Forskning

Bkno4242982

Andre møte med forumet
Er det noen her som er med i forskningsprosjekt vedrørende svangerskapet sitt?
Jeg er med i ett som følger utviklingen av morkaken min. Skal ta MR av magen snart og kjenner jeg synes det er litt skummelt...
 
Jeg er også med i et forskningsprosjekt angående morkaken. Det er på Ahus. Kanskje vi er med på samme studie? :p
Jeg ble ikke trukket ut til MR, men var på ultralyd forrige uke. Kjempe kjekt med ekstra oppfølging + jeg fikk se lille jenta vår i 3D og fikk bilder med meg hjem :happy:
MR er nok ikke sånn kjempe behagelig, men om du ikke har klaustrofobi eller er redd høye lyder så kommer det nok til å gå fint :)
 
Jeg er også med i et forskningsprosjekt angående morkaken. Det er på Ahus. Kanskje vi er med på samme studie? [emoji14]
Jeg ble ikke trukket ut til MR, men var på ultralyd forrige uke. Kjempe kjekt med ekstra oppfølging + jeg fikk se lille jenta vår i 3D og fikk bilder med meg hjem :happy:
MR er nok ikke sånn kjempe behagelig, men om du ikke har klaustrofobi eller er redd høye lyder så kommer det nok til å gå fint :)
Ja, er vel samme studie da [emoji4] Jeg har bare vært på 1 ultralyd foreløpig. Er jo kjekt studie siden man får så mye oppfølging. Tror det blir en UL etter MR timen. Er nok mest urolig fordi jeg er sykmeldt pga pusten min, den er skikkelig dårlig. Så å måtte ligge 30 min inni den maskinen håper jeg virkelig jeg har en god dag når det gjelder pusten. Man skal vel ligge så rolig som mulig underveis, funker kanskje dårlig om jeg må ta et skikkelig gjesp for å få nok luft i lungene mine [emoji13] Men blir veldig spennende!
 
Ja, er vel samme studie da [emoji4] Jeg har bare vært på 1 ultralyd foreløpig. Er jo kjekt studie siden man får så mye oppfølging. Tror det blir en UL etter MR timen. Er nok mest urolig fordi jeg er sykmeldt pga pusten min, den er skikkelig dårlig. Så å måtte ligge 30 min inni den maskinen håper jeg virkelig jeg har en god dag når det gjelder pusten. Man skal vel ligge så rolig som mulig underveis, funker kanskje dårlig om jeg må ta et skikkelig gjesp for å få nok luft i lungene mine [emoji13] Men blir veldig spennende!
Så spennende! :)
Uff, det høres ikke noe godt ut. Om du gir beskjed på forhånd så tror jeg det går helt fint. Tror nok de er vandt med at folk må bevege seg litt underveis. Hun forskningslederen virker i alle fall utrolig hyggelig og opptatt av at deltagerne har det bra. Håper du får en like god opplevelse som jeg hadde, selv om du må gjennom litt mer :)
 
Så spennende å få være med på et slikt prosjekt! Hvordan får man bli med på noe slikt?:)
 
Jeg er med i en studie om blodpropp/blødningsfare ifb svangerskap. Har vært og tatt en haug med blodprøver 3 eller 4 ganger til nå, pluss en ultralyd fot å se på blodgjennomstrømming og morkake. Skal vel ta blodprøver 3-4-5 ganger til (husker ikke eksakt), pluss at de skal undersøke morkaken etter fødsel.
 
Så spennende å få være med på et slikt prosjekt! Hvordan får man bli med på noe slikt?:)
Kan bare svare for meg selv, men jeg fikk forespørsel i posten. Fikk brevet før ordinær ultralyd og tok med "påmeldingsskjemaet" da. Forskningen blir utført ved samme sykehus som jeg skal føde på og da forstod jeg det slik at de forsøker å rekruttere alle gravide ved sykehuset :)
 
Så spennende å få være med på et slikt prosjekt! Hvordan får man bli med på noe slikt?:)
Jeg fikk bare er brev i posten som etterspurte om jeg ville være med. Det var vel etter jeg hadde fått fikset min første ultralydtime fra legen min at jeg fikk brevet. Så er nok sikkert litt tilfeldig. Men om man finner ut at det finnes, så kan man ta kontakt med de som holder på med forskningen og høre om de trenger flere kandidater [emoji4]
 
En venninne av meg som nå er på overtid er med på en studie som heter overtidsakupunktur! Høres veldig spennende ut [emoji1]
 
Jeg fikk bare er brev i posten som etterspurte om jeg ville være med. Det var vel etter jeg hadde fått fikset min første ultralydtime fra legen min at jeg fikk brevet. Så er nok sikkert litt tilfeldig. Men om man finner ut at det finnes, så kan man ta kontakt med de som holder på med forskningen og høre om de trenger flere kandidater [emoji4]
Herlig, takk for svar.. Tenker dersom flere ønsker å stille som kandidat til slike prosjekter så er det jo greit å vite :)
 
Back
Topp