Skvirevippens første ❤

Herlig! Snart er han her ❤️
 
Så koselig, alle sammen [emoji173]
Idag har jeg pakket sykehusbagen til veslemann [emoji170]
dc27637e8dc99c8c08714cab24eafba2.jpg

Har pakket:
5 stk omslagsbodier i str 50
2 stk boder i ull en str 56 og en str 50
2 stk bukser str 50
2 stk strømpebukser
3 stk pyjamaser
4 stk sokker, 2 ull, 2 bomull
2 bomullsluer
2 sovevotter
Ulldress, strikka ullsokker og lue som han skal reise hjem i [emoji170]
 
Herlig. Skjønne klær og bamse
 
Åååå herregud! Her kommer sippeguri! [emoji24][emoji7][emoji173]️[emoji173]️ altså når jeg leser hvordan du beskriver bevegelsene i magen så savner jeg de så sårt allerede!! Og det har gått knapt to uker siden fødselen. Husk å nyt hver eneste dag, selvom plagene kan ta litt overhånd innimellom. [emoji173]️ jeg syns det er ekstra sårt å tenke på at jeg mest sannsynlig ikke skal være gravid igjen.
Du ser virkelig helt nydelig ut og jeg kjenner jeg blir litt misunnelig, selvom jeg ligger her med verdens beste premie på brystet [emoji87]
Kos deg med de siste forberedelsene [emoji8]
 
Åååå herregud! Her kommer sippeguri! [emoji24][emoji7][emoji173]️[emoji173]️ altså når jeg leser hvordan du beskriver bevegelsene i magen så savner jeg de så sårt allerede!! Og det har gått knapt to uker siden fødselen. Husk å nyt hver eneste dag, selvom plagene kan ta litt overhånd innimellom. [emoji173]️ jeg syns det er ekstra sårt å tenke på at jeg mest sannsynlig ikke skal være gravid igjen.
Du ser virkelig helt nydelig ut og jeg kjenner jeg blir litt misunnelig, selvom jeg ligger her med verdens beste premie på brystet [emoji87]
Kos deg med de siste forberedelsene [emoji8]
Har begynt å nyte det mer nå når jeg er blitt 100% sm altså :)
Søstern min sa det samme som deg da hun var her og kjente han romsterte inne i magen min.
Jeg er bare så spent på fødsel og å få møte han, at det blir vanskelig å nyte tiden så mye som jeg burde. Men kanskje, om det blir en til, at det blir enklere å nyte det når jeg har vært igjennom det en gang :)
Jeg sippa litt her om dagen da jeg sneik inne hos prøverne. Savner nesten spenningen med temper og tester, vurderte nesten å kjøpe en test bare for å se de to strekene igjen [emoji28]
 
Har begynt å nyte det mer nå når jeg er blitt 100% sm altså :)
Søstern min sa det samme som deg da hun var her og kjente han romsterte inne i magen min.
Jeg er bare så spent på fødsel og å få møte han, at det blir vanskelig å nyte tiden så mye som jeg burde. Men kanskje, om det blir en til, at det blir enklere å nyte det når jeg har vært igjennom det en gang :)
Jeg sippa litt her om dagen da jeg sneik inne hos prøverne. Savner nesten spenningen med temper og tester, vurderte nesten å kjøpe en test bare for å se de to strekene igjen [emoji28]

Ja, jeg vet! Man blir så utålmodig. Jeg hadde ikke like lett svangerskap denne gangen som sist, så følte jeg ikke klarte å nyte det like mye denne gangen [emoji22] det er ikke det samme når man har en mini som skal få dekket alle behovene sine i tillegg som å ta vare på sine egne.
Ja dét også! Jeg også savner spenningen om en positiv test! Det kommer til å bli så rart å aldri «ønske» seg en positiv test igjen. Jeg har nok ikke helse til flere barn nå tenker jeg og skal være sjeleglad for de to jeg har [emoji173]️
Hvis jeg noen gang blir frisk nok til å jobbe, så vil jeg jobbe med graviditet/svangerskap og små barn [emoji7] føler så mye glede og kunnskap rundt det at det må være det jeg brenner for. [emoji173]️
 
Ja, jeg vet! Man blir så utålmodig. Jeg hadde ikke like lett svangerskap denne gangen som sist, så følte jeg ikke klarte å nyte det like mye denne gangen [emoji22] det er ikke det samme når man har en mini som skal få dekket alle behovene sine i tillegg som å ta vare på sine egne.
Ja dét også! Jeg også savner spenningen om en positiv test! Det kommer til å bli så rart å aldri «ønske» seg en positiv test igjen. Jeg har nok ikke helse til flere barn nå tenker jeg og skal være sjeleglad for de to jeg har [emoji173]️
Hvis jeg noen gang blir frisk nok til å jobbe, så vil jeg jobbe med graviditet/svangerskap og små barn [emoji7] føler så mye glede og kunnskap rundt det at det må være det jeg brenner for. [emoji173]️
Det er jo en koselig tanke da :) og tenk, du kan jo bli bestemor en gang og [emoji14] mamma sa det nå at det aller største var å bli mor, men nå som barnebarna kommer er det neimen ikke langt unna samme følelse :D
 
31+4
Hadde nettopp min første skumle opplevelse. Har kjent liv non stop siden 17+5. Alltid kjent han da jeg stopper opp og kjenner etter så har ikke blir veldig bekymra.
Og når jeg har lagt meg på siden om kvelden (fordi alle andre liggestillinger er håpløse) kjenner jeg han alltid romstere, dytter seg fra madrassen og opp. Men i går var han plutselig rolig, kjente noen bevegelser så tenkte at han kanskje bare har lagt seg i en anna stilling, han har jo vært superaktiv hele gårsdagen og på kvelden sparka han mer rett oppover og i ribbeina enn på siden som han har pleid.
I dag tidlig får jeg liksom ikke noe respons når jeg klemmer på magen, kjenner godt hvor han ligger der inne, men det skjer liksom ingenting. Sitter å prøver å vekke han en god stund før jeg ser skåla med pops på bordet. Slenger i meg en neve og styrter et glass kald pepsi og setter meg ned igjen. Og da... da begynner han å virkke på rumpa og strekke seg [emoji170] og nå hikkes det :)
Mammahjertet er ikke rolig enda, og kommer til å passe på i hele dag, og nr til føden er lagt inn på telefonen.

Plutselig så jeg for meg at han aldri skulle få ligge i senga si eller bruke de fine klærne sine[emoji174]

Huff så redd man brått blir....
 
Huff, goklem til deg ❤️ Kan forestille meg at det var skremmende. Godt at det går ann å fremprovosere til bevegelse med bl.a. sukker og mat :) Ring de heller en gang for mye enn en gang for lite om du er usikker fremover ❤️ God helg til dere :)
 
❤️❤️
 
Det er jo en koselig tanke da :) og tenk, du kan jo bli bestemor en gang og [emoji14] mamma sa det nå at det aller største var å bli mor, men nå som barnebarna kommer er det neimen ikke langt unna samme følelse :D

Ja, jeg gleder meg veldig til å bli bestemor! [emoji23]Hvis jeg er så heldig [emoji7][emoji7]

Huff det er så ekkelt når de små tøyser sånn inni magen! Da vil man bare ha de ut så man har kontroll over at de har der bra. Men så når de er kommet ut så føler man det var mye tryggere i magen [emoji85]
Men du må ikke nøle med å dra inn å få en sparketest. Du skal ikke gå og være bekymret [emoji173]️[emoji173]️
 
Huff, det er ekkel opplevelse. Ta heller en telefon for mye enn en for lite.
Hørte en gang fra ei som mistet sin at kommer man inn med lite liv skal det tas CTG OG UL! At en ikke skal la seg avspise med fin CTG, men også få tatt UL.

Satser på at prinsen har lært at man ikke spøker med det der og holder deg i ånde.
 
Ja, jeg gleder meg veldig til å bli bestemor! [emoji23]Hvis jeg er så heldig [emoji7][emoji7]

Huff det er så ekkelt når de små tøyser sånn inni magen! Da vil man bare ha de ut så man har kontroll over at de har der bra. Men så når de er kommet ut så føler man det var mye tryggere i magen [emoji85]
Men du må ikke nøle med å dra inn å få en sparketest. Du skal ikke gå og være bekymret [emoji173]️[emoji173]️
Jaa.. fordelen med når de er ute er at man i allefall kan se at de puster med en gang:)

Huff, det er ekkel opplevelse. Ta heller en telefon for mye enn en for lite.
Hørte en gang fra ei som mistet sin at kommer man inn med lite liv skal det tas CTG OG UL! At en ikke skal la seg avspise med fin CTG, men også få tatt UL.

Satser på at prinsen har lært at man ikke spøker med det der og holder deg i ånde.

Ja, har vært bra med liv utover dagen i dag, men anderledes alikevel, så spørs om han bare har endra liggestilling der inne :)
 
Ja, har vært bra med liv utover dagen i dag, men anderledes alikevel, så spørs om han bare har endra liggestilling der inne :)
Kan jo være. i tillegg vokser han og det vil naturlig bli andre typer bevegelser av det og
 
Hvor langt er jeg på vei:
32+0

Vektoppgang:
-0,2kg.
Vekta står veldig stille fra uke 26 har vekta økt 0,2kg. Fikk liksom advarsel om at "bare vent til 3.trimester, da kommer vekta til å skyte i været". Det virker som lillegutt får det han trenger og vokser til da han han begynt å tukle med ribbeina mine de siste dagene [emoji85] det er vidunderlig vondt [emoji14] skal til jm om en uke så er ikke bekymra for vekta foreløpig.

Babyen er så stor:
1800g og 38 cm


Spark:
Som sagt så har han oppdaget ribbeina mine. Kjenner han glipper frem og tilbake over dem. Lå i hele morges og prøvde flere liggestillinger for å få han til å legge seg anderledes, men han holdt det gående en god stund [emoji14] blir heeeelt utslitt, men det er så fantastisk :)
Blir mer og mer sikker på at han ligger med hodet ned etter bevegelsene å dømme, så er spent på om jm kommer til å sjekke det ved neste kontroll.


Andre tanker:
Har funnet ut at det enkleste og mest behagelige undertøyet etter fødsel vil være samboerns boxere, så nå må jeg legge det frem på en fin måte at jeg skal stjele noen [emoji23] er en grei måte å kvitte seg med de utslitte da [emoji14]

Døgnet har ikke nok timer... er jeg vanligvis veldig a-menneske. Tidlig i seng, sovner fort og oppe tidlig. Nå om dagen sliter jeg med å sovne selv om jeg drøyer leggetiden så lenge som mulig, sliter med å stå opp og bruker to timer på å våkne, plutselig er klokka ja, sånn som nå 14.30.. i morgen har jeg bursdag og skal først innom jobben å hilse på, ut å lunsje med besteforeldrene mine og så hjem, lage middag og få besøk av mamma og stefaren min.. for å si det slik, plutselig er det tirsdag og uke 34 er igang[emoji85]
 
Fin oppdatering ❤️ Må være en fantastisk følelse å ha han «svømmende» inni deg, selv om det er ubehagelig med ribbeina :p
Hipp hurra for morgendagen! Håper du får en knall dag med familien :) Bursdagsklem fra meg :)
 
Fin oppdatering [emoji173]️ Må være en fantastisk følelse å ha han «svømmende» inni deg, selv om det er ubehagelig med ribbeina [emoji14]
Hipp hurra for morgendagen! Håper du får en knall dag med familien :) Bursdagsklem fra meg :)

Føles ikke som han svømmer noe mer men [emoji14] setter veldig pris på at han er så aktiv som han er, da får det gjøre som vondt som bare det [emoji14]
Takk for det, skal kose meg ^^
 
Back
Topp