Brystpumpe

Jeg hadde dobbel, men hadde ikke utstyr til å feste trakt+flaske til brystet, så da var det veldig greit å bare ta én pupp av gangen. Dermed hadde jeg jo ikke trengt dobbel pumpe.
Ofte ville babyen ha andre puppen også, så...

Pass på å prøvefryse melken også tine den igjen, for å smake/lukte på den. Noen opplever at melken lukter og smaker tran, og mange babyer nekter å drikke den da.
Jeg måtte kaste flerfoldige liter frosset melk pga det. :/
https://ammehjelpen.no/artikkel/40/Smak-pa-morsmelken
 
Kommer helt ann på hvor ofte du skal pumpe. Hvis du skal amme og kun pumpe innimellom når du skal ut el så enkelt pumpe mer enn nok. Hvis du tenker å pumpe mye og gi på flaske fremfor å amme er dobbel pumpe å foretrekke fordi da sparer man MYE tid.
Jeg ente ufrivillig opp som pumpe mamma pga sugesvake premature barn og hadde ikke klart meg uten min elektriske medelea dobbel pumpe + pumpe bh til å feste trakt og flasker med slik at jeg fikk hendene fri.
De har pumper til låns på barsel så vil anbefale deg å prøve der før du kjøper så kan du se ann både behov og hva du foretrekker.
Medela sine pumper får du kjøpt på sykehus apotek så det er enkelt å kjøpe etter fødsel ;)
 
Jeg har enkel og er fornøyd med det :)
Men som nevnt over, kommer an på hvor ofte du tenker å pumpe.
Jeg fullammer og har pumpet litt i ny og ned for å ha litt ekstra i frysen og ved barnepass.
 
Jeg har dobbel brystpumpe, men pumpet alltid ett og ett bryst. Prøvde å dobbeltpumpe et par ganger (uten pumpe-BH da), men synes det var tungvint da jeg ikke hadde ledige hender. Det gikk allikevel helt fint å fullpumpe hele første måneden til babyen forsto hvordan puppen fungerte.
 
Har enkel og den funker den:)
 
Holder meg og til enkel, men vet venninner av meg kunne ikke klart seg uten dobbel så er nok en smaks ting.
 
Kommer helt ann på hvor ofte du skal pumpe. Hvis du skal amme og kun pumpe innimellom når du skal ut el så enkelt pumpe mer enn nok. Hvis du tenker å pumpe mye og gi på flaske fremfor å amme er dobbel pumpe å foretrekke fordi da sparer man MYE tid.
Jeg ente ufrivillig opp som pumpe mamma pga sugesvake premature barn og hadde ikke klart meg uten min elektriske medelea dobbel pumpe + pumpe bh til å feste trakt og flasker med slik at jeg fikk hendene fri.
De har pumper til låns på barsel så vil anbefale deg å prøve der før du kjøper så kan du se ann både behov og hva du foretrekker.
Medela sine pumper får du kjøpt på sykehus apotek så det er enkelt å kjøpe etter fødsel ;)
Tror du det er mulig å bruke en vanlig amme-bh fra f.eks HM og klippe hull til trakten..? Syns de som hører til er så dyre!
 
Tror du det er mulig å bruke en vanlig amme-bh fra f.eks HM og klippe hull til trakten..? Syns de som hører til er så dyre!

Ja det tror jeg vil kunne gå hvis det er en litt stram amme bh.
Vet ikke hvilke pumpe bher og pris du har sett på, men jeg brukte denne til 279 kr på mimmis.no:
h[URL]https://www.mimmis.no/medela-easy-expression-bhtop-large?utm_source=kelkoono&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=Medela+Easy+Expression+BH+%28Handsfree+Amm[/URL]

Koster 292 kr hos barnas hus:
ttps://www.barnashus.no/easy-expression-bh-topp-257358.html?gclid=EAIaIQobChMI3v2Eworg2AIVXmUZCh3AHAFEEAQYBiABEgLIlvD_BwE
 
Back
Topp