Anbefal en vogn

Du kan få pent brukt på finn til nesten ingenting. om det er bare sportsdelen du trenger kan du jo ta den fra en sånn vogn

Ja jeg har vurdert det. Understellet vårt er jo helt fint, så vi trenger bare sportsdelen vi kan klipse på. Men jeg er så dårlig på vogn, og er redd for å kjøpe katta i sekken :(
 
Ja jeg har vurdert det. Understellet vårt er jo helt fint, så vi trenger bare sportsdelen vi kan klipse på. Men jeg er så dårlig på vogn, og er redd for å kjøpe katta i sekken :(
Du får jo sett på den og prøvd den før du kjøper. Jeg ville ikke vært noe redd for det om det er kun for sportsdelen du vil ha den. Når er simovogna di fra? Det kom en endring i 2011 eller noe nemlig. Vår er fra 2014, den aller siste :p
 
Vi er veldig fornøyd med Stokke trailz. Elsker at den er så høy og vi kommer oss frem over alt i all slags vær. God plass i kurven under og den tåler mange kilo. Minus at den tar litt stor plass i bilen, men ikke mer plass enn mange andre vogner.
 
Du får jo sett på den og prøvd den før du kjøper. Jeg ville ikke vært noe redd for det om det er kun for sportsdelen du vil ha den. Når er simovogna di fra? Det kom en endring i 2011 eller noe nemlig. Vår er fra 2014, den aller siste :p
2011.
 
Vi har en Simo duo etter storesøster som vi bruker nå, men sportsdelen er ødelagt.
Leter da etter en ny vogn/trille, men det er ikke så lett å finne noe. Jeg er lang, og synes at vogner som emmaljunga blir for lave. Jeg vil også ha en vogn der sittedelen kan snus begge veier, og har 4 hjul. Den eneste vogna jeg egentlig liker er Simo, og må vurdere å kjøpe brukt. Samtidig er det en vogn som tar stor plass i bilen, så jeg ønsker tips til en vogn/trille som også tar mindre plass i bilen. Den må kunne brukes til asfalt og grus, være høy samtidig som den er stødig, og babyen må kunne sove i den både sommer og vinter. Lillejenta er 7 måneder, så det er nok ikke nødvendig med en bagdel, siden hun kommer til å bruke den vogna vi har en stund enda.

Britax Go Next eller Go Big. Utrolig lett å trille, kan snus begge veier, veldig god kalesje som går langt ned, enkel å legge sammen, god demping. Anbefaler sterkt å kjøpe med country-hjulene (faste forhjul, like som bakhjulene), disse er gull å ha i ordentlig vinterføre og i skogen. Mens de som følger med er supre på asfalt, og normalt vår-, sommer-, høstføre :) Man bytter mellom hjulene med et enkelt klikk-grep, tar 1 minutt.
 
Britax Go Next eller Go Big. Utrolig lett å trille, kan snus begge veier, veldig god kalesje som går langt ned, enkel å legge sammen, god demping. Anbefaler sterkt å kjøpe med country-hjulene (faste forhjul, like som bakhjulene), disse er gull å ha i ordentlig vinterføre og i skogen. Mens de som følger med er supre på asfalt, og normalt vår-, sommer-, høstføre :) Man bytter mellom hjulene med et enkelt klikk-grep, tar 1 minutt.

Er det noen forskjell på Next og Big? Jeg synes det ser ut til å være vogn som ikke tar så stor plass, og det er jo veldig bra.
 
Er det noen forskjell på Next og Big? Jeg synes det ser ut til å være vogn som ikke tar så stor plass, og det er jo veldig bra.
Jeg tror Big er større og mer noen andre finesser. Jeg har selv Next og er fornøyd med den. Big vet jeg ikke så mye om annet enn at den likner mye på Next men er litt større [emoji6]
 
Britax Go Next eller Go Big. Utrolig lett å trille, kan snus begge veier, veldig god kalesje som går langt ned, enkel å legge sammen, god demping. Anbefaler sterkt å kjøpe med country-hjulene (faste forhjul, like som bakhjulene), disse er gull å ha i ordentlig vinterføre og i skogen. Mens de som følger med er supre på asfalt, og normalt vår-, sommer-, høstføre :) Man bytter mellom hjulene med et enkelt klikk-grep, tar 1 minutt.

Har du noe kjennskap til Britax smile 2 også? [emoji4]
 
Er det noen forskjell på Next og Big? Jeg synes det ser ut til å være vogn som ikke tar så stor plass, og det er jo veldig bra.

Forhjulene på Go Big er større, ellers er vognen lik størrelse. Det har også vært bedre solskjerming på bagdelen til Go Next, men nå fra 2018 lager de samme solskjerming også på Go Big :)

Den får plass i bagasjerommet på min Opel Corsa, og det er ikke akkurat en stor bil :)

Vi har bestilt Go Big (ville ikke ha go next pga de mindre hjulene fremme), 2018-modellen, og er kjempespente på å få prøvd den litt mer enn bare i butikken. Den var vårt soleklare valg etter å ha lest masse og prøvetrillet masse i butikker. Kjempegodt håndtak, Go-serien var jo eneste vognene med ergonomisk håndtak vi fant.
 
Back
Topp