Pappaen er drit sur..

Lille Minni

Flørter med forumet
Var på utdrikningslag i dag (edru tilsetning).
Sendt ungen på barnehagen med delvis vannkopper (fikk på torsdagen), han hadde ikke feber pgr av smertestillende innabords, det var snakk om noen timer bare, til tanta kunne hent han.
No er faren drit sur pgr av at jeg sendte ungen i barnehagen.
Jeg hadde holdt av denne datoen i snart 2 mndr! Hvorfor kunne ikke da han slå av dataspillet å komme å ta han!

Så nå truer han med å ta det videre til familietjenesten eller noe sånt.
Familietjenesten kan ikke ta ungen?
Eller er det bare sånn møte?





 
Unnskyld meg..
men hvorfor sender du et sykt barn i barnehagen? Å gi smertestillende for så å levere i barnehagen? Da er ikke barnet friskt!
Ofte må en avlyse andre avtaler når en får syke barn, slik er det å være foreldre.

Virker som du tenker mer på deg selv enn barnet.. at du hadde satt av datoen i 2 mnd??? Hva så?
Syke barn har ingenting i barnehagen å gjøre
 
Unnskyld meg..
men hvorfor sender du et sykt barn i barnehagen? Å gi smertestillende for så å levere i barnehagen? Da er ikke barnet friskt!
Ofte må en avlyse andre avtaler når en får syke barn, slik er det å være foreldre.

Virker som du tenker mer på deg selv enn barnet.. at du hadde satt av datoen i 2 mnd??? Hva så?
Syke barn har ingenting i barnehagen å gjøre

Signerer denne... ærlig talt.... :eek:
 
Mm tror jeg hadde løst det annerledes. For avtaler og gaming er ikke grunn nok å ikke være med barna. Men

Vi er ikke alle like alle gjør vi noe som ikke passer for andre igjen.

I vår bhg tar de imot barna med feber , men vi har restriksjoner på sykdommer som smitter
eks vannkopper. Har de ennå utrydd som ikke er tørka inn så må barnet holde seg hjemme.

Men går barnet på antibiotika med no feber m3n allmentilstanden er fin så er de velkommen til bhg :)

Hittil har vi hatt vår hjemme når han er syk da jeg er hjemmeværende med småtten her. :)
 
Akkurat dette jeg laget en tråd om her om dagen. Enig med første svaret
 
Unnskyld meg..
men hvorfor sender du et sykt barn i barnehagen? Å gi smertestillende for så å levere i barnehagen? Da er ikke barnet friskt!
Ofte må en avlyse andre avtaler når en får syke barn, slik er det å være foreldre.

Virker som du tenker mer på deg selv enn barnet.. at du hadde satt av datoen i 2 mnd??? Hva så?
Syke barn har ingenting i barnehagen å gjøre

Det var snakk om nesten 3 timer bare.
 
Ja, men hva hadde barnet i barnehagen å gjøre med smertestillende innabords?
Du burde ha avtalt med far om han kunne være sammen med barnet da barnet var sykt, eller vært hjemme selv.
En setter ikke seg selv først, når en har syke barn
Beklager krast svar, men dette er min mening..
 
Oi, dette syns jeg virkelig ikke var rett prioritering av deg! Dersom barnet var syk, noe du selv skriver at det var, burde du overhode ikke ha peioritert egne interesser forran velferden til eget og andres barn.

Du sier du har holdt av datoen i to mnd, men når man har barn så må man sette disse først, hver eneste gang. Her virker det som du er mest interessert i å «dele ut skyld» iom at du skriver at spillingen var viktigst for pappaen, men ser ikke at du selv prioriterte sosial samvær forran å være hjemme med eget barn.

Tenker du på at i løpet av de tre timene i barnehagen kunne ditt barn ha smittet andre barn? Du medisinerte for å sende i barnehagen enda du visste det var feil. Bor du sammen med barnefar og dere har likt ansvar eller deler dere slik at barnet var sitt ansvar på det aktuelle tidspunktet? Jeg syns han har rett til å reagere dersom barnet var ditt fulle ansvar.
 
Det var snakk om nesten 3 timer bare.
Da måtte du funnet barnevakt, eller gått glipp av "nesten 3 timer bare" av utdrikningslaget.

Du har jo visst om vannkoppene siden torsdag, altså 5 dager.. Burde klart å ordne noe på den tiden.

Forstår godt at barnefaren reagerte. Jeg tenker at hvis dere hadde hatt en mer vennskapelig (og voksen?) tone dere imellom ville han stilt opp for deg, og lagt vekk dataspillet.
 
Må være kødd fra trådstarter dette!! Noen som har logget seg inn på en bruker og skrevet for å lage liv:wtf:
 
Jeg som styrer hadde nektet deg å ha et barn med vannkopper i bhg.

På 3 timer kan man faktisk smitte ganske mange barn med vannkopper. Og det er et par ukers inkubasjonstid, så det betyr at det kan være mange familier nå dessverre som får jula ødelagt av vannkopper.

Noen kan faktisk ha familiemedlemmer med nedsatt immunforsvar som kan takle vannkopper dårlig, for ikke å snakke om feks gravide som ikke har hatt vannkopper i noen av disse familiene..

Rett og slett en dårlig vurdering der.

Men jeg lurer på hvor pappan var i dette bildet.. Var han hjemme, og så måtte du ta barnet i bhg fordi han ville spille i stedet for å ha barnet sitt? For da har han ingen grunn til å være sinna på deg, da får han ta deler av skylda selv.
 
Jeg skjønner det er fælt når alle på ett forum er mot deg på denne måten. Men se det fra en annen side. Min sønn er kronisk syk med refluks. Han er straks 2 år og snakker nesten ikke. Han er tynn, sliter med å få i seg mat ved hver sykdom, blitt operert to ganger før brokk og må i ny narkose for å sjekke refluks. Vi måtte nå avlyse en time på sykehuset pga noen hadde det for travelt til at deres barn kunne være syke og hjemme fra bhg. Eldre dro med seg smitte hjem og her sitter vi alle med vondt i halsen. Min sønn har nok vondt i halsen fra før av med alle de sure oppstøtene han får selv på medisiner. Han har nesten ikke spist det siste døgnet. Han snakker nok også lite pga dette. Hadde noen sendt sitt syke barn i bhg med vannkopper med vilje og jeg hadde funni ut det så hadde jeg endevendt hele byen for å kjefte på dem. Dette hadde ødelagt så mye for oss. Jeg krysser fingrene for at dette ikke skjer før han får mer språk. Han går ikke i bhg så all smitte kommer med eldste. Jeg gruer meg til han skal begynne pga foreldre som sender sine barn i bhg syke og jeg skal snakke med styrer om dette ( utskiftninger av styrer der nå). Sånne ting er forferdelig for folk som har kronisk syke barn som er avhengig av at andre foreldre holder sine syke barn hjemme. Innimellom må man faktisk se ting fra andre sine perspektiver uansett om man liker det eller ikke. Dette kunne du løst på en annen måte. Jeg hadde gladelig passer sykt barn i steder for ett utdrikningslag og har avlyst masse pga mine barn. De kommer først uansett hva det gjelder. Vi må avlyse mange middag selskaper fordi de begynner for sent for vår sønn. Han må spise middag kl 16 ( senest kl 17) for at han ikke skal få sure oppstøt og grine hele natta. Jeg hadde gladelig avlyst noe sånt eller kommet etter for å passe på ett sykt barn. Før det kunne du gjort. Du kunne ha passet ditt eget barn i de 3 timene og tatt dem igjen. Sorre dette ble langt men er noe jeg virkelig har meninger om pga kronisk syke barn som får flere uker ødelagt fordi noen måtte ha fri i noen få timer.
 
Jeg skjønner godt at barnefaren reagerer i dette tilfelle. Barnet skulle aldri ha vært i bhg når det er sykt selv om det gjelder kun 3 t . Syntes det er utrolig egoist av deg å sende et sykt barn i bhg med tanke på hvor smittsomt det er. Du kan som sagt over ha ødelagt julaften for mange på avdelingen .
Så lenge barnet trenger paracet så så har det ikke noe i bhg og gjøre. Bhg er ikke et sted som er barnevakt for ungen din for at du skal noe. Her burde du ha prioritet annerledes. Beklager krass svar , men det er min mening.
 
Jeg håper så inderlig at dette er et “tulle” innlegg, for jeg kjenner det stikker langt inn i mammahjertet. :(

Barna først, uansett! ❤️
 
  • Liker
Reactions: BMC
Jeg håper så inderlig at dette er et “tulle” innlegg, for jeg kjenner det stikker langt inn i mammahjertet. :(

Barna først, uansett! ❤️
Håper jeg også :( som ansatt i bhg ville vi ikke ha latt barnet være i bhg heller! Antar at bhg visste at barnet hadde vannkopper!! :bored: Vi hadde sendt dere hjem igjen.. :rolleyes:
 
Håper og tror dette er et tulleinnlegg! Jeg droppet mitt søsters brylupp pga sykt barn ! Jeg og hun var knust , men frøkna trengte mammaen sin. De små alltid først
 
Håper dette er tull. DU er sur fordi DU sendte et sykt barn i barnehagen? Med paracetmaskert feber og vannkopper? Skulle meldt deg til familierjenesten selv hadde dette vært barnehagen til snuppa mi. Det finnes barn med nedsatt immunforsvar og lignende som kunne fått store konsekvenser av at du var så uansvarlig. Vannkopper smitter lett. Hva tenkte du på? 3 timer eller 8 spiller ingen rolle, smitte kan skje på minutter.
 
Back
Topp