Hvor lenge etter ammeslutt...

Lady_Z

Termin 5.Juli 2015
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Er det normalt med hvit melk i brystene? Sluttet for 1 1/2 år siden. Egentlig ikke knepet så mye på niplene etter dette. Men nå i forbindelse med prøving, og ømme bryst nå i DPO land, så gjorde jeg det. Fikk lett ut hvite dråper... noen andre? Normalt?
 
Det er visst normalt. Til å med før man får barn
 
Det er visst helt normalt, noen får ut melk flere år etter at de var ferdig med å amme.
 
Jeg hadde melk sammenhengende fra jeg fikk første til jeg fikk andre 4 år senere. Etter andre har jeg ikke hatt det etter ammeslutt. Tenker at det nok for meg handler om at jeg aldri gikk på noen prevensjon etter første mens med andres startet jeg med spiral etter 6 uker.
 
Husker jeg hadde det lenge etter ammeslutt, men ikke hvor lenge etter dessverre.
 
Er det normalt med hvit melk i brystene? Sluttet for 1 1/2 år siden. Egentlig ikke knepet så mye på niplene etter dette. Men nå i forbindelse med prøving, og ømme bryst nå i DPO land, så gjorde jeg det. Fikk lett ut hvite dråper... noen andre? Normalt?

Normalt fra puberteten, og særlig etter et svangerskap, uavhengig av om man har ammet eller ikke.
Så lenge væsken ikke er grønn/grå/blodig, er det ikke noe å bekymre seg for, og dessverre ikke nødvendigvis et tegn på noe annet enn at man har melkekjertler. ;)
 
Jeg kunne enda få ut melk 7 år etter ammeslutt :singing:
 
Man kan forøvrig få det uavhengig av om man er/har vært gravid/ammer eller ikke. :)
 
Back
Topp