Går det bra med dere? :)

M

Moderator Steffen

Guest
Ser at aktiviteten her har dalt litt (iallefall på åpen del!), noe som selvfølgelig er forståelig med tanke på at dere nå har en liten baby å ta vare på!

Men jeg ville bare høre om det går bra med dere alle? Er dere fortsatt innom her av og til? :)
 
Ikke like mye tid til forum og nett lenger nå nei :joyful: Er innom og titter her daglig, og begynner gjerne på et innlegg, men ikke alltid jeg kommer så langt som å få postet det da det er en som krever oppmerksomheten min :Heartpink
Men vi koser oss vi! Hun blir 4 uker til søndag. Merker hun krever mer og mer oppmerksomhet. Ikke bare å mate, kose litt og legge ned til soving lenger :p
 
Er innom støtt og stadig. Merker også at aktiviteten har dalt.

Må si jeg stortrives veldig godt i mammarollen :D
Som førstegangs hadde jeg nesten trodd det var litt mer arbeid de første ukene (her blir baby 1 måned neste uke) :laughing002
Sikkert fordi alle forteller om den store omveltingen som kommer - og da tenker man nesten den kommer med EN GANG babyen er født.

Var litt styr i starten da vi kom hjem fra barsel, da jeg måtte pumpe og gi mme i tillegg (da var det mye vasking av utstyr).
Også er man kanskje litt ekstra usikker som førstegangs mor. Som mamma forteller (jeg er yngst av søsken på tre)
"Den første babyen vasker du, den andre babyen tørker du og den tredje blåser du bare støvet av" :knegg:

Og litt tung er disse økedagene hvor baby trenger mer energi (er da mating nesten 24/7). Men jeg har permisjon for en grunn, så stresser ikke når disse døgnene består av lite søvn, lite husarbeid og lite kjærestetid.
(Men må legge til at jeg er mektig glad for at hundene tåler lite aktivitet flere dager i strekk :rolleyes:)

Men ellers er det jo "bare" mat, kos og soving som gjelder for baby. Så får gjort både husarbeid, aktivisert hundene, laget middag til barnefar (han har ikke vært i permisjon), får kjærestetid og egentid på kveldene (da underholder barnefar mens jeg går tur alene med hundene f.eks).

Gleder meg til baby blir mer aktiv!
Så nå forbereder jeg meg litt mentalt på det, men regner med vi da innfører trilleturer (trodde jeg skulle være en av de som tok trilletur hver dag pga. hundene, men trives best med å få gjort unna ting innendørs akkurat nå, blir liksom litt egentid ved å slappe av hjemme med den nye sjefen i huset)

Edit: Må også legge til at barnefar har ikke hatt permisjon, men blir hjemme hele jula og over nyåret. Føler nesten det blir en bedre overgang enn om han skulle tatt to uker fra starten av, for han også gleder seg til baby blir litt mer aktiv.
 
Last edited:
Er innom støtt og stadig, men ikke like mye tid som før med to tette [emoji23]

Det går veldig bra med oss. Casper her blitt 6 uker alt. Smiler og veldig kontaktsøkende [emoji7]
 
Går bra her også, men denne tiden ble brått litt borte :p For jeg har ingen sovebaby, med mindre jeg triller tur, kjører bil eller han er på armen til tante(og er jeg der kan jeg jo ikke sitte på mobilen). Akkurat nå sover han litt her hjemme, så da har jeg stryki klær gutta skal bruke på søndag og nå rakk jeg en kort tur innom forumet før jeg skal hente i bhg :)
 
Titter stadig innom her jeg sitter og pumper [emoji14]

Livet som mamma er fantastisk [emoji173]
 
Det går bare fint!:) Men som sagt over er det mye man skal rekke over, og storesøster på 6 må også få litt tid, så dagene raser forbi.
Lille er 7 uker i dag, og en utrolig deilig unge<3 Mor har vært på (alkoholfritt for min del) julebord i dag mens far har kjørt frem og tilbake for amming og kost seg med lillejenta. Storesøster er på besøk hos besteforeldre. Så nå ligger jeg her med underskudd på babykos og litt fulle pupper og vekselvis oppdaterer meg på telefon og koser på lille som ligger ved siden av meg i sengen. Livet som nybakt mor er egentlig ganske deilig!
 
Går bra med oss også! :) Her er lillemann 4 uker. Han er tidvis veldig urolig pga magen, mens noen dager er han som en drøm for meg som hadde kolikkbarn sist. Krysser fingrene for å slippe det denne gangen! Jeg lager visst ikke sovebarn:p Så får ikke mye tid til husarbeid og adventspynting slik jeg hadde ønsket, iallefall ikke med et storesøsken i trassalderen! Men - vi koser oss masse sammen, jeg koser meg på trilletur i vintersolen og på kafe med andre barselkvinner:D Han smiler og er glad i kos og kroppskontakt, og den tiden varer så kort så det er bare å ta vare på:Heartred
 
Back
Topp