Kvalme etter uke 12

Storkebaby

Glad i forumet
Mailykke 2018
Sommerfuglene
Jeg har vært veldig lite kvalm før uke 12, men etter at jeg bikket 13 uker (13+6 idag, lørdag) har det blitt mer. Ikke sånn at jeg kaster opp (ennå), men at jeg flere ganger daglig får «kvalmebyger» kastet over meg. Klarer ikke se sammenheng mellom sulten/mett og kvalmen.
Kan legge til at blodtrykket var rundt 125/90 ved første kontroll, usikker på om det var pga nervøsitet/stress.

Noen andre som har hatt det slik? Kan det skyldes blodtrykket?
 
Jeg var kvalm fra uke 6-11, så begynte det på an igjen i uke 13... var så glad jeg var kvitt det...:banghead:
Vet ikke med blodtrykket. Hadde høyt blodtrykk på sluttenav første graviditet, da var jeg ikke kvalm..
 
Jeg var kvalm fra uke 6-11, så begynte det på an igjen i uke 13... var så glad jeg var kvitt det...:banghead:
Vet ikke med blodtrykket. Hadde høyt blodtrykk på sluttenav første graviditet, da var jeg ikke kvalm..

Jeg er jo heldig som har vært så lite kvalm, men synes det er rart at det kommer nå..
Håper du blir kvitt det snart igjen!
 
Blodtrykket ditt var jo ikke så halvgæernt!?
Assa jeg trodde jeg var kvitt kvalmen rundt uke 11- men etter 3 dager var jeg like ille... og kan enda brekke meg og bli kvalm... jeg er 18+3 ca...
 
Jeg har vært kvalm og kastet opp siden uke 5, er nå i uke 15 og er fortsatt kvalm. Har blitt litt bedre, men hender at jeg kaster opp innimellom. Håper det gir seg snart, fryktelig utslitt og trøtt til tider, spesielt hvis det blir mye stress på jobb, føler med alle som er kvalme..
 
Blodtrykket ditt var jo ikke så halvgæernt!?
Assa jeg trodde jeg var kvitt kvalmen rundt uke 11- men etter 3 dager var jeg like ille... og kan enda brekke meg og bli kvalm... jeg er 18+3 ca...

Nei forsåvidt ikke, men innbiller meg at det har blitt høyere nå og at det er derfor :nailbiting: Men altså.. Jeg bekymrer meg for alt. Klarer ikke bestemme meg for om hodepinen jeg har hatt 2 dager siste uka er pga stiv nakke eller blodtrykk...
Har tatt på meg et vikariat i 5 uker fra neste uke, (fra 15+2 til 20+1) 100%, i helsevesenet, og er livredd for at det skal øke blodtrykket slik at med en gang jeg bikker 20 uker, får jeg svangerskapsforgiftning :hungover:
 
Jeg har også vært litt kvalm etter uke 13, selv om det ble betraktelig bedre.17 uker nå, og kvalmen er nesten borte, men kan fortsatt komme av og til, spesielt hvis jeg anstrenger meg(for eksempel etter trening) eller ikke har spist på en stund. Blodtrykket mitt er bra, så for min del har det ikke med det å gjøre :)
 
Kvalmen har vært veldig til stede her siden uke 5-6, kasta opp døgnet rundt frem til ca uke 15. Da roet det seg litt, men kaster fortsatt opp hver morgen, og er nå 19+2. Satser på at det snart gir seg [emoji28]
 
Kvalmen har vært veldig til stede her siden uke 5-6, kasta opp døgnet rundt frem til ca uke 15. Da roet det seg litt, men kaster fortsatt opp hver morgen, og er nå 19+2. Satser på at det snart gir seg [emoji28]

Oi. Håper det gir seg snart med deg! :)
 
Back
Topp