Venessielas juleplanlegger 2017

Venessiela

Forumet er livet
VIP
Assistert-jentene
Himmelbarn
Maiblomstene 2017
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Så var vi her igjen da :D

Bare litt over 4 måneder igjen til jul og heeelt innafor å starte nedtellingen, planlegge og glede seg. Som i alle tidligere år så NEKTER jeg å dra på noen form for shopping eller stresse det minste grann med gavekjøp i desember, så jeg er nå godt i gang med julegavene. Vaskelisten er like lang som før siden jeg liker å ta en skikkelig nedvask før jul og med ei lita prinsesse på 3 måneder i hus er det bare å sette i gang om jeg skal klare å fullføre listen.

I år blir det vår første jul som foreldre og jeg gleder meg mer enn noengang til å dele favoritthøytiden sammen med datteren min <3
 
JULEGAVER
Svart = planlagt
Rødt =kjøpt

Fra meg:
Mannen: Gamingstol
Datteren vår: Gåvogn + Akebrett
Mine foreldre: Dampmopp
Svigers: Kasserollesett
Min mormor: Kosepledd
Bror (17 år): Bok + Smykke
Bror (27 år): Spill PS4: Tekken 7
Nevø (13 år): Genser + diverse kart
Nevø (10 år): Genser + Pokemon skrivesett + 50 fargeblyanter med pokemonmotiv
Niese (9 år): Genser + Hobbysett - strikk din egen lue
Fadderbarn gutt (5 år): Eventyrbok + Emoji stempel
Jente (2 måneder): Kjole + Body
Jente (7,5 måneder): Ezpz spisebrikke + Smekke med navn + Genser + Lue
Jente (8 år): Flettemaskin "Babyliss twist secret"
Gutt (5 år): Eventyrbok + Diskolyspære + Glowsticks
Fra datteren vår:

Pappa - Pysjamasbukse i fleece + Genser + Ullstilongs + Ulltrøye x 2
Mormor og morfar: Fotokalender
Bestemor og bestefar: Innrammet bilde
Onkel (17 år) - Monopol - the walking dead edition
Onkel (27 år) - 2pk moods of norway boxere + Nøtter + Nesquick jordbærpulver
"Tante" (18 år) - Kosepledd + Tøfler + Nesquick jordbærpulver
Oldemor - Puslespill av hjembyen + Bordkalender "dagens ord til glede og oppmuntring"


FERDIG OG ALT PAKKET INN
 
Last edited:
ØNSKELISTE

Venessiela:

- Vinterjakke (fått på forskudd)
- Ullklær
- Parfyme
- 2XU tights
- Wik & Walsøe Alv vase i sølv
- Gavekort på velvære

Mannen:
- Gamingstol
- Pysjamasbukse
- Genser
- Ullklær
- Gavekort steam
- Gavekort massasje/naprapat

Felles:
- Bestikk
- Vannkoker med temperaturinnstilling
- Peisgitter
- Gavekort/penger

Datteren vår:
- Bilstolpose (fått på forskudd)
- Morgenkåpe
- Ny badetruse
- Leker/badeleker
- Uro til å ha over senga
- Spisebrett til tripp trapp stol
- Ullklær
- Dåpsalbum
 
Last edited:
VASKELISTE
(Støvtørk og gulvvask gjøres uansett ukentlig så noterer ikke det)

Svart = planlagt
Rødt = ferdig

Bad:
Rydde og vaske i badeskap og skuffer
Rydde og vaske i stellekommoden
Rydde i medisinskap
Vaske/skrubbe hele dusjen
Vaske gulv, vegger og tak

(Toalett vaskes ukentlig)

Kjøkken:
Rydde og vaske kjøkkenskap innvendig og utvendig
Vaske stekeovnen
Vaske mikrobølgovnen
Vaske kjøleskapet
Vaske innsiden av vindu


Stue:
Vaske innsiden av vindu
Rydde i skjenk
Vaske vitrineskapet + innhold
Vaske putetrekkene og pelspleddene


Soverom:
Vaske dyner og puter
Vaske trekket til overmadrass
Støvsuge overmadrass og undermadrass
(Madrass/dyne til datteren vår vaskes etter behov gjennom hele året)
Rydde klesskapene
Rydde kommode
Rydde nattbord
Vaske innsiden av vindu


Gjesterom/Datarom:
Vaske dyner og puter
Vaske trekket til overmadrass
Støvsuge overmadrass og undermadrass
Rydde i skuffene på databenken
Vaske innsiden av vindu


Barnerom:
Rydde kommode
Vaske innsiden av vindu

(Regner med hun fortsatt sover på vårt rom når vi kommer til jula)

Annet som må gjøres i huset:
Rydde og vaske på hyllene på vaskerommet
Skifte filter på ventilasjonsanlegget
Skifte pose på sentralstøvsugeren
Rydde garasjen
Avrime fryser og vaske den

Skifte batteri i brannvarslere
Pynte til jul
 
Last edited:
BAKELISTE

Julemenn/Kakemenn

Pepperkaker

Konfektkjeks
 
Last edited:
Lykke til.

Ønsleliste var ikke dum, det må jeg legge til :)
 
Godt i gang med både julegaver og vaskingen nå :)
 
Herlig med første julen som foreldre ❤️ Gleder meg til det blir vår tur det der (forhåpentligvis allerede neste år) :)
 
Herlig med første julen som foreldre ❤️ Gleder meg til det blir vår tur det der (forhåpentligvis allerede neste år) :)
Ja, gleder meg noe helt enormt. Vi var innom Rusta i går og hele ansiktet hennes lyste opp når hun fikk øye på julelysene der inne. Det er så herlig å se. Håper hun blir like glad i jula som moren :D
Det skal bli din tur!! Neste jul skal du få feire sammen med ditt lille nurk - det håper jeg så inderlig for deg <3
 
Hadde sett meg ut gamingstol i gave til mannen, men så får de ikke den inn før jul :O
Står også litt fast på hva vi skal gi jenta vår. Hun er jo såpass lita at hun bryr ikke seg, men vi har jo lyst å finne på noe likevel da. Hadde først tenkt gåvogn (ikke stol!), men de jeg finner går det ikke an å låse/bremse hjulene på så det er jo ikke bra. Ellers er det jo de brio trallene, men synes ikke de er noe fine.
Babyakebrett kanskje?
 
Brio-gå-vogn er kankskje ikke lekker, men den er god altså
 
Brio-gå-vogn er kankskje ikke lekker, men den er god altså
Fant en nå fra STOY som jeg synes var litt penere og der håndtaket kan justeres og hjulene bremses :D Og fant babyakebrett. Så da en den i boks :D


Ooooog fant en butikk som har igjen 1 av den gamingstolen mannen ønsker seg og de kunne legge av så jeg får hentet på lørdag. Begynner å ordne seg nå ;)
 
Fant en nå fra STOY som jeg synes var litt penere og der håndtaket kan justeres og hjulene bremses :D Og fant babyakebrett. Så da en den i boks :D


Ooooog fant en butikk som har igjen 1 av den gamingstolen mannen ønsker seg og de kunne legge av så jeg får hentet på lørdag. Begynner å ordne seg nå ;)

Så bra!

Jeg er lost på minstemor og mannen

Dvs. Til lillemor har jeg kjøpt dukkevogn, type "paraplytrille" for storvogn er hun litt liten til. (men hun bruker søsteren sin altså, så hun kunne fått det etter min mening da....)

Men altså, ei vogn på tilbud til ca 150 kr.

Jeg betalte over 6000 inkl alt for nettbrett til ungene (hvert sitt da altså, med cover og 2 års "sette seg på det og knuse skjermen forsikring") så til jul og bursdag dagen etterpå burde minste få mer enn den vogna. Akebrett fikk hun allerde i fjor arve det vi kjøpte til eldstemann, eget får hun når hun er klar for større akebrett og det er vel ikke før neste vinter
 
Så bra!

Jeg er lost på minstemor og mannen

Dvs. Til lillemor har jeg kjøpt dukkevogn, type "paraplytrille" for storvogn er hun litt liten til. (men hun bruker søsteren sin altså, så hun kunne fått det etter min mening da....)

Men altså, ei vogn på tilbud til ca 150 kr.

Jeg betalte over 6000 inkl alt for nettbrett til ungene (hvert sitt da altså, med cover og 2 års "sette seg på det og knuse skjermen forsikring") så til jul og bursdag dagen etterpå burde minste få mer enn den vogna. Akebrett fikk hun allerde i fjor arve det vi kjøpte til eldstemann, eget får hun når hun er klar for større akebrett og det er vel ikke før neste vinter
Det er ikke lett å komme på noe alltid. Dukker og leker har hun vel kanskje masse av allerede om hun har arvet fra storesøster? Noen nye eventyrbøker? Har sett en nettside der de lager personlige bøker til barnet. Altså du plotter inn navn og litt info også blir boken veldig personlig. De synes jeg ser litt artige ut :)

Fant link: https://www.minbestebok.no/personlige-barnebøker
 
Vel, hun får nok ikke arve storesøster sine dukker, hun er 6 og klar på at det er hennes dukker, men lillesøster får leke med dem... så lillesøster har bare en dukke, så hun kunne sikkert fått flere.

Bøker har vi et tonn av, men ingen sånn personlig da. Har sett på de der, men da synes jeg på en måte alle tre burde hatt... ja, jeg vet jeg er vanskelig.

Vi finner nok på noe, men sånn større ting har vi det meste. Akebrett, jepp. Ski? Jepp, både 100 cm ski med skisko str 24 og 90 cm ski som en fester på vanlige sko. Vi har to trehjulssykler også ;) Men noe skal det nok bli altså. Muligens faktisk en dukke eller noe sånn bl.a
 
Back
Topp