Et hjemmelaget mirakelsøsken er på vei❤️

Nå er jeg så himla lei meg og frustrert[emoji22][emoji22][emoji22] de setter meg på nøyaktig samme hormoner og dose som sist!! Jeg spurte om jeg kunne få snakke med en lege, og det skulle jeg få! Men det kunne hun ikke si noe om når kunne bli, og mest sannsynlig ikke før langt uti Januar pga lange lister! JANUAR!!! Jeg kan ikke gå slik og lure til langt over jul!!![emoji22][emoji22][emoji22][emoji22][emoji22] skal ikke være mulig[emoji20][emoji20][emoji20]

Eneste lille positive var at de hadde ledig kapasitet når jeg har forventet mens i uke 4, så jeg får oppstart da! Men vil ikke ha oppstart uten endringer[emoji20][emoji20][emoji20][emoji20]

Hei du [emoji173]️
Skjønner deg godt,- reagerte sånn jeg og da det samme skjedde med meg, men godtok at de vel visste hva de drev med. Heldigvis, for da gikk det og resultatet ble vår etterlengtede sønn som nå er 6 mnd. Forsøket før der var "vellykket", sa de, til tross for at jeg ikke ble gravid, så derfor ble det samme oppskrift igjen. Høres ut som det var litt sånn med ditt også?
 
Hei du [emoji173]️
Skjønner deg godt,- reagerte sånn jeg og da det samme skjedde med meg, men godtok at de vel visste hva de drev med. Heldigvis, for da gikk det og resultatet ble vår etterlengtede sønn som nå er 6 mnd. Forsøket før der var "vellykket", sa de, til tross for at jeg ikke ble gravid, så derfor ble det samme oppskrift igjen. Høres ut som det var litt sånn med ditt også?

Er nok slik de tenker til meg også! Og jeg skjønner jo delvis det! Men for meg er ikke 5 innsett ink en MA i uke 6 vellykket selvom jeg fikk 10 egg ut og 6 befruktninger! Overhode ikke! Om egga er så perfekte som de sier, så hvorfor ikke undersøke om det er noe ved meg som gjør at det ikke går? Jeg er ingen ekspert, og ingen lege! Jeg er bare desperat og nedbrutt etter et fryktelig hardt år.. og føler at jeg hvertfall fortjener å bli hørt og tatt på alvor når jeg er så fortvilet at jeg gråter i telefonen! Og å da få beskjed om å måtte vente halvannen måned bare for noen minutter med en lege på telefonen, toppet alt akkurat nå[emoji20] jeg hååper så inderlig at neste runde går!
 
Utrolig at du skal måtte vente så lenge bare for å få snakke med legen, skjønner du blir oppgitt og sint av det ❤️
 
Utrolig at du skal måtte vente så lenge bare for å få snakke med legen, skjønner du blir oppgitt og sint av det [emoji173]️

Uff...:(
Er så dritt å ha så lite kontroll!! Føler sånn me deg [emoji173][emoji173][emoji173]

Jeg må ringe deg over helga igjen, de kan ikke mene dette[emoji20] skal i så fall spørre om å få journalen min! Så jeg kan få svar fra noen andre!
 
Er nok slik de tenker til meg også! Og jeg skjønner jo delvis det! Men for meg er ikke 5 innsett ink en MA i uke 6 vellykket selvom jeg fikk 10 egg ut og 6 befruktninger! Overhode ikke! Om egga er så perfekte som de sier, så hvorfor ikke undersøke om det er noe ved meg som gjør at det ikke går? Jeg er ingen ekspert, og ingen lege! Jeg er bare desperat og nedbrutt etter et fryktelig hardt år.. og føler at jeg hvertfall fortjener å bli hørt og tatt på alvor når jeg er så fortvilet at jeg gråter i telefonen! Og å da få beskjed om å måtte vente halvannen måned bare for noen minutter med en lege på telefonen, toppet alt akkurat nå[emoji20] jeg hååper så inderlig at neste runde går!

Huff, skjønner det! Nei, etter så mange innsett av perfekte egg, bør de se på andre årsaker ja. Og i det minste gi deg en prat med lege sporenstreks! Masse forståelse og klem fra meg. Håper du kan få noen oppløftende nyheter snart. [emoji173]️
 
Kjære imn86 [emoji173]️
Det har jo vært et helt forferdelig år for deg.. blir helt satt ut av behandlingen du får på st.olavs, det skal ikke være mulig å oppføre seg eller svare på en slik måte!
I JANUAR!!! Skjønner så sykt godt at du ønsker svar nå. Jeg er så sykt glad for at jeg hoppet av st.olavs karusellen, jeg har garantert vært der du er i dag om jeg ikke har gått privat! Men vær så snill å hør med fastlegen din ang prednisolon og albyl-e.. si at du selv tar på deg ansvaret for medikamentene. [emoji173]️[emoji173]️ jeg tror vi hadde vårres første forsøk omentrent samtidig og har ellers vært ganske synkronisert med forsøkene resten av året! Tenker masse på eg og følger deg her inne [emoji173]️[emoji173]️ masse klemmer sendes din vei[emoji8][emoji8]
 
Kjære imn86 [emoji173]️
Det har jo vært et helt forferdelig år for deg.. blir helt satt ut av behandlingen du får på st.olavs, det skal ikke være mulig å oppføre seg eller svare på en slik måte!
I JANUAR!!! Skjønner så sykt godt at du ønsker svar nå. Jeg er så sykt glad for at jeg hoppet av st.olavs karusellen, jeg har garantert vært der du er i dag om jeg ikke har gått privat! Men vær så snill å hør med fastlegen din ang prednisolon og albyl-e.. si at du selv tar på deg ansvaret for medikamentene. [emoji173]️[emoji173]️ jeg tror vi hadde vårres første forsøk omentrent samtidig og har ellers vært ganske synkronisert med forsøkene resten av året! Tenker masse på eg og følger deg her inne [emoji173]️[emoji173]️ masse klemmer sendes din vei[emoji8][emoji8]

Ikke noe medmenneskelighet jeg fikk på telefonen idag gitt, og var til og med hun sykepleieren jeg har likt best frem til nå[emoji20]
Ringer på nytt over helga, og får jeg samme svar så får de sende meg journalen min og så hører jeg med Medicus som gjorde utredningen! Har såå lyst til privat jeg også, men da må vi få penger av svigermor og det vil jeg helst unngå så lenge jeg kan[emoji20] så får jeg kanskje manne meg opp og spørre fastlegen min om prednisolon og albyl-e! Men jeg vet jo ikke dose, når oppstart og hvor lenge jeg må gå på det!

Takk for tanker og klemmer[emoji173]️
 
Ikke noe medmenneskelighet jeg fikk på telefonen idag gitt, og var til og med hun sykepleieren jeg har likt best frem til nå[emoji20]
Ringer på nytt over helga, og får jeg samme svar så får de sende meg journalen min og så hører jeg med Medicus som gjorde utredningen! Har såå lyst til privat jeg også, men da må vi få penger av svigermor og det vil jeg helst unngå så lenge jeg kan[emoji20] så får jeg kanskje manne meg opp og spørre fastlegen min om prednisolon og albyl-e! Men jeg vet jo ikke dose, når oppstart og hvor lenge jeg må gå på det!

Takk for tanker og klemmer[emoji173]️

Om Medicus fortsetter utredning av deg kan du helt sikkert høre med dem ang dose og varighet. Fertilitetssenteret gav meg litt informasjon når jeg poengterte at jeg skulle få hjelp av fastlegen.

Håper du får noen fornuftige svar fra St.Olav ❤
 
Ikke noe medmenneskelighet jeg fikk på telefonen idag gitt, og var til og med hun sykepleieren jeg har likt best frem til nå[emoji20]
Ringer på nytt over helga, og får jeg samme svar så får de sende meg journalen min og så hører jeg med Medicus som gjorde utredningen! Har såå lyst til privat jeg også, men da må vi få penger av svigermor og det vil jeg helst unngå så lenge jeg kan[emoji20] så får jeg kanskje manne meg opp og spørre fastlegen min om prednisolon og albyl-e! Men jeg vet jo ikke dose, når oppstart og hvor lenge jeg må gå på det!

Takk for tanker og klemmer[emoji173]️

Du kan få min dosering og nedtrapping! Jeg ordnet selv med denne :) jeg snakket med flere av mine venninner som spira satt med prednisolon og albyl og de fikk samme dosering som meg! Tror de bruker samme uansett [emoji5] hvis det blir aktuelt kan jeg skrive den i inbox til deg [emoji8][emoji8]
Har bare så sykt lyst at du skal lykkes nå! Kjenner frustrasjon og alt inntil beinet når det gjelder deg.. [emoji173]️[emoji173]️
 
Idag har jeg snakka med Medicus, etter en mer eller mindre forferdelig helg etter samtalen med St.Olavs på fredag. Lege fra Medicus skal ringe meg imorra. Jeg skal da få en gjennomgang av utredningen, hvilke prøver som er tatt og resultatet av dem! Jeg skal få snakke med dem om det opplegget St.Olavs har satt til oss, hva de tenker om det og hva de evt kan tilby oss. Så får vi se hva vi gjør! Mannen vil gi St.Olavs en sjanse til, jeg er litt mer i tvil. Det jeg egentlig trenger mest er svar.. om de tenker det samme som St.Olavs er det greit! Jeg må bare vite!

Det jeg fikk vite idag var at AMH var på 17 og FSH på 7,3, men dette sier ikke meg stort! Noen som vet?
 
Idag har jeg snakka med Medicus, etter en mer eller mindre forferdelig helg etter samtalen med St.Olavs på fredag. Lege fra Medicus skal ringe meg imorra. Jeg skal da få en gjennomgang av utredningen, hvilke prøver som er tatt og resultatet av dem! Jeg skal få snakke med dem om det opplegget St.Olavs har satt til oss, hva de tenker om det og hva de evt kan tilby oss. Så får vi se hva vi gjør! Mannen vil gi St.Olavs en sjanse til, jeg er litt mer i tvil. Det jeg egentlig trenger mest er svar.. om de tenker det samme som St.Olavs er det greit! Jeg må bare vite!

Det jeg fikk vite idag var at AMH var på 17 og FSH på 7,3, men dette sier ikke meg stort! Noen som vet?

Det spørs egentlig når i syklusen prøven ble tatt :) men fsh er ikke høy og det er jo alltid et godt tegn :)

EDIT: Fant denne til deg :)

https://medicus.no/om-eggstokkfunksjon-fsh-og-eggstokkapasitet-amh/#
 
Last edited:
Det spørs egentlig når i syklusen prøven ble tatt :) men fsh er ikke høy og det er jo alltid et godt tegn :)

EDIT: Fant denne til deg :)

https://medicus.no/om-eggstokkfunksjon-fsh-og-eggstokkapasitet-amh/#

Takk skal du ha[emoji5][emoji1303] da ble jeg litt klokere[emoji5]

Jeg tok blodprøver på syklusdag 1, 10, 20 og 25! Noen av de ble en dag før/etter pga helg, men husker ikke hvilke! Men hvilke prøver som ble tatt på hvilke dager vet jeg jo ikke[emoji5]
 
Så fint at du kan få litt hjelp fra Medicus mens du venter :) Det var jo lovlig lenge St. Olavs skulle ta seg med å gi deg et svar...
Nå er jeg spent på hva de har å si :)
 
Så fint at du kan få litt hjelp fra Medicus mens du venter :) Det var jo lovlig lenge St. Olavs skulle ta seg med å gi deg et svar...
Nå er jeg spent på hva de har å si :)

Spent jeg også! Har ringeavtale med dem kl.13.20! Så snaart!!
 
Samtale med Medicus, 28.11.17
Da har jeg fått snakket med Medicus og det var godt kjenner jeg! Fikk info om utredningen som var gjort. AMH 17, FSH 7,3, jeg har EL (Det visste jeg jo), stoffskifte normalt, prolaktin normalt. UL som de gjorde og med kontrastvæske i egglederne, helt normalt og fint.

Utifra hva jeg fortalte han om ferskforsøket, så hadde han ikke noe å utsette på dette. Det var veldig bra, og vurdering som var gjort ifht å sette meg på samme dose er fornuftig. Dette kjenner jeg også er greit å vite. Ifht hvor mange innsett jeg har hatt, så ville de absolutt satt meg på Prednisolon og og muligens klexane. Prednisolon ville jeg ha gått på tom uke 10.

Jeg spurte om Scratching, og dette har de gått litt bort fra. Men med tanke på hvor mange innsett jeg har hatt, så kunne dette blitt vurdert. De ville ikke gi meg det om jeg ikke tok forsøket der, så å ta det der om vi går fra St.Olavs er uaktuelt.

Så nå må jeg snakke med fastlegen min imorra og høre om hva han tenker om å gi meg Prednisolon dersom St.Olavs nekter. Og vi må gå noen runder her hjemme om vi skal bytte til Medicus eller ikke. Mannen vil gi St.Olavs en sjanse til, og utifra det Medicus sier idag så blir det jo ikke store endringer utenom støttemedisin! Jeg ønsker jo veldig det, men det er mye penger det er snakk om!

Jeg føler meg hvertfall litt lettere til sinns nå som jeg har fått litt svar!
 
Last edited:
Så bra! :)

Når forskjellen "bare" er støttemedisiner ville jeg jobbet for å få det av fastlege eller gynekolog, og brukt de offentlige forsøkene. Det er jo så dyrt å gå privat. :bag:
 
Så bra! :)

Når forskjellen "bare" er støttemedisiner ville jeg jobbet for å få det av fastlege eller gynekolog, og brukt de offentlige forsøkene. Det er jo så dyrt å gå privat. :bag:

Ja, er nettopp det! Jeg håååper fastlegen kan hjelpe meg![emoji5]
 
Så bra du fikk snakket med de! Og ja, definitivt jobb for å få støttemedisin av fastlege. Krysser fingrene for at det løser seg[emoji173]️[emoji5]
 
Så bra at samtalen med Medicus hjalp [emoji2] Alltid godt å få en second opinion [emoji2]
 
Back
Topp