Leie

Spinam

Glad i forumet
Julegavene 2019
Hvordan ligger babyen når den har festet seg i normalt leie?
 
Tenkte på om den ligger med ryggen sin mot vår høyre, venstre, mot magen eller innover :)
 
Ikke festet her enda, men ligger med hode ned og ryggen sin mest til min høyre side. Men hender han ligger til venstre også.
 
Tenkte på om den ligger med ryggen sin mot vår høyre, venstre, mot magen eller innover :)

Det varierer vel, jeg troor ikke det er noen «standard» annet enn at at de ligger på vår venstre side gjør veien ut enklest mulig. Men jeg er ikke sikker, altså.

Min ligger på min høyre siden og ser innover, altså med ryggen ut mot magen.
 
Tror ikke lillegutt har festet seg, men han ligger hvertfall med hodet nedover :) kan kjenne at rumpa stikker ut på både venstre og høyre side, så tror han snur seg enda :)
 
Det varierer vel, jeg troor ikke det er noen «standard» annet enn at at de ligger på vår venstre side gjør veien ut enklest mulig. Men jeg er ikke sikker, altså.

Min ligger på min høyre siden og ser innover, altså med ryggen ut mot magen.

Her ligger h*n med hodet ned og kroppen/stumpen mot min høyre. Sånn har det vært i ukesvis sånn jeg har kjent det ihvertfall. Hodet har ikke festet seg enda.
 
Sist jeg var på kontroll hos jordmor så hadde hodet festet seg. Så hodet ligger ned mot bekkenet.
 
Ligger med hode ned , heldigvis :happy:
 
Noen som vet hvordan en stjernekikker ligger?
 
Noen som vet hvordan en stjernekikker ligger?

Sniker fra februar 2018 [emoji4] De aller fleste stjernekikkere ligger med hodet ned og ryggen mot mors høyre side. Det gjorde førstemann her. Det er ikke gitt at de kommer som stjernekikkere hvis de ligger sånn, men de må rotete en omgang ekstra for å havne riktig vei, så det er enklere for de som ligger andre veien (altså med ryggen sin mot mors venstre side).
 
Kontroll i går viste at hode har «innstilt seg» men fortsatt litt bevegelig. Ryggen mot høyre side men hun skifter mellom å ligge mot venstre/høyre side.

Fått kontrabeskjed nå...; trenger ikke legge meg ned om fødselen starter ved at vannet går. Er visst veeeldig sjelden at navlesnoren kommer i klem og går vannet så «sklir/synker» hodet visst enda lenger ned i bekkenet og da skal ikke det være noe å bekymre seg for.
Var visst gammeldags å måtte legge seg ned ved vannavgang om hodet ikke er festet..Så bare gir opp og slår meg til ro med at det alltid vil være forskjellige meninger ute og går, ikke alle leger/jordmødre/barnepleiere sier det samme om alt - sånn vil det vel alltid være (og gjelder ikke kun de yrkene)
De er veldig flinke på sykehuset her, hver og en synes jeg. Så følger de råd jeg får, hodet var mindre bevegelig og innstilt i bekkenet nå, så kan jo være litt derfor det ikke er nødvendig å legge seg ned. Men festet blir det trolig ikke siden det er nr 3 og de to første har banet vei så er bedre plass i bekkenet til denne snuppa :)
Hun ligger riktig hvertfall og gjør seg vel stadig mer klar for å komme ut :)
 
Sniker fra februar 2018 [emoji4] De aller fleste stjernekikkere ligger med hodet ned og ryggen mot mors høyre side. Det gjorde førstemann her. Det er ikke gitt at de kommer som stjernekikkere hvis de ligger sånn, men de må rotete en omgang ekstra for å havne riktig vei, så det er enklere for de som ligger andre veien (altså med ryggen sin mot mors venstre side).

Æh.. lite lyst på stjernekikkert! Tror hun ligger med ryggen mot min høyre. Kan kjennes slik ut på bevegelsene.. håper hun har vett til å rotere riktig. [emoji85]
 
Helt sikker dumt spm, men kan kroppen flytte på seg når hodet er festet?
 
Back
Topp