Mamma for første gang <3

Hvorfor måtte jeg dra på IKEA i går?!?! Alene?? I dag sier kroppen at det var innmari dumt gjort av deg[emoji45] våknet på høyre side og klarte ikke å snu meg. Symfysen skrek ut i smerte! Endte med å sette meg opp til sittende, rotere meg over til venstre i smerte og så klarte jeg komme meg ut av senga..[emoji28]

Sovna litt etter kl 22 i går, var helt skutt. Våknet to timer etterpå av en liten en som hvertfall ikke var trøtt [emoji23] Romstering og armer og ben var i full sving! Og så lenge som hun holdt på. Måtte ligge en stund å kjenne på henne. Syns det var kjipt at jeg måtte opp på do og forstyrre økta hennes, men hun bare fortsatte med en gang jeg la meg ned igjen. [emoji173]️

Merker at søvnen begynner å bli rar igjen. Vært våken siden kl 06 i dag og i går våkna jeg 05.30.. prøver å ikke stresse over når jeg våkner på natta eller veldig tidlig. Får heller bare sove når jeg er trøtt..

Tror jeg har hatt mye nedpress i det siste. Litt usikker på hvordan det skal føles ut?

2 dager igjen til jeg regnes som høygravid! Må innrømme at jeg gleder meg sykt til å få tilbake kroppen min igjen. Vet at det tar litt tid å komme seg etter en fødsel, men gleder meg sånn til å kunne ligge på magen, slippe bekkenplager og ta meg et glass vin[emoji56]
 
Hvorfor måtte jeg dra på IKEA i går?!?! Alene?? I dag sier kroppen at det var innmari dumt gjort av deg[emoji45] våknet på høyre side og klarte ikke å snu meg. Symfysen skrek ut i smerte! Endte med å sette meg opp til sittende, rotere meg over til venstre i smerte og så klarte jeg komme meg ut av senga..[emoji28]

Sovna litt etter kl 22 i går, var helt skutt. Våknet to timer etterpå av en liten en som hvertfall ikke var trøtt [emoji23] Romstering og armer og ben var i full sving! Og så lenge som hun holdt på. Måtte ligge en stund å kjenne på henne. Syns det var kjipt at jeg måtte opp på do og forstyrre økta hennes, men hun bare fortsatte med en gang jeg la meg ned igjen. [emoji173]️

Merker at søvnen begynner å bli rar igjen. Vært våken siden kl 06 i dag og i går våkna jeg 05.30.. prøver å ikke stresse over når jeg våkner på natta eller veldig tidlig. Får heller bare sove når jeg er trøtt..

Tror jeg har hatt mye nedpress i det siste. Litt usikker på hvordan det skal føles ut?

2 dager igjen til jeg regnes som høygravid! Må innrømme at jeg gleder meg sykt til å få tilbake kroppen min igjen. Vet at det tar litt tid å komme seg etter en fødsel, men gleder meg sånn til å kunne ligge på magen, slippe bekkenplager og ta meg et glass vin[emoji56]
Søvnen blir litt oppstykket nå mot slutten, men nyt at du kan legge deg nedpå i løpet av dagen og hente deg inn :Heartred idag har jeg selv fått meg to små dupper og det var fantastisk! Først en liten da frøkna sov en time, og så hadde ei venninne av meg henne så jeg kunne slappe av litt :happy:

Har det blitt bedre i symfysen i løpet av dagen? Det er så vondt, det der :( IKEA er bare en tanke jeg kan legge vekk, klarer så vidt å handle på en matvarebutikk :hilarious:

Mmm, et glass vin hadde ikke vært feil, og å sove på magen... *drømmer meg vekk* :p
 
Søvnen blir litt oppstykket nå mot slutten, men nyt at du kan legge deg nedpå i løpet av dagen og hente deg inn :Heartred idag har jeg selv fått meg to små dupper og det var fantastisk! Først en liten da frøkna sov en time, og så hadde ei venninne av meg henne så jeg kunne slappe av litt :happy:

Har det blitt bedre i symfysen i løpet av dagen? Det er så vondt, det der :( IKEA er bare en tanke jeg kan legge vekk, klarer så vidt å handle på en matvarebutikk :hilarious:

Mmm, et glass vin hadde ikke vært feil, og å sove på magen... *drømmer meg vekk* :p

Symfysen lever litt sitt eget liv om dagen. Jeg prøver bare å bevege meg så jeg får minst vondt[emoji85]
Åååå nå er det like før hos deg!![emoji173]️[emoji173]️ så spennende[emoji2][emoji2][emoji2]

Og ikke lenge til du kan sove på magen [emoji5][emoji177]
 
Symfysen lever litt sitt eget liv om dagen. Jeg prøver bare å bevege meg så jeg får minst vondt[emoji85]
Åååå nå er det like før hos deg!![emoji173]️[emoji173]️ så spennende[emoji2][emoji2][emoji2]

Og ikke lenge til du kan sove på magen [emoji5][emoji177]
Ja, er visst like før. Men folk i desember-forumet og i termin gruppe på Facebook popper ut babyene sine i ett sett, så jeg føler at jeg kommer til å gå gravid evig :p 5 dager til termin!
 
Ja, er visst like før. Men folk i desember-forumet og i termin gruppe på Facebook popper ut babyene sine i ett sett, så jeg føler at jeg kommer til å gå gravid evig :p 5 dager til termin!

Ååå! Spennede! [emoji2]
Nei da, han kommer snart[emoji5][emoji173]️ Begynner å bli litt utålmodig selv, så blir så gira av at det popper ut bebiser[emoji173]️ Håper du ikke må vente lenge over termin[emoji5]
 
Hvordan går det med deg om dagen? :)

Vi har hatt mye besøk av familie denne uka. Kjenner jeg er sliten både fysisk og psykisk [emoji28] Skal bli godt med litt alenetid snart.
Våknet opp med en mørbanka kropp. Svangerskapet tærer på, men jeg blir bare mer og mer ivrig på å se henne snart[emoji173]️
Hun har hatt to dager hvor hun har vært veldig rolig og bevegelsene annerledes. Jeg blir like stressa hver gang det skjer. Heldigvis våknet hun til i gårkveld og nå er vi tilbake på at jeg skvetter hver gang hun sparker meg i siden[emoji16] heller det enn at jeg engster meg.

Holder på med siste finish av forberedelser. Fødebagen pakkes og når besøket har dratt skal jeg vaske alt av klær osv. Skal begynne på fødebrevet i dag[emoji5]
Ellers har jeg fått kjøpt 1 julegave og stresser litt over alt som må fikses til jul[emoji85] Vi skal både i flere bursdager og julebord fremover, selv om jeg har forsøkt å begrense avtalene. Blir sliten bare av tanken kjenner jeg. Får bare ta en dag av gangen og delta på det jeg føler for. [emoji106]
 
35+2

Endelig er det bare meg og samboer i heimen igjen. Etter flere dager med besøk er vi begge helt skutt. Vi nyter stillheten i kveld[emoji28]

Er inne i ny uke og er ivrig på at dagene skal gå fort frem til jul nå, selv om det er en del å gjøre frem til da.

Hun ligger med hodet ned, men ikke festa seg enda. JM mente hun kom til å bli liggende i denne stillingen fremover.

Det er nå 14 dager til hun ikke regnes som prematur lenger og 14 dager til neste kontroll.
35 dager igjen til termin![emoji177]
Jeg er sååå nysgjerrig på hvem hun er og vil bare møte henne! Vet rett og slett ikke om jeg har tålmodighet til å vente til termin altså [emoji23] dessverre er det ikke jeg som avgjør fødselsdatoen hennes..

Gleder meg til å ta fatt på vasking av klær nå snart. Tror vi kanskje har litt mye, men det får bare være. Er så vanskelig å slutte å kjøpe når det fins så mye fint![emoji177]
 
Vi har nok også (les:jeg) handlet for mye klær. Men det er jo som du sier sååå mye fint! Så jeg titter bare innom for å si du er ikke alene :rolleyes:
 
Vi har nok også (les:jeg) handlet for mye klær. Men det er jo som du sier sååå mye fint! Så jeg titter bare innom for å si du er ikke alene :rolleyes:

Ååå det er hyggelig [emoji5] takk[emoji173]️
Er spent på om vi får brukt alt. Men er fint med mye så man slipper å vaske klær heeele tiden [emoji16]
 
Ååå det er hyggelig [emoji5] takk[emoji173]️
Er spent på om vi får brukt alt. Men er fint med mye så man slipper å vaske klær heeele tiden [emoji16]
Helt enig :D jeg tenker og at alt kan jo brukes til neste mann - om det blir jente da :oops:
 
35+2

Endelig er det bare meg og samboer i heimen igjen. Etter flere dager med besøk er vi begge helt skutt. Vi nyter stillheten i kveld[emoji28]

Er inne i ny uke og er ivrig på at dagene skal gå fort frem til jul nå, selv om det er en del å gjøre frem til da.

Hun ligger med hodet ned, men ikke festa seg enda. JM mente hun kom til å bli liggende i denne stillingen fremover.

Det er nå 14 dager til hun ikke regnes som prematur lenger og 14 dager til neste kontroll.
35 dager igjen til termin![emoji177]
Jeg er sååå nysgjerrig på hvem hun er og vil bare møte henne! Vet rett og slett ikke om jeg har tålmodighet til å vente til termin altså [emoji23] dessverre er det ikke jeg som avgjør fødselsdatoen hennes..

Gleder meg til å ta fatt på vasking av klær nå snart. Tror vi kanskje har litt mye, men det får bare være. Er så vanskelig å slutte å kjøpe når det fins så mye fint![emoji177]
To små uker igjen bare til hun ikke er prematur, det er jo ingenting!:woot:hvis man tenker hvor lenge vi allerede har gått, men samtidig føles det som en evighet! :hilarious: Kjenner meg veldig igjen på å begynne å bli litt utålmodig kan du si:p
Koselig å vaske og ordne tøy da :) og så er det jo adventstid nå så da satser vi på at tida går fort:happy:
 
To små uker igjen bare til hun ikke er prematur, det er jo ingenting!:woot:hvis man tenker hvor lenge vi allerede har gått, men samtidig føles det som en evighet! :hilarious: Kjenner meg veldig igjen på å begynne å bli litt utålmodig kan du si:p
Koselig å vaske og ordne tøy da :) og så er det jo adventstid nå så da satser vi på at tida går fort:happy:

Nei, hun begynner å bli stor jente nå[emoji5]
Enig! Det går fort fremover nå, men samtidig ikke. Helt sikker på når de når ikke-prematurstadiet så blir tålmodigheten enda mindre. Da kan de liksom komme når som helst.
Veldig kos! Begynte å stryke det ferdigpakket tøyet i gårkveld. Mannen kom hjem fra julebord i natt og lurte fælt på hvorfor jeg skulle stryke alt. Vil bare at alt skal se fint ut til hun kommer[emoji173]️ Men, det blir absolutt ingen vane [emoji23]
 
cf3d5638517cf6b228190eee0c71581c.png


Hurra for ny uke![emoji322]

Nå er det:
1 uke igjen til hun ikke er prematur lenger
1 uke til neste JM-time
30 dager til termin!!![emoji15]

Det er så slitsomt å være gravid om dagen. Hun skal fortsatt legge på seg en god del og jeg blir litt stressa av tanken. Har jeg nok plass til det inni meg?
Er også utålmodig og vil møte henne NÅ, men jeg vil hun skal komme i januar og være klar for verden[emoji173]️ samtidig er vi ikke helt klar i hjemmet enda.

Nå som alt nærmer seg begynner jeg å grue meg litt til fødsel og om jeg kan nok til å ta vare på henne. De dagene jeg er ekstra sliten og har vondt her og der, tenker jeg bare at håper ikke fødselen starter nå for da har jeg ikke energi til å føde[emoji85]
Og kan jeg nok? Hva om hun får for lite mat, jeg ikke vet hva man skal gjøre om hun blir syk eller ikke får sove?
Alt går nok helt fint, må bare møte henne og ta en ting av gangen.

Er så spent på tiden fremover!! Hvem er du lille venn som romsterer inne i magen min? [emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️
 
cf3d5638517cf6b228190eee0c71581c.png


Hurra for ny uke![emoji322]

Nå er det:
1 uke igjen til hun ikke er prematur lenger
1 uke til neste JM-time
30 dager til termin!!![emoji15]

Det er så slitsomt å være gravid om dagen. Hun skal fortsatt legge på seg en god del og jeg blir litt stressa av tanken. Har jeg nok plass til det inni meg?
Er også utålmodig og vil møte henne NÅ, men jeg vil hun skal komme i januar og være klar for verden[emoji173]️ samtidig er vi ikke helt klar i hjemmet enda.

Nå som alt nærmer seg begynner jeg å grue meg litt til fødsel og om jeg kan nok til å ta vare på henne. De dagene jeg er ekstra sliten og har vondt her og der, tenker jeg bare at håper ikke fødselen starter nå for da har jeg ikke energi til å føde[emoji85]
Og kan jeg nok? Hva om hun får for lite mat, jeg ikke vet hva man skal gjøre om hun blir syk eller ikke får sove?
Alt går nok helt fint, må bare møte henne og ta en ting av gangen.

Er så spent på tiden fremover!! Hvem er du lille venn som romsterer inne i magen min? [emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️
Kjenner meg så igjen i alle tankene dine! Tenker det er helt normalt å ha det sånn mot slutten heldigvis :) vi aner ikke hvordan fødsel eller barseltiden blir så vi får bare håpe på det beste og jeg er helt sikker på at du kommer til i klare deg helt strålende med begge deler selv om det selvfølgelig blir utfordringer også:Heartred
Tenk at du snart får hilse på henne!:love7:wav
 
cf3d5638517cf6b228190eee0c71581c.png


Hurra for ny uke![emoji322]

Nå er det:
1 uke igjen til hun ikke er prematur lenger
1 uke til neste JM-time
30 dager til termin!!![emoji15]

Det er så slitsomt å være gravid om dagen. Hun skal fortsatt legge på seg en god del og jeg blir litt stressa av tanken. Har jeg nok plass til det inni meg?
Er også utålmodig og vil møte henne NÅ, men jeg vil hun skal komme i januar og være klar for verden[emoji173]️ samtidig er vi ikke helt klar i hjemmet enda.

Nå som alt nærmer seg begynner jeg å grue meg litt til fødsel og om jeg kan nok til å ta vare på henne. De dagene jeg er ekstra sliten og har vondt her og der, tenker jeg bare at håper ikke fødselen starter nå for da har jeg ikke energi til å føde[emoji85]
Og kan jeg nok? Hva om hun får for lite mat, jeg ikke vet hva man skal gjøre om hun blir syk eller ikke får sove?
Alt går nok helt fint, må bare møte henne og ta en ting av gangen.

Er så spent på tiden fremover!! Hvem er du lille venn som romsterer inne i magen min? [emoji173]️[emoji173]️[emoji173]️
Kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Det er tungt og slitsomt nå på slutten, og man venter så veldig. Samtidig som den store livsforandringen er skremmende og det store ansvaret som snart kommer gjør at tida nesten går for fort også.. :p Nå er det virkelig ikke lenge igjen, og jeg er sikker på at du kommer til å bli en fantastisk mamma ❤️
 
Kjenner meg så igjen i alle tankene dine! Tenker det er helt normalt å ha det sånn mot slutten heldigvis :) vi aner ikke hvordan fødsel eller barseltiden blir så vi får bare håpe på det beste og jeg er helt sikker på at du kommer til i klare deg helt strålende med begge deler selv om det selvfølgelig blir utfordringer også:Heartred
Tenk at du snart får hilse på henne!:love7:wav

Det er sant. Ååå tusen takk[emoji5] Like så[emoji173]️

Det er liksom som et kinderegg! Du vet at det er noe spennende inni, men vet ikke hvem som er der. Og du får ikke lov å åpne enda[emoji23]
 
Kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Det er tungt og slitsomt nå på slutten, og man venter så veldig. Samtidig som den store livsforandringen er skremmende og det store ansvaret som snart kommer gjør at tida nesten går for fort også.. :p Nå er det virkelig ikke lenge igjen, og jeg er sikker på at du kommer til å bli en fantastisk mamma [emoji173]️

Ååå tusen takk[emoji173]️ så snilt sagt! Og like så[emoji173]️[emoji119]

Ja, er nok vanlig å kjenne på sånne følelser nå rett før. Ikke lenge igjen nei! [emoji2] Tenk at de kommer snart[emoji173]️
 
Nå nærmer det seg veldig for deg og! :) Tenk at hun snart ikke er prematur lenger dersom hun blir født og egentlig kan komme når som helst. Det er så fantastisk og skummelt på én gang!

Kroppen er fantastisk. Jeg var også helt utslitt og tenkte at om fødselen starter nå kommer det aldri til å gå. Dagen før fødsel var jeg helt slått ut og sov nesten hele dagen - som om kroppen prøvde å si at nå skjer det snart så du må slappe av litt. I tillegg er det helt utrolig hvilke krefter man henter frem under fødsel. Jeg følte meg faktisk ikke sliten én gang under fødselen.

Jeg kjenner meg veldig igjen i bekymringene dine. Jeg følte (og føler) det på samme måte. Men tro meg, veldig mye kommer til å føles så naturlig og du bare vet hva du skal gjøre. Og vær flink til å ta i mot hjelp på sykehuset og på helsestasjonen :) Vi har fått uventet god oppfølging på sykehuset mtp amming og vektoppgang/nedgang. Man kan ikke nok og man blir aldri utlært som forelder men man lærer undervis. Det viktigste er sunn fornuft og kjærlighet og det har du i massevis. Det kommer til å gå fint! ❤️

Håper du får en fin dag :)
 
Back
Topp