Mammalivet med et lite hjerteplaster

Var en periode (9+0 til 10 + 0) at jeg følte jeg ikke ble mer gravid i det hele tatt og tiden gikk så sakte, nå har den gått litt fortere igjen og november har snart passert. :wideyed:

Ja, var skikkelig rart. Og så leppespalte da! Her var alt normalt tror jeg, om enn noe flat nese. :p Det er litt slitsomt om nettene, for jeg drømmer så mye, og husker skikkelig små detaljer fra drømmene også - jeg som normalt sett glemmer de rett etterpå. Sover skikkelig tungt også. Må ha på alarm på fridager for å ikke sove til langt ut på formiddagen. :rolleyes:

Det er sant det de sier? At man drømmer mye mer som gravid? :)
 
Jeg har i alle fall gjort det, og her starta det ganske tidlig begge gangene. :)

Spennende! Er de så virkelige at det er vanskelig å skille om du drømmer eller ikke? [emoji848][emoji848][emoji5][emoji5]
 
Spennende! Er de så virkelige at det er vanskelig å skille om du drømmer eller ikke? [emoji848][emoji848][emoji5][emoji5]

Nesten så virkelige ja, men heldigvis med noen syke vrier så jeg skjønner at det ikke kan stemme. :hilarious: Husker ikke alt nå, men burde ha skrevet det ned for det har vært endel jeg har ledd meg fillete av. :p
 
Nesten så virkelige ja, men heldigvis med noen syke vrier så jeg skjønner at det ikke kan stemme. :hilarious: Husker ikke alt nå, men burde ha skrevet det ned for det har vært endel jeg har ledd meg fillete av. :p

Så morsomt! :D Ja, det må du gjøre. Sikkert kjempe morsomt å lese etter graviditeten også!
 
Absolutt rart om NAV skulle sjekke inntektsopplysninger om de har tenkt å gi avslag ja.
Godt med hjertelyd, greit å kunne lytte når angsten tar overhånd. Trenger jo ikke mange sekundene, bare å vite at den lille har det fint.
 
11+5 i dag, og nærmer seg både 12 uker og første vanlige svangerskapskontroll. Håper virkelig at legen har tid til å fyre i gang ul-apparatet. :angelic: Det kan jo ikke bare stå til pynt på kontoret hans vet jeg. :p

Går ellers ganske greit. Hadde mareritt i natt da, etterfulgt av en sær drøm om at lille dings sitt fjes vistes i mageskinnet. Sææært! :hilarious: Jeg som skulle ligge unna doppleren klarte ikke det i morges, og hjerteslagene ble funnet etter kort tid og lyttet på i ca 10 sekunder før jeg pakka den sammen igjen. Bør gjemme den egentlig, men det er jo så deilig å høre hjerteslagene frem til en kjenner bevegelse. Så er det dog det med at de ikke vet om det er eventuelle skadevirkninger etc. Derfor jeg prøver å ligge unna, men vanskelig.

Enda ikke fått svar på søknaden om svangerskapspengene, men vet jobben har fått spørsmål om det har vært lønnsøkning (og det har det, skulle vært føre var og lagt til ekstra opplysning om det også), og jeg tviler på de hadde orka å gå inntektsopplysningene i sømmene om de uansett skal gi avslag? Halmstrå, men. :p Kjenner det er et lite stressmoment frem til det er avklart. Er bare snakk om 20 % av stillingen, men det er jo litt penger det i løpet av en måned. Og ikke snakk om at jeg utfører de arbeidsoppgavene det gjelder heller, særlig siden jeg har blødd etterpå (og har ikke hatt antydning til noe blodlignende siden jeg stoppet med de oppgavene). Prøver å unngå stress da, føler nesten det hadde litt å si sist - i alle fall for psyken min. Da var det uro med jobbsituasjonen (en annen en enn i dag), dødsfall og sykdom i familie, uro rundt frivillig verv jeg hadde (mye konflikter i organisasjonen) og bare mye stress. Blødde jo også flere ganger hver uke hele første trimesteret. Denne gangen er det heldigvis mye roligere, jeg har blødd mindre (ikke blødd noe som helst *bank i bordet* siden 7+3).

Er alene hjemme for tiden, litt stusselig å ikke ha en varm mannekropp å krype inntil, eller få til å hente ved og sånt. Han kommer heldigvis hjem i morgen ettermiddag igjen. :) Har også en småpjusk hund (gamlingen som har en rygg som tidvis er vond), og jeg har ikke akkurat lyst til å dra ut på langtur med yngstehunden og la han være helt alene hjemme. Han syns ikke det er noe stas sjøl heller. Ikke at han ikke liker å være alene hjemme, men han blir kjempestressa av å ikke få være med oss på tur. Når mannen er hjemme så kan han bli med på deler av turen, eller være med opp på kontoret og slaske i sofaen der mens vi lurer oss ut.
Ingen grunn til å innhente ekstra inntektsopplysninger om det skal gis avslag nei, så svangerskapspengene tenker jeg går i orden :)

må være godt å høre hjerteslagene, spesielt etter en sånn drøm :p det er vel ikk sannsynlig med skadevirkninger når den brukes 10 små sekunder en sjelden gang, men skjønner godt at du vil være forsiktig.

Håper legen gir deg en liten titt på fredag, har man UL-apparat så må det jo brukes! :)
 
Så morsomt! :D Ja, det må du gjøre. Sikkert kjempe morsomt å lese etter graviditeten også!

Ja, får begynne å skrive det ned. Har et par jeg husker godt som jeg skulle skrevet ned i alle fall, og flere drømmer blir det sikkert. :hilarious:

Absolutt rart om NAV skulle sjekke inntektsopplysninger om de har tenkt å gi avslag ja.
Godt med hjertelyd, greit å kunne lytte når angsten tar overhånd. Trenger jo ikke mange sekundene, bare å vite at den lille har det fint.

Tenkte det ja, så håper det snart kommer svar så jeg ikke trenger å tenke mer på søknader før foreldrepenger skal søkes om.
Veldig godt, og om det hadde vært veldig skadelig tipper jeg det hadde vært store advarsler om det, nå er det mer sånn "bør ikke brukes fordi vi ikke vet og fordi det kan skape usikkerhet" sånn ca.

Ingen grunn til å innhente ekstra inntektsopplysninger om det skal gis avslag nei, så svangerskapspengene tenker jeg går i orden :)

må være godt å høre hjerteslagene, spesielt etter en sånn drøm :p det er vel ikk sannsynlig med skadevirkninger når den brukes 10 små sekunder en sjelden gang, men skjønner godt at du vil være forsiktig.

Håper legen gir deg en liten titt på fredag, har man UL-apparat så må det jo brukes! :)

Ville vært suverent i alle fall! Resten av jobben går veldig greit, så tenker at med den 20% "unna veien" så klarer jeg å stå i jobb til permisjonstart. Håper i alle fall det. :)

Veldig deilig. :love7 Og de var så sterke og fine, og lett å finne, så kjente skuldrene kom ned igjen. Og når jeg finner de så raskt blir det ikke lange tiden jeg bruker den nei.

Samme lege tok utvendig ultralyd da jeg var innom med blødninger i uke 8+ et eller annet, så håper han er like grei nå. Og at jeg får tatt bilde av skjermen eller noe, syns det er så leit at vi har vært på to TUL og ikke fått med bilde.
 
Ville vært suverent i alle fall! Resten av jobben går veldig greit, så tenker at med den 20% "unna veien" så klarer jeg å stå i jobb til permisjonstart. Håper i alle fall det. :)

Veldig deilig. :love7 Og de var så sterke og fine, og lett å finne, så kjente skuldrene kom ned igjen. Og når jeg finner de så raskt blir det ikke lange tiden jeg bruker den nei.

Samme lege tok utvendig ultralyd da jeg var innom med blødninger i uke 8+ et eller annet, så håper han er like grei nå. Og at jeg får tatt bilde av skjermen eller noe, syns det er så leit at vi har vært på to TUL og ikke fått med bilde.
Jeg håper også jeg kan stå i jobb helt til permisjonsstart, men jeg har en kranglete rygg som jeg er veldig spent på hvordan vil takle påkjenningene etterhvert.

Håper du får tatt bilder hos legen, skjønner godt du synes det er leit at dere ikke har fått med bilder fra TUL. Virker som det er en selvfølge hos de private (noe det for så vidt også bør være til den prisen!), men også hos St. Olavs i dag spurte de uoppfordret om vi ville kjøpe bilder. Regner med legen din er grei denne gangen også, spesielt hvis du forteller om opplevelsen fra sykehuset, men skjønner at du ikke vil ta det for gitt.
 
Jeg håper også jeg kan stå i jobb helt til permisjonsstart, men jeg har en kranglete rygg som jeg er veldig spent på hvordan vil takle påkjenningene etterhvert.

Håper du får tatt bilder hos legen, skjønner godt du synes det er leit at dere ikke har fått med bilder fra TUL. Virker som det er en selvfølge hos de private (noe det for så vidt også bør være til den prisen!), men også hos St. Olavs i dag spurte de uoppfordret om vi ville kjøpe bilder. Regner med legen din er grei denne gangen også, spesielt hvis du forteller om opplevelsen fra sykehuset, men skjønner at du ikke vil ta det for gitt.

Er bekkenet som er wild-carden her. Jeg fikk låsning ganske tidlig sist, men rakk ikke bli så ille at jobb utgikk. Jeg legger opp arbeidsdagene mye sjøl og jobber deltid i tillegg så det hjelper på.

Vi fikk med bilder av ene TUL-en sist, helt uoppfordra, så forskjell på legene.
 
Er bekkenet som er wild-carden her. Jeg fikk låsning ganske tidlig sist, men rakk ikke bli så ille at jobb utgikk. Jeg legger opp arbeidsdagene mye sjøl og jobber deltid i tillegg så det hjelper på.

Vi fikk med bilder av ene TUL-en sist, helt uoppfordra, så forskjell på legene.
Får håpe bekkenet oppfører seg bedre denne gangen, men uansett bra at du har mulighet til å legge opp dagene selv :)

Er nok forskjell på legene ja, men jeg mener nå likevel at de burde forstå at folk ønsker seg bilder. Vi er jo ikke der for å ta UL av kneet akkurat.
 
Får håpe bekkenet oppfører seg bedre denne gangen, men uansett bra at du har mulighet til å legge opp dagene selv :)

Er nok forskjell på legene ja, men jeg mener nå likevel at de burde forstå at folk ønsker seg bilder. Vi er jo ikke der for å ta UL av kneet akkurat.

Ikke sant. Og på sist UL fikk jeg jo nesten ikke sett noenting heller der og da, da hadde det vært ekstra fint med et "bildebevis".
 
Sjekka mailen mens jeg spiste frokost, og der var det kommet beskjed fra NAV (til digipost da, jeg glemmer jo helt at jeg har det hehe) om innvilga svangerskapspenger. :) Så da var det ute av verden. Blir litt mindre enn om jeg hadde klart å stå i hele stillingen min, siden de har regna ut fra hele året og ikke bare de sist mnd - og da har det vært endel forskjell i lønn. Men i snitt så blir det ikke så feil allikevel, har jo jobba noen timer ekstra de siste mnd også i forhold til det jeg gjør i snitt ellers, så ikke noe å klage på. Og det viktigste er at jeg får roet ned, og ikke de stakkars små kronene i forskjell. Mannen får jobbe et par timer overtid så er det tjent inn. :p

11+6 i dag, og ny uke i morgen. :)
 
Sjekka mailen mens jeg spiste frokost, og der var det kommet beskjed fra NAV (til digipost da, jeg glemmer jo helt at jeg har det hehe) om innvilga svangerskapspenger. :) Så da var det ute av verden. Blir litt mindre enn om jeg hadde klart å stå i hele stillingen min, siden de har regna ut fra hele året og ikke bare de sist mnd - og da har det vært endel forskjell i lønn. Men i snitt så blir det ikke så feil allikevel, har jo jobba noen timer ekstra de siste mnd også i forhold til det jeg gjør i snitt ellers, så ikke noe å klage på. Og det viktigste er at jeg får roet ned, og ikke de stakkars små kronene i forskjell. Mannen får jobbe et par timer overtid så er det tjent inn. :p

11+6 i dag, og ny uke i morgen. :)
Så bra at det gikk i orden med svangerskapspengene. En ting mindre å bekymre seg for! :) Tenk at du er tolv fullgåtte uker i morgen da! Ukene dine raser jo bare av gårde ;)
 
Hurra for ny uke imorgen og NAV beskjed! Akkurat 8 uker bak deg jeg da ;)
 
Så bra at det gikk i orden med svangerskapspengene. En ting mindre å bekymre seg for! :) Tenk at du er tolv fullgåtte uker i morgen da! Ukene dine raser jo bare av gårde ;)

Jepp, veldig deilig. :) Hadde vært et mareritt og styre med sykemeldinger og sånt. Og de har jo vært kjemperaske med søknaden min! I morgen er det jo 3 uker siden jeg leverte den inn på kontoret her. Hadde forventa lengre behandlingstid, godt en kan bli positivt overrasket den veien (sist jeg sendte inn søknad til dem om noe så ble jeg avglemt, så litt forskjell nå :knegg:).

Hurra for ny uke imorgen og NAV beskjed! Akkurat 8 uker bak deg jeg da ;)

Veldig fin start på dagen. :) Satser på vi kommer i mål begge to nå. :happy:

Så bra at det gikk i orden med svangerskapspenger!

Ja, veldig. :) Da er det bare å fortsette som nå, og kun bekymre meg over lille dings som forhåpentligvis spirer og gror godt. :)
 
Hipp hurra for gode nyheter! :D
I morgen er den store dagen! :D
Når er legetimen din? Milde måne, jeg går og venter og gleder meg på dine vegne vett :p
 
Hipp hurra for gode nyheter! :D
I morgen er den store dagen! :D
Når er legetimen din? Milde måne, jeg går og venter og gleder meg på dine vegne vett :p

Ja, sant! :D

Rett før halv 10, og på legekontoret her betyr vel det halv 11. :knegg:
 
Ja, sant! :D

Rett før halv 10, og på legekontoret her betyr vel det halv 11. :knegg:

Haha! Ganske så normalt det :joyful:

Har fri i morgen, så kommer til å følge med som en hauk! :couchpotato:
 
Back
Topp