Gravid igjen - tusen spørsmål

VictoriaH

Ventende
Assistert-jentene
August 2018
Oktobergull 2022
Endelig ser det ut som at vi har hatt lykken med oss på nytt! Håper bare det holder helt til mål denne gangen :rolleyes: Men har en haug med spørsmål..

  1. Når kontaktet du legen første gang?
  2. Hvor lenge brukte du lutinus og andre tabletter/medisiner?
  3. Hva med andre medisiner? Jeg går blant annet på metformin og har tatt q10, melatonin og høydose e-vitamin nå.
  4. Hvor ofte har du tatt akupunktur om du brukte det før uttak og innsett?
 
Endelig ser det ut som at vi har hatt lykken med oss på nytt! Håper bare det holder helt til mål denne gangen :rolleyes: Men har en haug med spørsmål..

  1. Når kontaktet du legen første gang?
  2. Hvor lenge brukte du lutinus og andre tabletter/medisiner?
  3. Hva med andre medisiner? Jeg går blant annet på metformin og har tatt q10, melatonin og høydose e-vitamin nå.
  4. Hvor ofte har du tatt akupunktur om du brukte det før uttak og innsett?
Gratulerer :)
Vi hadde avtale med klinikken å kontakte de hvis testen var positiv etter avtalt tid, da skulle vi på ul når jeg var uke 7 . Du kan kontakte sykehuset og fortelle du er grqvid og spørre det samme som du skrev her :)
Jeg brukte lutinus og prednisolon etter avtale med sykehuset
Har ikke tatt aukupunktur .
 
Gratulerer :)
Vi hadde avtale med klinikken å kontakte de hvis testen var positiv etter avtalt tid, da skulle vi på ul når jeg var uke 7 . Du kan kontakte sykehuset og fortelle du er grqvid og spørre det samme som du skrev her :)
Jeg brukte lutinus og prednisolon etter avtale med sykehuset
Har ikke tatt aukupunktur .

Takk :)

Skal ikke melde inn svaret før fredag neste ule igjen (1 desember). Men bestilt legetime hos fastlegen neste mandag så får høre litt da. Går på lutinus, prednisolon og fragmin i tillegg til metformin. Regner med jeg kommer til å bruke lutinus i hvertfall til morkaka har tatt over uansett hva Porsgrunn sier ;) Har nok resepter liggende.

Og får høre med akupunktøren imorgen hva hun sier :)
 
Jeg fikk beskjed å bruke lutinus til uke 12. Dette var fersforsøk. Brukte i tillegg prednisolon og albyl-e! Var på ultralyd uke 7 og hos fastlege i uke 8 :) trappet ned på lutinus til 2x daglig de siste dagene. Håper spira di sitter Victoria, jeg har skikkelig tro på dette nå som du i tillegg tar prednisolon [emoji173]️[emoji173]️ har fulgt med deg lenge her på forumet. Selv er jeg i uke 15 nå :)
 
Jeg fikk beskjed å bruke lutinus til uke 12. Dette var fersforsøk. Brukte i tillegg prednisolon og albyl-e! Var på ultralyd uke 7 og hos fastlege i uke 8 :) trappet ned på lutinus til 2x daglig de siste dagene. Håper spira di sitter Victoria, jeg har skikkelig tro på dette nå som du i tillegg tar prednisolon [emoji173]️[emoji173]️ har fulgt med deg lenge her på forumet. Selv er jeg i uke 15 nå :)

Høres ut som noe av det samme som blir her da :) Tusen takk ❤️
 
Endelig ser det ut som at vi har hatt lykken med oss på nytt! Håper bare det holder helt til mål denne gangen :rolleyes: Men har en haug med spørsmål..

  1. Når kontaktet du legen første gang?
  2. Hvor lenge brukte du lutinus og andre tabletter/medisiner?
  3. Hva med andre medisiner? Jeg går blant annet på metformin og har tatt q10, melatonin og høydose e-vitamin nå.
  4. Hvor ofte har du tatt akupunktur om du brukte det før uttak og innsett?
Gratulere :)
Jeg er sykemeldt hele svangerskapet...første svangerskaps kontroll er uke 12. Kunne ikke før.. men tidlig UL kontroll uke 7.
Jeg har fått på prednisolon t.o.m uke 12 . Går på fragmin som jeg skal hele svangerskapet.
Dette var fryseforsøk i normal syklus så brukte ikke lutinus denne gangen. Er i uke 14 nå.
 
Gratulere :)
Jeg er sykemeldt hele svangerskapet...første svangerskaps kontroll er uke 12. Kunne ikke før.. men tidlig UL kontroll uke 7.
Jeg har fått på prednisolon t.o.m uke 12 . Går på fragmin som jeg skal hele svangerskapet.
Dette var fryseforsøk i normal syklus så brukte ikke lutinus denne gangen. Er i uke 14 nå.

Hm. Vurderer ringe jordmortjenesten og få time rett før jul eller rett etter. De sier uke 8-12 til første time. Og bestilt legetime neste uke så får høre litt mer da :) Blir nok UL rundt 7+6 eller 8+0 i Porsgrunn og mulig vi tar en rundt 6+5 fordi jeg skal reise bort (vil ha hørt hjertet). Spent på å høre med de hvor lenge jeg skal bruke de ulike medisinene.

Hvorfor er du sykemeldt? (Om du vil svare så klart)
 
Hm. Vurderer ringe jordmortjenesten og få time rett før jul eller rett etter. De sier uke 8-12 til første time. Og bestilt legetime neste uke så får høre litt mer da :) Blir nok UL rundt 7+6 eller 8+0 i Porsgrunn og mulig vi tar en rundt 6+5 fordi jeg skal reise bort (vil ha hørt hjertet). Spent på å høre med de hvor lenge jeg skal bruke de ulike medisinene.

Hvorfor er du sykemeldt? (Om du vil svare så klart)
Risikosvangerskap. Mistet tvillinger uke 22. Og hatt 3 SA
 
Endelig ser det ut som at vi har hatt lykken med oss på nytt! Håper bare det holder helt til mål denne gangen :rolleyes: Men har en haug med spørsmål..

  1. Når kontaktet du legen første gang?
  2. Hvor lenge brukte du lutinus og andre tabletter/medisiner?
  3. Hva med andre medisiner? Jeg går blant annet på metformin og har tatt q10, melatonin og høydose e-vitamin nå.
  4. Hvor ofte har du tatt akupunktur om du brukte det før uttak og innsett?

1. Første UL 7+0, legetime 10+3, privat UL 11+3, blodprøver 12+4 og første jordmortime 14+3 [emoji4]

2. Lutinus kun i 14 dager

3. Metformin må vell den legen som har ordinert det bestemme om du skal bruke videre. Vitaminene ville jeg diskutert med feks en kostholdsveileder, om du ikke er sikker ville jeg ikke tatt de da fosteret tar til seg mye.

4. Har ikke brukt akupunktur i svangerskapet, kun ifbm. forsøket [emoji4]
 
Back
Topp