Skvirevippens første ❤

Haha, ja, jeg og[emoji85] når hun sa den sto på lageret holdt jeg på å si at jeg tar den med idag [emoji28] men kjekt å ha litt penger til julegaver og [emoji14]

Har ikke telling på hvor mange ganger om dagen jeg går innom rommet til bebis å bretter klær osv [emoji14]
Kjøpte også en ulldress idag da det var 30% på Cubus. Tenk at det er trolig denne lille Henrik skal reise hjem fra sykehuset i [emoji7][emoji87]
01fd5cae414bfa3c86b56f345f40a4d7.jpg

Ååå, den var nydelig ❤️ Kjøpte de første plaggene nå nettopp, og Cubus hadde mye fint med ull! Tok klærne ut av posen og la på kjøkkenbordet bare for å se på i dag, haha!
 
Hvor langt er jeg på vei:
22 uker

Kjønn:
Regner med det fortsatt er en Henrik der inne :)

Vektoppgang:
7,6 kg..

Babyen er så stor som:
27 cm og 450g

Neste kontroll:
Om to uker :)

Plager:
Kvalmen er der fortsatt, men har knekt koden på å holde den i sjakk ved å få nok hvile :) Kjenner bekkenet krangler en del, og kjennes ut som halebeinet har fått seg en trøkk, men det er vel bare alle senene som tøyes. Skal prøve ut noen øvelser i dag :)


Kroppslige endringer:
Har begynt å legge merke til sånne tynne vener på magen og også noen på skulderen/bringa. Har hatt noen på beina fra før. Håper de kun synes fordi huden strekkes [emoji14]

Cravings:
Julemat!

Aversjoner:
Ikke noe spesielt egentlig. Skulle bare ønske jeg orka mer grønt. Har gitt opp anbefalt inntak så nå går det egentlig mest på å få i meg NOE i løpet av en dag.

Trening:
Siste ukene har jeg ikke gått til jobb en gang, har nok en sammenheng med bekkenet. Men håper øvelsene vil hjelpe :)
Det skulle egentlig kjøres igang et kurs på gravidtrening på helsestasjonen min, men det ble avlyst før jul pga dårlig interesse :/

Innkjøp:
Bare kjøpt en ulldress :)

Spark:
Han sparker masse og det kjennes at han blir sterkere for hver uke :)

Andre tanker:
Har skrevet opp en liste over ting jeg skal spørre jm om neste kontroll:
1. Når jeg nå har følt liv så regelmessig, når bør jeg bli urolig ift at jeg kjenner lite liv?
2. Når kan jeg evt kontakte føden om noe virker unormalt?
3. Bekkenet.
4. Har i det siste kjent en del stikking i det som føles som livmortappen, hva kan det være?

Ellers klør jeg i fingra etter å kunne starte å pynte litt til advent. Eeelsker den tiden som kommer nå :D
Den er så koselig med telys, baking, musikk, pynting og god stemning. Alle er så glade :D
 
Gratulerer med 22 uker
 
Så fint navn - lille Henrik... :love7 Godt at alt er bare bra og at du har kommet deg så langt - tiden flakser bare avgårde. Henger etter deg som et slips, akkurat én dag bak. :)
 
Gratulerer med 22 uker
Sier alltid takk med en bismak når du gratulerer.. Skulle så veldig gjerne sagt det tilbake.. håpet er så stort for deg [emoji173]
Så fint navn - lille Henrik... :love7 Godt at alt er bare bra og at du har kommet deg så langt - tiden flakser bare avgårde. Henger etter deg som et slips, akkurat én dag bak. :)
Taaakk, ja vi er ganske fornøyde med navnet når det nå har sunket litt inn, alle vi har sagt navnet høyt til har smelta helt , så føles mer og mer riktig :)

Ja, tenk, hadde ikke jeg blitt flyttet en dag frem så hadde vi vært helt likt :)
 
Sier alltid takk med en bismak når du gratulerer.. Skulle så veldig gjerne sagt det tilbake.. håpet er så stort for deg [emoji173]

Taaakk, ja vi er ganske fornøyde med navnet når det nå har sunket litt inn, alle vi har sagt navnet høyt til har smelta helt , så føles mer og mer riktig :)

Ja, tenk, hadde ikke jeg blitt flyttet en dag frem så hadde vi vært helt likt :)
Takk, kjære deg.
Må bare håpe vi en dag kommer dit.
 
Herlig navn dere har valgt frøken! Tenk at du er over halvveis! Og veldig imponert over at du ikke har handlet mer enn den fine dressen
 
Herlig navn dere har valgt frøken! Tenk at du er over halvveis! Og veldig imponert over at du ikke har handlet mer enn den fine dressen
Jeg har handla masse [emoji85] var bare siden forrige ukesoppdatering jeg hadde kjøpt den dressen [emoji14]
Men tenker at det renner inn litt klær fra ivrige besteforeldre, også er det greit å se hvor stor/liten han er før vi kjøper inn masse klær :)
Er en kommende oldemor som visstnok har vært på storshopping i Tyrkia og [emoji14]
 
Åååh, som jeg elsker den tiden som er nå [emoji7] snøen har lava ned i dag og kulden skal bli værende og dermed også snøen. Er så fint når det blir hvitt og rent ute :D og dermed også lysner opp litt i mørket [emoji281][emoji300]
Og på torsdag skal jeg kose meg masse med å pynte med lilla her hjemme [emoji171][emoji171][emoji171]
 
Jeg har handla masse [emoji85] var bare siden forrige ukesoppdatering jeg hadde kjøpt den dressen [emoji14]
Men tenker at det renner inn litt klær fra ivrige besteforeldre, også er det greit å se hvor stor/liten han er før vi kjøper inn masse klær :)
Er en kommende oldemor som visstnok har vært på storshopping i Tyrkia og [emoji14]

Og jeg kom jo på at jeg har jo sett flere ting fra deg tidligere haha :p
 
De første tegnene på at mannen i huset begynner å bli pappa.
Vi kjøpte oss kjøleskap her om dagen, når vi så på produktinfo sto det at den hadde "less frost-teknologi" istede for "no frost". Da sa han at "det bare var dumt å ha kjøpe no frost, dette er jo et kombiskap, er jo meninga å ha frost i fryserdelen".
#dadjokes [emoji28]
 
23+0 [emoji322][emoji7]
Nok et mål nådd. Tenk, om det skjer noe så forferdelig at lille gutten vår kommer nå, så er det et håp.
Da søstern gikk igjennom det å miste den lille gutten sin i uke 22, og hun ble gravid igjen så sa legene "første mål nå er 23 fullgåtte. 25 er enda bedre, og 28 er det kritisk, men det går stort sett bra".
Og det å lese alt det forferdelige som skjer med Marsmammaene, så kunne ikke denne dagen kommet fort nok [emoji45]
 
Det er virkelig en lettelse å komme så langt [emoji173]️[emoji173]️ men lille Henrik skal bli stoooor og sterk før han kommer ut! Det vet jeg [emoji7]
 
23+0 [emoji322][emoji7]
Nok et mål nådd. Tenk, om det skjer noe så forferdelig at lille gutten vår kommer nå, så er det et håp.
Da søstern gikk igjennom det å miste den lille gutten sin i uke 22, og hun ble gravid igjen så sa legene "første mål nå er 23 fullgåtte. 25 er enda bedre, og 28 er det kritisk, men det går stort sett bra".
Og det å lese alt det forferdelige som skjer med Marsmammaene, så kunne ikke denne dagen kommet fort nok [emoji45]
Hurra! :) Og nå kommer tiden virkelg til å rase avgårde! :D
 
23+0 [emoji322][emoji7]
Nok et mål nådd. Tenk, om det skjer noe så forferdelig at lille gutten vår kommer nå, så er det et håp.
Da søstern gikk igjennom det å miste den lille gutten sin i uke 22, og hun ble gravid igjen så sa legene "første mål nå er 23 fullgåtte. 25 er enda bedre, og 28 er det kritisk, men det går stort sett bra".
Og det å lese alt det forferdelige som skjer med Marsmammaene, så kunne ikke denne dagen kommet fort nok [emoji45]
Gratulerer med passerte 23 uker!
God milepæl å vite at minsten har en sjanse, men ville ikke kalt 28 uker kritisk altså. ikke at det er bra å komme da, men kritisk ved 28 uker er kun med andre forverrende faktorer i tillegg.
 
Gratulerer med passerte 23 uker!
God milepæl å vite at minsten har en sjanse, men ville ikke kalt 28 uker kritisk altså. ikke at det er bra å komme da, men kritisk ved 28 uker er kun med andre forverrende faktorer i tillegg.
Takk takk.
Legen sa det nok for å ta høyde for alt altså :)
 
23+3
Har allerede begynt å lengte etter kroppen min, det å føle meg vel i egen kropp og treninga. Henger nok mye sammen med at nå er det to sammenkomster på rad hvor jeg må pynte meg... jeg elsker magen, elsker å stryke på den og alt som hører med... jeg bare missliker det å ikke kunne ta grep når jeg kjenner kroppen bli tyngre. Gleder meg til å putte gutten i vogna å gå turer, ta grep om treninga og kjenne kroppen letne og klærne slutte å klemme.

Trodde jeg ville elske alt ved å være gravid, men belønningen er jo selvsagt verdt hver eneste skavank [emoji170] måtte bare få ut kveldens tanker :)
 
Back
Topp