Er jeg gravid?

H

Hjelp

Guest
Hadde ubeskyttet sex natt til 10 sept, mandag den 11 (rundt 30-40timer etter samleiet) fikk jeg tatt angrepille (norlove). Ser nå at jeg har hatt eggløsning mellom den 6-8sept og mensen min er snart 2 dager sen. Har 32 dagers syklus, altså mens en liten uke etter EL. Har lest på nett at pillen ikke fungerer om jeg har hatt el rundt samleiet. Han kom ikke inni meg, og jeg bruker ikke prevensjon. Hva er sjansen for at jeg har blitt gravid? Noen som har erfaring?
 
Hei!

Dette tror jeg dessverre kan være veldig vanskelig å svare på!
Skjønner at du ønsker noen med erfaringer, så kanskje noen har det?

Jeg kan forsøke å svare litt utfra det jeg har kjennskap til.
Menstruasjon kan komme tidligere eller senere enn forventet etter bruk av Norlevo nødprevensjon. Så det trenger ikke nødvendigvis bety at du er gravid. Samtidig skriver du at du muligens har hatt eggløsning omtrent på det tidspunktet du hadde ubeskyttet samleie. Nå er det slik at Norlevo fungerer før begynnelsen av LH-stigning (luetiniserende hormon) som kommer i forbindelse med eggløsning - men fungerer ikke senere i syklusen. Det kan bety at når du, som mener du hadde ubeskyttet samleie omtrent på tidspunktet for eggløsning, kan ha tatt medikamentet for sent i syklusen til at det har effekt. Samtidig har man jo selvfølgelig den faktoren at dere avbrøt samleiet, som kan redusere sjansen for å bli gravid igjen.

Jeg ser at svaret mitt ble veldig teknisk og egentlig til lite hjelp for det du ønsker å vite. Det jeg mener å få frem i mitt svar, er at det ikke er så lett å gi deg noe fasitsvar - så jeg anbefaler deg å kjøpe hjemmetester og teste, eller å gå til legen for testing der. Masse lykke til, håper du finner ut av det raskt!
 
Er ikke alltid angrepillen virker uansett om man har hatt eggløsning eller ikke.
Det beste du kan gjøre er å ta en digital graviditetstest for å få et svar.
Det vanlige er å få mens 2 uker etter eggløsning, men er ikke alltid at eggløsningen kommer når man tror det.
Jeg ble gravid dagen etter avsluttet mens, og resultatet er nå 7.5 år :)
 
Tror det er liten sjans for at du er gravid når han ikke kom inni deg.. da har du hvertfall maks uflaks. Mensen kan ofte utebli ved redsel for graviditet.
 
Hadde ubeskyttet sex natt til 10 sept, mandag den 11 (rundt 30-40timer etter samleiet) fikk jeg tatt angrepille (norlove). Ser nå at jeg har hatt eggløsning mellom den 6-8sept og mensen min er snart 2 dager sen. Har 32 dagers syklus, altså mens en liten uke etter EL. Har lest på nett at pillen ikke fungerer om jeg har hatt el rundt samleiet. Han kom ikke inni meg, og jeg bruker ikke prevensjon. Hva er sjansen for at jeg har blitt gravid? Noen som har erfaring?

Hei:)

Prøver meg på regnestykket ditt her :)
Hvis jeg har forstått deg rett, så hadde dere sex 10.9 og du er i dag 2 dager for sen, altså du skulle ha mensen 12.9 så er det for sent i syklusen til å bli gravid. Når hadde du mens sist? Syns det høres ut som du har for for kort syklus til å bli gravid om du hadde eggløsning 6-8.9 og skal ha mens 12.9. Et befruktet egg rekker ikke feste seg på så kort tid. Er du sikker på at du hadde eggløsning 6-8.9? Hvis du har sykluser på 32 dager, er det normalt å ha eggløsning rundt dag 18 i syklusen. Kan det hende at du skal ha mensen senere?
For å svare på om du kan bli gravid om han ikke kom inni deg, så er svaret ja, men sjansen er liten.
Vet ikke om jeg har forvirret deg mer eller gjort deg klokere. Hvis mensen ikke dukker opp ca 14 dager etter dere hadde sex, så ta en test for å sjekke om du man være gravid.
Masse lykke til ❤️
 
Ts her! Har Ladytimer appen, på to forskjellige enheter, som viser forskjellig. Men jeg trur jeg stoler mest på den som er på mobilen min. Så er veldig liten sjanse for at jeg har blitt gravid, heldigvis. Har blitt gravid før ved å hoppe av i svingen, så føler meg ikke helt trygg.. den på mobilen min viser eggløsning var 30.08, men på iPad 08.09. Begge viser samme mens dato
 
Ikke for å være nedlatende, men hvis du ikke vil bli gravid og har blitt det før ved å ikke beskytte dere, så burde du kanskje vurdere å faktisk bruke prevensjon nå?

Ser du har fått svaret jeg kan gi allerede, så gjentar ikke de andre ;)
 
Jeg skulle gjerne brukt prevensjon, men jeg tåler ikke noe slags form utenom kondom. Noe som ikke ble husket på i fylla.
 
Enda ikke noe mens enda. Tok 3 tester i går, 2 om morgenen og 1 om kvelden.. begge ser veldig negativ ut, om jeg Evnt har blitt gravid er jeg bare 7-8dpo noe. Legger ved bilde av testene.
 
Angrepillen kan føre til at mensen blir forsinket da. :)

For å legge til bilde så trykker du på last opp fil(er) til venstre under svarboksen om du er i nettleser. I appen husker jeg ikke helt da det er lenge siden jeg har brukt den.
 
Jeg annbefaler at du tar en test, sjangsen er såklart liten siden han hoppa av i svingen, men det kan jo alltids komme noe ut underveis.
Har du fått noe blødning etter angrepillen?
Jeg tok en angrepille for ikke lenge siden å fikk blødning 5 dager etter at jeg tok pilla.
 
Kun en test som kan gi deg svaret[emoji4]
 
lurer på litt jeg også.
har sluttet på p- pillen min i august da jeg glemte alltid og ta den.
hadde mensen den 11 - 16 september som vil si at jeg hadde eggløsning den 24 septemer. vi hadde samleie den 23 september. og jeg fikk i oktober mensen eg dag før altså den 8 oktober - 12 oktober. den var ikke så kraftig slik som jeg pleier og ha og heller ikke så smertefull som jeg pleier og ha.

men den siste uka nå har jeg vert kvalm, uvel og svimmel. har også hatt litt ømme bryst. vi hadde samele igjen i går den 22 oktober som traff akkuratt på 22 oktober som er den dagen jeg har eggløsning.

så i teorien skal jeg ha tanta igjen den 5 november.
 
Back
Topp