Sove på magen nå, 14mnd straks

Gogogo

Flørter med forumet
Hei, har ei datter som er svært glad i å snu seg rundt på magen både før hun sovner og mens hun sover. Men som den hønemora jeg er, blir jeg bitte litt nervøs da. Er det noen grunn til det? Holder nemlig på å prøver å snu henne, noe som kan av og til resultere i at hun våkner [emoji85] Er jo veldig dumt å fortsette å snu henne om henne egentlig bare kan sove uavbrutt å hu hønemora ta seg en bolle istedenfor[emoji4]
 
Jeg sluttet å snu da han var 6-7mnd og sterk nok til å snu seg tilbake jeg [emoji28] hadde latt henne sove på mage altså :)
 
Mini sover veldig ofte på magen, ikke nervøs for det lengere :)
 
Jeg legger henne alltid ned på rygg, og pleier å snu henne hvis hun ligger på magen når jeg titter inn til henne før jeg legger meg selv. Men det er like mye fordi hun gjerne ligger på tvers eller oppå dyne eller noe annet rart :)

Dette skriver landsforeningen for uventet barnedød om temaet:
"Det er påvist en forebyggende effekt at vi fortsetter å legge barnet ned for å sove på rygg selv om barnet har begynt å snu seg over på magen når det sover. Når barnet har begynt å snu seg selv (fra 4-5 måneders alder), skal man la barnet få velge sin egen sovestilling, men fortsette rutinen med å legge barnet ned på rygg når det skal sove. Bakgrunnen for dette er at mageleie som risikofaktor avtar med barnets alder."

https://www.lub.no/tema/forebygging/mageleie-som-risikofaktor/
 
Hei, har ei datter som er svært glad i å snu seg rundt på magen både før hun sovner og mens hun sover. Men som den hønemora jeg er, blir jeg bitte litt nervøs da. Er det noen grunn til det? Holder nemlig på å prøver å snu henne, noe som kan av og til resultere i at hun våkner [emoji85] Er jo veldig dumt å fortsette å snu henne om henne egentlig bare kan sove uavbrutt å hu hønemora ta seg en bolle istedenfor[emoji4]

Vår snur seg, kaver, setter seg opp i søvne sikkert 10 ganger i løpet av timer. Ikke noe å tenke på mener jeg. Nå er de så mobile at det ikke er noe å bekymre seg for tror jeg
 
Back
Topp