Takk for at du ammer offentlig

Hadde sikkert satt pris på det. Har kun fått negativ reaksjon en gang da.
 
Har ikke hverken sett eller hørt om disse kortene. Jeg hadde nok blitt meget brydd og flau om noen ga meg det! Så hadde jeg nok funnet et annet sted å amme. Jeg var veldig ukomfortabel med offentlig amming, så gjorde det ytterst sjelden. Men må man, så må man. Var så glad når ammingen endelig fungerte med nummer tre, så ville ikke gi flaske sålemge jeg ikke måtte.
 
Jeg hadde vel ikke reagert noe spesielt tror jeg. Dog litt spesielt at deg må påpekes da. For meg var det en helt naturlig ting å gjøre. Men det kan helt sikkert glede noen :)
 
Hadde syntes det var utrolig koselig. Ed er sånt kort.men blir ikke å dele de ut selv med det første.
 
Ammer ikke (venter fortsatt på den lille), men syns det er fint at det settes fokus på. Amming er mat for den lille, ingenting annet. Jeg skal amme stolt barnet mitt, hjemme som borte.
 
Herregud.. skjønner ikke at folk kan orke å bry seg i om noen sitter å ammer barnet sitt?? Da får de heller snu seg en annen vei om det plager de, eller holde seg hjemme! Ingen som har tvunget de til å sitte å se på..
når barnet er sulten må det få mat, uansett hvor..
hvis folk ikke tåler det så er det ikke stritt tenker jeg
 
Jeg hadde synes det hadde vært litt sært[emoji23]
Jeg mater ungen min bare. Vil ikke bli lagt spesielt merke til, egentlig. Så, et sånt kort hadde nok heller gjort meg litt.. Brydd.
 
Om amming offentlig skal være en selvfølge må vi slutte å gi det oppmerksomhet på den måten, hvorfor skal man takke for en ting man mener er naturlig og en selvfølge? Jeg hadde nok blitt flau og ukomfortabel om jeg hadde fått det, da vet jeg jo med sikkerhet at noen har sett på liksom[emoji51]
 
Om amming offentlig skal være en selvfølge må vi slutte å gi det oppmerksomhet på den måten, hvorfor skal man takke for en ting man mener er naturlig og en selvfølge? Jeg hadde nok blitt flau og ukomfortabel om jeg hadde fått det, da vet jeg jo med sikkerhet at noen har sett på liksom[emoji51]

Jeg synes det hører mer til i land der amming ikke er sett på som naturlig. Feks England eller USA med mye negativitet rundt offentlig amming. Og så er det bare "kopiert" til Norge...?
 
Tja, ville nokk ikke likt den type oppmerksomhet.
Sliter litt med at jeg syntes det er vemmlig selvom jeg har turt å amme både på lekeplassen og på lekeland. Må tøre mer :)
 
Ammet offentlig i England forrige helg, både på kafé, i parker, på museer og lekeplass. Så bare en annen som ammet offentlig!
 
Ammet offentlig i England forrige helg, både på kafé, i parker, på museer og lekeplass. Så bare en annen som ammet offentlig!

Ja der borte har de promotert mme kraftig!
Der er du nesten rar om du ammer :(
 
Ja der borte har de promotert mme kraftig!
Der er du nesten rar om du ammer :(

Mhm :( Som samboer påpekte, enda større grunn til å amme offentlig! Men jeg merket at jeg skjulte meg mer enn hjemme, mini er jo tilogmed snart halvannet år, det er jo nok av folk som kan komme med stygge kommentarer i Norge og :( Men opplevde heldigvis ingenting ubehagelig, det har jeg aldri gjort når jeg har ammet offentlig :)
 
Jeg hadde syntes det var topp! Syntes btw det ble mer og mer avslappende å amme jo eldre barnet ble :p men opplevd flere ganger at damer i alle aldre og nasjonaliteter har satt seg ved siden av meg og skrøt av at jeg ammet på kollektivtransport.
 
Syntes nesten de kortene gjorde det til at det var litt rart igjen å amme offentlig jeg da :p det skal jo være naturlig
 
Barnet må få mat. Selv er jeg for sjenert til å sette meg ned hvor som helst
 
Back
Topp