Sykemelding som tilkallingsvikar/ekstra vakter

VictoriaH

Ventende
Assistert-jentene
August 2018
Oktobergull 2022
Gjort litt research ang jobb som vikar og sykemelding om jeg nå etter jul skal jobbe videre på jobben min, men uten faste vakter utenom de 50 prosentene jeg har fast. Jobber nå tilnærmet 100 prosent, men alt utover min faste stilling blir borte etter jul da 2 stk kommer tilbake igjen fra permisjon og sykemelding.

Leste opp og ned på nettet nå.. Virker som at man får sykepenger fra nav etter arbeidsgiverperioden på 16 dager. Men da må man ha jobbet minst 2 mnd og ikke hatt mer enn 14 dager mellom hver vakt. Og du får da et gjennomsnitt av de siste månedene du har jobbet som er representativt for hva man ville ha tjent om man jobbet som vanlig.

Noen med erfaring som kan systemet og hva som gjelder? Hva legger NAV som vurdering for hva jeg skal få utbetalt?

Spørsmålet er bare da om jeg får jobbet nok fra januar og utover. For jeg vet jo at om jeg blir gravid nå så er det stooooor sannsynlighet at jeg allerede i februar/mars ikke kan jobbe grunnet bekkenet. Har ca 19.000 utbetalt nå (august-desember) og jobbet før august som tilkallingsvikar for dem i 2 år, mens får bare 9500 utbetalt om skolen/NAV ikke utbetaler noe for det som er utover min faste stilling.
 
De første 16 dagene utbetales av arbeidsgiver, men da får du nok bare lønn for vaktene du allerede er satt opp på disse dagene. NAV utbetaler etter dette sykepenger basert på et gjennomsnitt av de siste x antall måneder. Hvor lang tidsperiode som er grunnlag varierer (3-6 mnder er vel vanligst) og dette med opphold mellom vakter er jeg ikke sikker på.
 
De første 16 dagene utbetales av arbeidsgiver, men da får du nok bare lønn for vaktene du allerede er satt opp på disse dagene. NAV utbetaler etter dette sykepenger basert på et gjennomsnitt av de siste x antall måneder. Hvor lang tidsperiode som er grunnlag varierer (3-6 mnder er vel vanligst) og dette med opphold mellom vakter er jeg ikke sikker på.

Takk :)
 
Back
Topp