Hvilken adventskalender får ungene til dere?

Lille hjerte

Elsker forumet
VIP
Sommerfuglene
Påskeliljene 2022 ❤️
Hva få de hjemme til dere?
Hva vokste dere opp med?

Jeg selv er oppvokst med sjokoladekalender som koster 10 kr :)
Hun til meg blir 1 år i desember, så det er nok alt for tidlig med sjokolade :p
Men hun kommer til å få det etter vært :)
 
Jeg er oppvokst med en kalender mamma har brodert til meg, og hun har brodert til ungene også. Men i min tid var det mindre greier som hang på da, mine får mer i pakkene. Men altså, de får hjemmelaget pakkekalener av typen "billige gaver som ikke veier så mye"
 
Vokst opp med pakkekalender, og det får barna her også.
 
Jeg å mine småsøsken har alltid fått sjokoladekalender, sånn med gammelnisse på :D
 
Pakke kalender med små ting jeg vet de har bruk for eller ønsket seg, men som ikke er dyrt.
 
Vi hadde alltid pakkekalender:) spørs om jeg må lage det altså. Hun fikk det da hun var to også tror jeg, nå er hun fem. Mye dill og dall som kan være gøy. Men hun er så glad i godteri så godterikalender er kanskje bedre.

Er det flere som har besteforeldre osv som kjøper ekstra kalendere så de har flere?
 
Det har hendt at svigerfar har sendt sjokoladekalender med gavene tidlig i desember. Men nå er gavene allerde levert så da kommer de nok ikke med kalender, flaks eller sjokolade i eska i år. Han var her i helga og satte igjen en pose gaver
 
De får pakkekalender. Det fikk både jeg og mannen da vi var små så det er ikke aktuelt å gi barna noe annet. ;) Dessuten liker jeg ikke tanken på å gi sjokolade hver dag i tillegg til julekaker som serveres hver gang vi er på besøk. Og ikke minst er det mer spennende med pakke - syns jeg, da :)
 
Jeg hadde sjokoladekalender og barnetv kalenderen. Unga får pakkekalender og en 10 kroners sjokoladekalender hver. Så har vi en slags aktivitetskalender også, men det er ikke på alle dagene. Da har jeg en nissebamse og en reinsdyrbamse som gjør rampestreker i huset og har med seg et brev med en aktivitet for den dagen (eks. pepperkakebaking, grille pølser ute, kjøpe juletre, pynte på rommet, lage islykter, lage julepynt).
 
Back
Topp