Bubblys dagbok - dobbel glede

Ultralyd er helt ufarlig og jeg synes ikke det er egoistisk i det hele tatt! Det blir bare sendt lydbølger inn i magen som gir et bilde [emoji4] som et ekko! Kjempefin mage [emoji173]️[emoji173]️
 
Koselig å lese i dagboka di om dagen! ❤️
 
Skjønn mage ❤️
 
Så bra at det gikk fint i dag da, og at alt er bra.
Jeg synes dere skal dra til privat og få 3D bilder om dere vil det.
Det er ikke farlig for baby i det heletatt.
Hadde det vært det, hadde legene jo begrenset antallet vi kan ta :)
Kjør på. det er jo moro å se :)
 
Og ikke egoistisk med en ekstra 3D nei!
 
Jeg skjønner forsåvidt hva du mener. Det er jo egentlig omdiskutert med mange ULer uten medisinsk grunn, i fagmiljøene. Det er bare her på fora og slikt det virker helt naturlig med så mange ULer man vil [emoji23] MEN jeg tror du skal opp i veldig veldig mange ULer for at det skal bli skadelig for fosteret, og du har vel også andre tilfeller hvor mor og barn følges opp mye hyppigere med UL pga sykdommer el.l., og det går jo helt fint. Jeg ville bare kjørt på med 3D, jeg :D Jeg var skikkelig motstander av 3D i starten, men til slutt klarte jeg ikke å la være, og jeg er såå glad for det! Det var innmari kult å se babyen ordentlig [emoji173]️

Fortsatt veldig fin babymage, og bra du får fortsette å bare kule'n og ruge i ro og fred [emoji173]️
 
Jeg skjønner forsåvidt hva du mener. Det er jo egentlig omdiskutert med mange ULer uten medisinsk grunn, i fagmiljøene. Det er bare her på fora og slikt det virker helt naturlig med så mange ULer man vil [emoji23] MEN jeg tror du skal opp i veldig veldig mange ULer for at det skal bli skadelig for fosteret, og du har vel også andre tilfeller hvor mor og barn følges opp mye hyppigere med UL pga sykdommer el.l., og det går jo helt fint. Jeg ville bare kjørt på med 3D, jeg :D Jeg var skikkelig motstander av 3D i starten, men til slutt klarte jeg ikke å la være, og jeg er såå glad for det! Det var innmari kult å se babyen ordentlig [emoji173]️

Fortsatt veldig fin babymage, og bra du får fortsette å bare kule'n og ruge i ro og fred [emoji173]️

Det er akkurat det jeg også har lest. At de lærde strides og at mange anbefaler å la være... men det er vel litt sånn "føre var"- prinsippet....
Vi skal tenke på det til mandag har vi bestemt og tar avgjørelsen da
 
Da har vi vært på ultralydkontroll! [emoji3]
Alt stod bra til med jentene. De har begge snudd seg så nå er hodene til høyre, og de ligger på tvers oppå hverandre. Den nederste ligger med rompa ned i bekkenet, og den øverste er veldig aktiv opp mot ribbeina. De veier ca. 1100g og 1200g, og vokser godt! [emoji5] Den minste lå nøyaktig på normal enling størrelse, mens den store lå 10% over normalen. Jeg er så glad for at de har bikket 1 kg begge to og vokser godt!
De tok ikke innvendig ultralyd for å sjekke livmorhalsen denne gangen siden jeg ikke føler trykket har blitt værre, og hun ville helst ikke provosere for mye inni der. Men jeg skulle selvsagt ringe hvis jeg ble urolig. Hun ville at jeg skulle fortsette å ta det mye med ro som jeg har gjort til nå.
Hun kunne ikke sette på 3D (var bare en av dem som kunne det visstnok...) og bildene vi så var så uklare og uforståelige at jeg ikke engang gadd å spørre om bilder...
Nå snakker vi om at vi kaaaanskje vil bestille time til 3D ultralyd privat likevel [emoji57] Har såååå lyst å se de to små (og få noen fine bilder), men føler det er veldig egoistisk når det ikke er en medisinsk grunn til å ta en slik ultralyd.... Vi har jo så mange andre ultralyder og jeg er redd det vil kunne skade dem... [emoji17]
Vel, når det ikke ble noen søte babybilder så blir det ukens magebilde istedenfor [emoji6]
87ace9bd3abd4e054e2bd00e197d94a3.jpg

Så godt å høre at alt står bra til med dine små! :) Synd du ikke fikk se i 3D og at bildene ikke ble bra, da.

Jeg hadde uten tvil tatt unnet meg 3D-UL privat (noe jeg også har gjort..). De har bedre tid, man kan kose seg med å se på de(n) lille og man får med både bilder og filmer hjem :)
 
Spent på om dere tar 3D ul eller ikke. Det er vel ikke så mye lenger en anbefaler å ta det mtp bilde kvaliteten pga størrelsen på babyene ? Eller kanskje dere går er sted med nytt flort utstyr,så da betyr det ikke noe. ;)
 
Spent på om dere tar 3D ul eller ikke. Det er vel ikke så mye lenger en anbefaler å ta det mtp bilde kvaliteten pga størrelsen på babyene ? Eller kanskje dere går er sted med nytt flort utstyr,så da betyr det ikke noe. ;)

Med mindre man har morkaka foran kan man fint ta frem til uke 30-31 :)
 
Er så koselig å inn å lese dagboken din [emoji4] nå er det ikke mange dagene til jeg skal på TUL. Håper vi går se et blinkende hjerte[emoji1]
 
Spent på om dere tar 3D ul eller ikke. Det er vel ikke så mye lenger en anbefaler å ta det mtp bilde kvaliteten pga størrelsen på babyene ? Eller kanskje dere går er sted med nytt flort utstyr,så da betyr det ikke noe. ;)

Vi har ikke klart å bestemme oss [emoji28] Akkurat nå føles det ikke like viktig som på torsdag da vi fikk se så dårlige/uforståelige bilder av de små...
Er visst best rundt uke 28-34 (ifølge hjemmesidene til de vi vurderer). Men blir vel uansett bare ansikt, ikke hel kropp tror jeg. Men er jo ansiktene man vil se [emoji847] er så spent på hvem som gjemmer seg inni der
 
Er så koselig å inn å lese dagboken din [emoji4] nå er det ikke mange dagene til jeg skal på TUL. Håper vi går se et blinkende hjerte[emoji1]

Å så hyggelig å se deg igjen CurlySue! [emoji3][emoji171]
Hvor har du gjemt deg? Kan ikke se at jeg følger dagboken din.... [emoji85]
Så kos med TUL! Hvilken uke er du i da? [emoji5] Klart dere skal se ett bankende hjerte! [emoji176]
 
Å så hyggelig å se deg igjen CurlySue! [emoji3][emoji171]
Hvor har du gjemt deg? Kan ikke se at jeg følger dagboken din.... [emoji85]
Så kos med TUL! Hvilken uke er du i da? [emoji5] Klart dere skal se ett bankende hjerte! [emoji176]

Jeg har vært litt fraværende. Og har ikke dagbok [emoji85] jeg er 7+2 på TUL til fredag. Denne gangen er det min tur [emoji1] har termin 19 mai [emoji6]
 
Jeg har vært litt fraværende. Og har ikke dagbok [emoji85] jeg er 7+2 på TUL til fredag. Denne gangen er det min tur [emoji1] har termin 19 mai [emoji6]

Herlighet! [emoji1][emoji176] Så utrolig glad jeg er på dine vegne!!! Tenk at du skal bli mamma i mai da! [emoji847][emoji92]
Dere ser nok bankende hjerte 7+2 ja. Jeg var inne i uke 6, og da klarte ikke jeg å se hjertet, men legen så det da heldigvis [emoji28] men han så bare ett foster i uke 6. I uke 8 var det plutselig to!
Kanskje jeg kommer og sniker litt på mai da, for å se hvordan det står til av og til [emoji8]
 
Vi har ikke klart å bestemme oss [emoji28] Akkurat nå føles det ikke like viktig som på torsdag da vi fikk se så dårlige/uforståelige bilder av de små...
Er visst best rundt uke 28-34 (ifølge hjemmesidene til de vi vurderer). Men blir vel uansett bare ansikt, ikke hel kropp tror jeg. Men er jo ansiktene man vil se [emoji847] er så spent på hvem som gjemmer seg inni der
Skjønner.. spennende å se hvordan de ser ur, hvem de ligner på, om de suger på tommel osv. Sikker på dere finner en løsning som passer for dere :)
 
Skjønner.. spennende å se hvordan de ser ur, hvem de ligner på, om de suger på tommel osv. Sikker på dere finner en løsning som passer for dere :)

Det gjør vi nok [emoji6] Vi får se hva det blir til.
Nå er det jo "bare" 11 uker igjen til termin (jeg tipper maximum 8). Så knappe to måneder til vi får hilse på gullklumpene uansett [emoji847][emoji92]
 
Herregud så raskt tiden går! Snart mamma til 2 søte små du Bubbly ❤️
 
Det gjør vi nok [emoji6] Vi får se hva det blir til.
Nå er det jo "bare" 11 uker igjen til termin (jeg tipper maximum 8). Så knappe to måneder til vi får hilse på gullklumpene uansett [emoji847][emoji92]

:eek::eek::eek: Det går så fort nå!!!
 
Back
Topp