Utenlandsopphold gravid

Karoline Linéa

Andre møte med forumet
Har nå vært 2 uker i Filippinene, og reiser hjem 17 september. Filippinene er jo et utsatt land men jm mente det var trygt å reise sålenge jeg var forsiktig! Og det har jeg også vært!
Men jeg er en smule bekymret uansett, er jo mye bakterier og sånt.. Skal til jm kort tid etter hjemreise, og lurte derfor på om jeg kan kontakte henne eller fastlege for å få henvisning til ultralyd for å sjekke at alt står bra til? Er 11+6 nå.
Jm har ikke ultralyd apparat der hun holder til.
 
De ser vel ikke bakterier på ul. Da ville jeg heller spurt om blodprøver for å sjekke slikt. Hvis du er bekymret.
 
Hvor holder du til i landet? Jeg fikk oppfølging på Rikshospitalet etter utlandstur når zikaviruset herjet. Fikk UL og 3D-UL, men jeg var i uke 24 og 30 da.
 
Har nå vært 2 uker i Filippinene, og reiser hjem 17 september. Filippinene er jo et utsatt land men jm mente det var trygt å reise sålenge jeg var forsiktig! Og det har jeg også vært!
Men jeg er en smule bekymret uansett, er jo mye bakterier og sånt.. Skal til jm kort tid etter hjemreise, og lurte derfor på om jeg kan kontakte henne eller fastlege for å få henvisning til ultralyd for å sjekke at alt står bra til? Er 11+6 nå.
Jm har ikke ultralyd apparat der hun holder til.

Det er ikke betraktelig mye flere farlige bakterier der enn her, og folk føder friske barn der også. ;)
Det er ingenting de kan se på UL uansett, så det ville jeg ikke tenkt noe mer på, med mindre du tror det hjelper mot den irrasjonelle frykten. Det er jo alltid gøy med UL, hvis du får det "innvilget," eller går privat.
Det er legen som må henvise deg i så fall, men det pleier de kun å gjøre om det faktisk er medisinsk nødvendig.
 
Har nå vært 2 uker i Filippinene, og reiser hjem 17 september. Filippinene er jo et utsatt land men jm mente det var trygt å reise sålenge jeg var forsiktig! Og det har jeg også vært!
Men jeg er en smule bekymret uansett, er jo mye bakterier og sånt.. Skal til jm kort tid etter hjemreise, og lurte derfor på om jeg kan kontakte henne eller fastlege for å få henvisning til ultralyd for å sjekke at alt står bra til? Er 11+6 nå.
Jm har ikke ultralyd apparat der hun holder til.

De kan ikke se noe ang dette på en ul, så det vil ikke ha noen hensikt. Er du bekymret for bakterier (toxoplasma), kan du jo få legen til å ta en blodprøve på dette samtidig som du tar de andre i uke 12.
 
Back
Topp