Damer! Engasjer din mann! :)

M

Moderator Steffen

Guest
Jeg har så lyst å få litt liv på dette Papparommet, og lurer på hva som må til.
Hvorfor holder pappaene seg så skjult? Hva mangler? Hva skal til for å trekke de inn her?

Dere pappaer som er innom forumet og leser - om du tenker at "dette mangler for at jeg skal skrive noe" - skriv det her! Jeg vil gjerne legge tilrette for et aktivt papparom, og da ønsker jeg å høre hva dere papper forventer å bruke rommet til.

Når det gjelder overskriften av dette innlegget;
Jeg setter også stor pris på om dere damer, som har en mann dere tror kunne hatt glede og nytte av forumet, å spørre dem om dette - og gjerne komme med en tilbakemelding. Takk for hjelpen :)
 
Jeg spurte akkurat Mannen om dette nå. Det må jo sies at han ikke er interessert i noen forum eller nettsteder for prating og diskusjon. I følge ham er ikke menn sånn at de må snakke med andre menn om ulike ting. Om de lurer på noe snakker de heller med dama si.

Og det er vel noe av problemet generelt i samfunnet, at menn ikke er lært opp til å kommunisere og dele følelser med andre, spesielt ikke andre menn. Så der har vi mødrene her inne en jobb å gjøre... å lære sønnene våre til å bli følelsesmessig bevisste og kommunikative, og lære dem at utdaterte tause og usårlige macho-roller er teite.

Vet ikke om dette var til så mye hjelp, men... :rolleyes:
 
Jeg spurte akkurat Mannen om dette nå. Det må jo sies at han ikke er interessert i noen forum eller nettsteder for prating og diskusjon. I følge ham er ikke menn sånn at de må snakke med andre menn om ulike ting. Om de lurer på noe snakker de heller med dama si.

Og det er vel noe av problemet generelt i samfunnet, at menn ikke er lært opp til å kommunisere og dele følelser med andre, spesielt ikke andre menn. Så der har vi mødrene her inne en jobb å gjøre... å lære sønnene våre til å bli følelsesmessig bevisste og kommunikative, og lære dem at utdaterte tause og usårlige macho-roller er teite.

Vet ikke om dette var til så mye hjelp, men... :rolleyes:

Absolutt interessant å få meningene også til de som ikke er interessert i å være her inne. Det er litt verre for meg å gjøre noe med disse grunnene, da, men jeg tar en utfordring :p
 
Jeg har så lyst å få litt liv på dette Papparommet, og lurer på hva som må til.
Hvorfor holder pappaene seg så skjult? Hva mangler? Hva skal til for å trekke de inn her?

Dere pappaer som er innom forumet og leser - om du tenker at "dette mangler for at jeg skal skrive noe" - skriv det her! Jeg vil gjerne legge tilrette for et aktivt papparom, og da ønsker jeg å høre hva dere papper forventer å bruke rommet til.

Når det gjelder overskriften av dette innlegget;
Jeg setter også stor pris på om dere damer, som har en mann dere tror kunne hatt glede og nytte av forumet, å spørre dem om dette - og gjerne komme med en tilbakemelding. Takk for hjelpen :)

Jeg vet at min mann "pappa til gutt på 13 mnd" er aktiv en pappagruppe på FB. Usikkert hvorfor han ikke er her. Tror han synes forum er en dameting :p Har sagt at gruppen her finnes! Vi strevde lenge for å få og var gjennom mislykket IVF før det plutselig ordnet seg. Tenkte da det kunne vært godt for han å være anonym her inne og skrive med andre på samme sted i livet. Tviler på han gjorde det da, men vet ikke...
 
Jeg tror min mann ville spurt meg eller googlet hvis han var usikker på noe Eller eventuelt kontaktet legen. Han har noen forum han er innom nå og da, men han skriver sjelden noe. Han bare leser, og da hadde det vel ikke vært så mye hjelp i å ha ham her heller [emoji12]
 
Jeg spurte akkurat Mannen om dette nå. Det må jo sies at han ikke er interessert i noen forum eller nettsteder for prating og diskusjon. I følge ham er ikke menn sånn at de må snakke med andre menn om ulike ting. Om de lurer på noe snakker de heller med dama si.

Og det er vel noe av problemet generelt i samfunnet, at menn ikke er lært opp til å kommunisere og dele følelser med andre, spesielt ikke andre menn. Så der har vi mødrene her inne en jobb å gjøre... å lære sønnene våre til å bli følelsesmessig bevisste og kommunikative, og lære dem at utdaterte tause og usårlige macho-roller er teite.

Vet ikke om dette var til så mye hjelp, men... :rolleyes:
Det her var ganske spot on for hvordan jeg har vokst opp når det kommer til kommunikasjon og å dele følelser. Og om det er noe jeg lurer på så spør jeg som regel kona eller googler. Aldri interessert meg noe for forum og tenkt det er mer hennes greie. Men nå har hun jo overtalt meg til å teste det ut likevel da så vi får se hvordan det går ;)
 
Det her var ganske spot on for hvordan jeg har vokst opp når det kommer til kommunikasjon og å dele følelser. Og om det er noe jeg lurer på så spør jeg som regel kona eller googler. Aldri interessert meg noe for forum og tenkt det er mer hennes greie. Men nå har hun jo overtalt meg til å teste det ut likevel da så vi får se hvordan det går ;)

Da får vi håpe at flere koner klarer det samme, og at det frister til videre bruk for dere som prøver :)
Det trenger jo ikke nødvendigvis handle om 10.000 innlegg for dagen, og være en psykologi-lignende gruppe der man utbroderer sine følelser. Erfaringsbaserte diskusjoner, om det å ha denne papparollen - jeg tenker at det kan være veldig greit å kunne spørre andre pappaer om ting man lurer på, og kanskje få mer riktige og personlige svar enn vha. google. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre under fødselen - hva gjorde du? Jeg får ikke sove om natta fordi mini gråter, og jeg kan ikke gjøre noe for det er jo bare melk som hjelper - noen tips? Slik ting, for eksempel, som kan være greit å få litt diskusjon og tips rundt? :)
 
Back
Topp