Strikketøy - hentesett, og andre babyklær

Elsker og strikke!! Må bare bli ferdig med jakken jeg strikker til meg selv nå! Så skal jeg strikke litt mer til kommende storebror! Venter med å strikke til tvillingene til jeg vet kjønn Vertfall!
 
Jeg strikker. Men mamma strikket hentesett til første, og jeg håper hun vil strikke til nummer to også [emoji4]
 
Veldig glad i å strikke jeg også og får faktisk til noe [emoji4] men ofte så blir det bare til andre enn mine egne barn. Svigerinnen min får i desember/januar og min barndomsvenninne får i mars og en veldig god kollega av meg får i mars[emoji4][emoji254] så må se hva jeg får tid til utover
 
Disse babybootiesene er kjempesøte, og ikke så altfor vrien å strikke. På nettsiden her vises det med bilder også - helt genialt om man er nybegynner :joyful:
Jeg har tre par liggende som egentlig skulle være gaver til babyene til venninner, men ble aldri ferdig med de i tide :wtf:
De får jeg bruke selv :happy:
Skal strikke litt flere nå, for jeg har en venninne som venter en baby i desember :dummy:

http://strikkogtoys.blogspot.no/2013/02/babysokk-trinn-for-trinn-illustrert.html?m=1

De har jeg strikket et par av. Jeg måtte bare prøve hvordan de var å strikke. Veldig enkle [emoji6]
 
De har jeg strikket et par av. Jeg måtte bare prøve hvordan de var å strikke. Veldig enkle [emoji6]
Ja, jeg fikk et par av min kusine da mini var 4-5 mnd, og fikk oppskrift da. Skal strikke ett par av disse da de sitter så godt på foten!
 
Jeg både strikker og hekler [emoji4] Har strikket og heklet til omtrent samtlige i både min familie og svigerfamilien. Gleder meg til å strikke/hekle til nurket i magen [emoji7] Har også lyst til å bli flinkere med symaskina sånn at jeg kan sy babynest og enkle småplagg [emoji4]
 
Strikker masse, skal strikke hentesett og teppe, og litt småplagg. Har ganske mye liggende etter storebror, og har strikka en del babytøy innimellom som gaver eller til neste baby :) har tenkt å strikke det spm heter Hjem fra Kjærlighet på pinner, og kanskje noe fra Ministrikk også.
 
Jeg både strikker og hekler [emoji4] Har strikket og heklet til omtrent samtlige i både min familie og svigerfamilien. Gleder meg til å strikke/hekle til nurket i magen [emoji7] Har også lyst til å bli flinkere med symaskina sånn at jeg kan sy babynest og enkle småplagg [emoji4]
Jeg sydde babynest til førstemann, og det var en svett affære å sitte høygravid i sommervarmen for å bli ferdig! Så anbefaler deg å sy ferdig i vinter, og før magen blir for stor :D
 
Strikker masse, skal strikke hentesett og teppe, og litt småplagg. Har ganske mye liggende etter storebror, og har strikka en del babytøy innimellom som gaver eller til neste baby :) har tenkt å strikke det spm heter Hjem fra Kjærlighet på pinner, og kanskje noe fra Ministrikk også.

Jeg har også litt som svigermor strikket til kommende storebror, og vognteppe som mamma heklet (spørs bare om det blir gutt eller jente da). Har også mye strikk etter samboeren. Men vil nok spe på litt likevel. Rompere og shorts skal jeg hvertfall strikke, da blir "body og strømpik"-antrekket litt mer pyntet :joyful:
 
Kan bare strikke sokker og luer. Hekler litt og, men kun duker/babytepper m.m. Men jeg har verdens flotteste mamma som skal bli bestemor for 5. gang som skal strikke :) Var det jeg faktisk spurte henne først om når jeg skulle fortelle henne det :woot:
 
Jeg har strikka masse til venninners bebiser - hadde blant annet en periode hvor jeg strikka pledd. Etter pledd nr ti på type to år, lovte jeg meg selv at jeg ikke skulle strikke en maske i et pledd før det var mitt eget.. Så på lørdag la jeg opp 190 masker i alt for tynn babyull, så får vi se om pleddet og babyen blir ferdige :)

Har også en drøm om å strikke en ulldress vi kan ha til vinteren, men et så stort prosjekt begynner jeg ikke på før uke 12 er godt sikra!
 
Jeg strikker også :)

Har strikket mye til andre, men gleder meg til å strikke noe til "meg selv" også! Mamma er også veldig glad i å strikke, og hun har et par plagg hun har strikket før og lagt i en boks til jeg får barn. veldig gøy å se hva som skal komme i bruk i Mai! Nå har hun begynt på et teppe. Jeg har ikke begynt på noe enda, føler det er enklere når jeg vet kjønnet :)

Har lyst å strikke noe som kan brukes på 17.mai, noen som har noen tips?
 
Jeg har også litt som svigermor strikket til kommende storebror, og vognteppe som mamma heklet (spørs bare om det blir gutt eller jente da). Har også mye strikk etter samboeren. Men vil nok spe på litt likevel. Rompere og shorts skal jeg hvertfall strikke, da blir "body og strømpik"-antrekket litt mer pyntet :joyful:
Det skal jeg og, har noen liggende men aldri nok i hver størrelse. Hadde nesten ingen vanlige bukser til storebror, kun strømpiser eller hjemmestrikk. Shorts og strømpebukse var veldig praktisk, særlig de periodene der det var litt for varmt med dobbelt lag ull. Rompere er supersøte og så varer de lenge, har pleid å strikke inn et par ekstra knapphull på selene så de kan brukes lengre.
 
Jeg strikker også :)

Har strikket mye til andre, men gleder meg til å strikke noe til "meg selv" også! Mamma er også veldig glad i å strikke, og hun har et par plagg hun har strikket før og lagt i en boks til jeg får barn. veldig gøy å se hva som skal komme i bruk i Mai! Nå har hun begynt på et teppe. Jeg har ikke begynt på noe enda, føler det er enklere når jeg vet kjønnet :)

Har lyst å strikke noe som kan brukes på 17.mai, noen som har noen tips?
Jeg syns pocket playsuit fra Ministrikk er det ultimate 17.maiantrekket til baby, eller noe i matrosserien deres. Har strikka noen pocket playsuit og de er litt små i størrelsen, men så utrolig fine og litt mer pynta hvis en bruker en body med krage under.
 
Jeg har strikka masse til venninners bebiser - hadde blant annet en periode hvor jeg strikka pledd. Etter pledd nr ti på type to år, lovte jeg meg selv at jeg ikke skulle strikke en maske i et pledd før det var mitt eget.. Så på lørdag la jeg opp 190 masker i alt for tynn babyull, så får vi se om pleddet og babyen blir ferdige :)

Har også en drøm om å strikke en ulldress vi kan ha til vinteren, men et så stort prosjekt begynner jeg ikke på før uke 12 er godt sikra!
Jeg skal også strikke babyteppe, men begynner ikke før jeg vet om det er jente eller gutt :happy:
 
Da har jeg begynt på Kjappstrikka drakt igjen, i Merino Extra Fine. Har de to største str allerede, nå er det nyfødt (0-6 mnd) jeg strikker.

Hva har du på pinnene?Snapchat-2066379952.jpg
 
Holder på med Marius genser til svigerinna mi. Ho fikk den til bursdag i fjord, og jeg er enda ikke ferdig [emoji85]
 
Jeg sydde babynest til førstemann, og det var en svett affære å sitte høygravid i sommervarmen for å bli ferdig! Så anbefaler deg å sy ferdig i vinter, og før magen blir for stor :D

Takk for tips, da blir det første prioritet!
 
Back
Topp