Vi bare ha mm

Hassog

Flørter med forumet
Vi begynte med smaksprøver ved 4 mnd alder. Det gikk veldig fint i begynnelsen untatt grøten. Hun liker ofte å styre selv så brukte BLW. Men nå som hun er 6 mnd nekter å spise alt annet enn morsmelk. Hun har nettopp fått ei tann og flere som kan bryte ut snart siden hun sikler fælt og klør i ørene. Vet ikke helt om det er det som plager henne om natta eller at hun er sulten. Våkner hver andre time og det eneste som får henne til å sove igjen er pupp.
Alt råd er satt pris på[emoji4]
 
Sånn er jenta mi og, bare at hun får mme. Og sånn var broren.. Jeg tenker at det går seg til etter hvert, bare fortsette og tilby..? Tar gjerne mot noen gode tips jeg og :)
 
Vi begynte med smaksprøver ved 4 mnd alder. Det gikk veldig fint i begynnelsen untatt grøten. Hun liker ofte å styre selv så brukte BLW. Men nå som hun er 6 mnd nekter å spise alt annet enn morsmelk. Hun har nettopp fått ei tann og flere som kan bryte ut snart siden hun sikler fælt og klør i ørene. Vet ikke helt om det er det som plager henne om natta eller at hun er sulten. Våkner hver andre time og det eneste som får henne til å sove igjen er pupp.
Alt råd er satt pris på[emoji4]

Har du prøvd å spørre Jordmor Katrine om råd?
Hun ha nettmøte idag :)
 
Vi begynte med smaksprøver ved 4 mnd alder. Det gikk veldig fint i begynnelsen untatt grøten. Hun liker ofte å styre selv så brukte BLW. Men nå som hun er 6 mnd nekter å spise alt annet enn morsmelk. Hun har nettopp fått ei tann og flere som kan bryte ut snart siden hun sikler fælt og klør i ørene. Vet ikke helt om det er det som plager henne om natta eller at hun er sulten. Våkner hver andre time og det eneste som får henne til å sove igjen er pupp.
Alt råd er satt pris på[emoji4]

Her opplevde jeg fast føde nekt i ei uke da han var forkjøla og tett. Han begynte å spise fast føde igjen da han ble frisk :)
Kanskje det er amming som gjelder mye for trøsten og kosen sin skyld?
 
Her opplevde jeg fast føde nekt i ei uke da han var forkjøla og tett. Han begynte å spise fast føde igjen da han ble frisk :)
Kanskje det er amming som gjelder mye for trøsten og kosen sin skyld?

Hun har ikke vært forkjølet eller syk. Det har blitt litt bedre nå. Jeg tror det var nok pga tenner. Hun har 2 tenner nå. Det hun spiser av fast føde er veldig lite å utgjøre et helt måltid. Hvis jeg lar henne styre selv blir det mye søl pluss at hun er veldig ivrig i begynnelsen og putter mye og ofte i munnen uten å svelge først. Da blir hun sint og spytter alt ut.
Jeg ammer henne vanligvis hver 3. eller 4. time på dagen bare når hun skal sove. Og på natta hun våkner med gråt da må jeg bare amme for å roe henne ned og at hun sover igjen.
 
Jeg har ei som ikke har vært noe særlig gira på å mates siden vi starta for 1,5 måned siden. Inntil hun fikk gå løs på sånn nett med frukt eller ihjelkokte grønnsaker. Det er stor suksess, og nå i det siste har hun godtatt grøt også, så tenkte jeg skulle prøve mer moser og slikt igjen nå. Skal få jobbet meg opp til en full porsjon grøt på kvelden for hun har også begynt å våkne annen hver time i det siste :s
 
Oh ja jeg brukte sånn nett i begynnelsen. Det var genialt men hun blir veldig fort sint hvis hun ikke får sånt hun ønsker. Jeg trodde hun vil ha mer av gangen så brukte jeg skje isteden men hun virker bare interessert i de 3 første skjene så kniper munnen tett[emoji57][emoji17]
 
Vi begynte med smaksprøver ved 4 mnd alder. Det gikk veldig fint i begynnelsen untatt grøten. Hun liker ofte å styre selv så brukte BLW. Men nå som hun er 6 mnd nekter å spise alt annet enn morsmelk. Hun har nettopp fått ei tann og flere som kan bryte ut snart siden hun sikler fælt og klør i ørene. Vet ikke helt om det er det som plager henne om natta eller at hun er sulten. Våkner hver andre time og det eneste som får henne til å sove igjen er pupp.
Alt råd er satt pris på[emoji4]

Har det retta på seg? Gjorde du noe spesielt for å "rette" på det? Min lille på over 7 mnd vil fortsatt ca kun ha pupp...
 
Har det retta på seg? Gjorde du noe spesielt for å "rette" på det? Min lille på over 7 mnd vil fortsatt ca kun ha pupp...

Ja. Det er bedre nå men er fortsatt ikke så glad i grøten. Hun er ikke heller i full porsjoner ennå. Det jeg gjør at jeg blander to spiseskje grøt i fruktmosen fra klemmeposer som hun får to ganger om dagen. Som middag spiser hun det vi spiser om mulig ellers gir jeg avokado og bananmos. Hun er veldig glad i agurk, ovnsstekte poteter og bønner. Det er vel bare tidsspørsmål. Selv om hun spiser mye bedre nå men vil ha mm minst 4 ganger på dagen og våkner for pupp hver andre time på natta også. Hun sover faktisk mye bedre på dagen enn på natta. Vet ikke helt om det er tenner eller at hun rett og slett er redd for mørket. Veldig slitsomt for min del[emoji30]
 
Back
Topp