Fregnefantens vei til å bli mamma

Vi hater støvsuge selv og har 1 katt. Gutten er helt fasinert an den og vil nesten støvsuge hver dag [emoji23] har brukt slik trådløs støvsuger på jobb, som står i en ladestasjon og jeg hater den!! Da vil jeg heller ha en god gammel sort istede [emoji4]
Har en trådløs støvsuger, men den er noen år gammel og har sett sine bedre dager [emoji28] den er komplett ubrukelig nå, så den skal kastes.. men syns det blir så tungt med stor og klumpete støvsuger i trapper og med forskjellige gulvhøyder i rommene, samt at den vanlige støvsugeren begynner å synge på siste verset også (HURRA!) [emoji23] man begynner å bli voksen når man blir betenkt og nesten litt gira av å vurdere støvsugere [emoji85][emoji28]
 
Har en trådløs støvsuger, men den er noen år gammel og har sett sine bedre dager [emoji28] den er komplett ubrukelig nå, så den skal kastes.. men syns det blir så tungt med stor og klumpete støvsuger i trapper og med forskjellige gulvhøyder i rommene, samt at den vanlige støvsugeren begynner å synge på siste verset også (HURRA!) [emoji23] man begynner å bli voksen når man blir betenkt og nesten litt gira av å vurdere støvsugere [emoji85][emoji28]
Den vi hadde fra før var en poseløs støvsuger, den var ikke tung [emoji4] men ja, blir blitt voksen når man sjekker sånt [emoji23]
 
Da har jeg fått innkalling til oul [emoji7] fikk time 27.november, så nå kan jeg begynne å glede meg stort til den dagen! [emoji3]
Vil være 19+2 da [emoji4]
 
Last edited:
10+0[emoji173]
Endelig kan småen kalles foster! Er helt uvirkelig å endelig ha kommet så langt. Har en del voksesmerter i livmoren for tiden, og kan kjenne for hver dag at den vokser! [emoji4] nå kan man snart se livmoren når jeg ligger på ryggen, gleder meg stort til det ikke er noen tvil lenger.
Kjenner at jeg har utrolig lyst å dele nyheten med omverdenen snart!! Håper jeg klarer å overtale samboeren til å være med på den [emoji12] han er kjemperedd for at vi skal miste igjen, hvilket jeg forstår veldig godt.. men vi ser hver uke at småen vokser seg stor og sterk, og at alt er akkurat som det skal være, så vi er rimelig trygg nå [emoji173] håper jeg hvertfall!

Tenk at småen i magen er egentlig ferdig utviklet, nå må bare alt vokse seg til videre [emoji7] så rart å tenke på at det er et menneske inni magen min! [emoji173] gleder meg til å møte vidunderet!
 
Hurra for 10+0 (eller 10+1 i dag da ser jeg[emoji85]) og at lille spiren din endelig kan kalles for et foster[emoji173]️[emoji2]
Jeg forstår godt at du har et ønske om å dele snart, og som du sier så er du kommet såpass langt nå og det går så fint så dette går hele vegen denne ganne gangen. Tenk at det blir April-baby på deg[emoji2][emoji2]
 
Hurra for 10+0 (eller 10+1 i dag da ser jeg[emoji85]) og at lille spiren din endelig kan kalles for et foster[emoji173]️[emoji2]
Jeg forstår godt at du har et ønske om å dele snart, og som du sier så er du kommet såpass langt nå og det går så fint så dette går hele vegen denne ganne gangen. Tenk at det blir April-baby på deg[emoji2][emoji2]

Ååååh, føles så uvirkelig at det blir en Aprilspire på oss! [emoji7] 10+6 idag, bare 1uke og 1dag igjen til 12 uker [emoji173]
Gleder meg sånn til å begynne innkjøp av klær og utstyr til baby at vi tjuvstartet litt i går med å kjøpe babycall på tilbud [emoji7]
 
11+3 idag og bare 4 dager igjen til 12+0 [emoji7]
Dette blir første uken på en stund uten ul, og jeg kjenner at det gjør meg smånervøs [emoji85] er på besøk hos et vennepar denne uken, så det passet så dårlig med timen jeg fikk på sykehuset at jeg valgte å ta den neste uke i stedet. Så tror det dessverre bare er én ul igjen før oul, og det gjør meg litt stresset. Men husker jeg var stresset de første dagene etter at jeg sluttet å teste også, siden jeg gir fra meg kontrollen [emoji12]

Håper alt står bra til på neste ul! Gyn tok organrettet ul sist uke, og alt så fint ut, så det burde gå bra [emoji4]

Kjenner også at det klør noe forferdelig i fingrene etter å begynne innkjøpet til baby for fullt [emoji28] må nesten holde meg litt i fletta, hvertfall til magen begynner å bli mer synlig.

Hittil har jeg gått ned 6kg, men likevel har jeg problemer med å få igjen jakken min! Den var også litt stor før jeg ble gravid, så magen har altså vokst! [emoji7]
 
Har glemt å oppdatere her [emoji85]

12+5 idag, og var på tul i går. Ul viste en perfekt baby med alt på sin plass og rett størrelse, småen vinket til oss og snurret rundt for å vise seg fram [emoji7]
Legen sa at baby lå litt dumt til, men hun klarte likevel å sjekke ganske grundig nakkefold og den var som den skal [emoji4]
Fikk spørsmål om utvendig eller innvendig ul, men jeg valgte innvendig for siste gang siden det var det jeg var forberedt på og det ville gi tydeligere bilder.
Småen inni der viste oss klart og tydelig en liten fot med 5 perfekte tær [emoji7] ble målt til 12+3, men legen sa at småen er litt lenger for h*n lå litt krøllet til [emoji28]

Måtte kjøpe med et sett klær ++ på vei hjem for å feire [emoji7]

b49e5cddb8c41cdf4c37b74aaa85b3a9.jpg
 
13+0 [emoji173]
Lørdag har blitt favorittdagen min, er så gøy med ny uke! [emoji4] og spesielt gøy denne uken da jeg har kommet inn i 2.trimester i følge majoriteten av hva jeg har lest meg fram til.

Har kommet fram til at vi venter med å fortelle familien til samboeren om graviditeten til magen ikke kan skjules lenger. Har ikke like mye hastverk lenger, har begynt å bli kjent med rollen som gravid og føler meg mye mer avslappet i forhold til alt rundt graviditeten [emoji4]
 
13+1

Den siste tiden har hungeren satt inn for fullt!! Samboeren bare ser på meg med frykt innimellom [emoji23] har alltid vært veldig småspist, og hatt dårlig matlyst.. men nå? For å si det sånn; jeg har ingen problemer med å få inn 8 måltider i løpet av dagen! [emoji85] og da prøver jeg å styre meg!!

Men er på tide da, kanskje jeg endelig klarer å legge på meg som jeg fikk beskjed av jordmor om å gjøre [emoji12] har gått ned 6kg hittil, men den siste tiden har jeg gått opp 1kg [emoji4]
 
13+3

Var på siste tul idag. Litt bittersøtt egentlig, siste gangen jeg fikk se småen på en del uker nå.
Men alt var i sin skjønneste orden, så skuldrene skal senkes fram til oul [emoji4]
4 hjerteklaffer, nyrene virker, drikker fostervann, alle fingre og tær på plass, ingen nakkefold å se, hjernen er hel og fin. Ble målt til 14 uker, og legen sa det kan se ut som at det er en liten gutt [emoji7]

Fikk en veldig fin og behagelig opplevelse, veldig grei og avslappet lege [emoji4] fikk dessverre ikke med hjem noen bilder, men det viktigste med denne tul'en var å se til at småen er frisk og rask!

Er så herlig å se ens store kjærlighet på en skjerm og bli bergtatt fra første stund! Tenk å bli så forelsket uten å engang ha truffet den lille enda! [emoji7] nå gleder jeg meg sånn til april, tiden kan ikke gå fort nok! [emoji12]
 
Hei, og så langt du er kommet nå, allerede godt inne i uke 13[emoji44][emoji7]

Jeg har en annen profil nå (Het Sia på forrige) men den klikka helt så måtte lage ny bruker og dagbok osv.

Tenkte bare å titte innom deg å se hvordan det gikk, og det er godt å lese at det går så bra![emoji2][emoji1360]
 
Hei, og så langt du er kommet nå, allerede godt inne i uke 13[emoji44][emoji7]

Jeg har en annen profil nå (Het Sia på forrige) men den klikka helt så måtte lage ny bruker og dagbok osv.

Tenkte bare å titte innom deg å se hvordan det gikk, og det er godt å lese at det går så bra![emoji2][emoji1360]

Hei! [emoji4] så koselig å høre fra deg! Hvordan går det med deg? [emoji4]

Kjedelig at det var trøbbel med profilen din, men bra du fant en løsning [emoji4]

Ja, er så uvirkelig å ha kommet så langt!! Føler at det begynner å bli oppnåelig at vi skal få en baby til neste år [emoji7] 14+1 idag, og er fortsatt litt i sjokk over at det har gått bra hittil [emoji28]
 
Joda her går det veldig bra, 10+0 i morgen, så tiden går den og godt er det[emoji2] Brekker meg en del og er trøtt, men ellers er jeg som sagt fin i formen. Gleder meg stort til TUL 1 November da og håper alt står fint til der inne[emoji173]️

Ja ikke sant, tiden går så fort! Husker vi var på prøverforumet for noen mnd siden, og nå er vi her, og det er bare så kult[emoji2][emoji7] Blir spennende å følge deg videre fremover[emoji1360]
 
Joda her går det veldig bra, 10+0 i morgen, så tiden går den og godt er det[emoji2] Brekker meg en del og er trøtt, men ellers er jeg som sagt fin i formen. Gleder meg stort til TUL 1 November da og håper alt står fint til der inne[emoji173]️

Ja ikke sant, tiden går så fort! Husker vi var på prøverforumet for noen mnd siden, og nå er vi her, og det er bare så kult[emoji2][emoji7] Blir spennende å følge deg videre fremover[emoji1360]
Oi, har vært litt sløv og ikke fått med meg at du hadde svart [emoji85]

Hvordan gikk det på tul? [emoji3]
 
16+1 [emoji7]
Har hatt flere ganger mareritt om at jeg mister, i natt var intet unntak.. helt forferdelig å gå rundt hele dagen etter med en dårlig følelse, og nærmest fantomsmerter etter drømmen!

Har kjent liv hver dag i noen dager nå, det er utrolig herlig [emoji4] er en aktiv, liten krabat som lever inni magen!

Var på svangerskapskontroll hos jordmor denne uken, og fikk snakket en del om frykten jeg har for å ikke få til å amme skikkelig. Har stresset litt mtp amming da puppene mine ikke har forandret seg i det hele tatt.. men hun kunne berolige meg med at det finnes god hjelp, og jeg kan få nesespray dersom jeg får trøbbel.

Gleder meg stort til oul om 3 uker! Er så spent på om det stemmer at det er en gutt [emoji4] er rimelig sikre på at småen er frisk, vi fikk sjekket det veldig grundig med flere tul [emoji4]
 
17+0 [emoji7]

Da er det bare 2 uker og 2 dager igjen til oul! Gleder meg masse!!

Har begynt å kjenne liv utenpå magen nå, samboeren fikk kjenne første gang i går [emoji7] var veldig spesielt og gøy!
 
18+1 [emoji4]

Begynner å gå litt tom for ting å skrive om, så vurderer litt å finne en mal som jeg plotter inn en gang per uke [emoji12] får se mer på det i morgen.

I går fikk jeg en pose med gravidklær av en i familien, det var utrolig greit! [emoji4] har tenkt på at jeg trenger flere bukser, så det var veldig god timing [emoji3]

Ellers er det lite nytt.

Livmoren når til navlen nå, om morgenen er den litt over. Og småen har daglig treningsøkter i magehuset, romsterer rundt og sparker i vei [emoji7] blir vel en liten kickboxer [emoji12]

Hudutslettet har jeg endelig fått kontroll på! Fikk en krem av legen som gjor underverker etter bare to dager [emoji4]
 
Heia, vurderer selv en mal på dagboken [emoji4] men jeg lurer på, hvilken hudutslett fikk du salve for? Sliter sånn med rødhet med små "kviser" i ansiktet [emoji85]
 
Heia, vurderer selv en mal på dagboken [emoji4] men jeg lurer på, hvilken hudutslett fikk du salve for? Sliter sånn med rødhet med små "kviser" i ansiktet [emoji85]
Tror en mal vil være greit, lettere å se utviklingen av svangerskapet da vil jeg tro [emoji4]
Fikk tilbake atopisk eksem, hadde ekstremt tørr og rød hud rundt øyne og lepper.. leppene sprakk daglig pga dette, så er utroooolig deilig å kunne smile igjen nå! [emoji28]

Hmm, kanskje ta det opp med legen ved neste time? Gjør kvisene vondt? [emoji85]
 
Back
Topp