Brystbetennelse og antibiotika

Lykketreff

Gift med forumet
Jeg har min andre brystbetennelse på to mnd (mini er to mnd gammel), der jeg ble lagt inn på sykehus første gang og har fått antibiotika begge gangene.

Når begynner hyppig bruk av antibiotika å bli så ille at mme er bedre for barnet enn mm? Føler at den lille får i seg så mye medisiner allerede, og liker jo ikke å bruke antibiotika selv. Samtidig er jeg blitt veldig dårlig veldig fort begge gangene. Folk på sykehuset og helsestasjonen mener jeg gjør alt riktig for å unngå betennelse, men likevel har det skjedd to ganger. Har noen gode råd?

Jeg har spurt tryggmammamedisin, og de sier antibiotikatypen ikke er farlig for baby, men det kan vel ikke være bra med så mye heller?
 
Hei!

Trygg mamma medisin er det beste på feltet som sitter med den nyeste forskingen ang medisinbruk i graviditet og barseltid, og et sted vi som helsepersonell henvender oss, så har du fått det svaret fra de - stol på det.

Dessverre har du hatt det en gang er det lettere å få det igjen. Du har sikkert fått alle råd og tips fra tidligere.
Bruk ull
Unngå bruk av singlet eller genser der det ikke dekker til opp mot halsen.
Unngå å sitte i trekk.
Tøm brystene ved hver amming. Bytt på stillinger du ammer i mellom liggende sittende og tvilling der barnet ligger under din arm. Dette da det er der haken er det trekkes mest fra brystet, på den måten får du tømt brystet bedre.
God håndhygiene hvis du berører brystknoppene.
Ha ull ammeinnlegg som dekker helt under armene.
Opplever du kuler eller rådhet - stell deg i dusjen med varmt vann, maser lett med sirkler fra brystknopp opp mot det harde området for å prøve å åpne den tilstoppende melkegangen.
Ikke vent med å kontakte legen hvis det viser seg noen tegn på at det skjer igjen.

Ønsker deg masse masse lykke til og håper du unngår enda en runde.
 
Hei!

Trygg mamma medisin er det beste på feltet som sitter med den nyeste forskingen ang medisinbruk i graviditet og barseltid, og et sted vi som helsepersonell henvender oss, så har du fått det svaret fra de - stol på det.

Dessverre har du hatt det en gang er det lettere å få det igjen. Du har sikkert fått alle råd og tips fra tidligere.
Bruk ull
Unngå bruk av singlet eller genser der det ikke dekker til opp mot halsen.
Unngå å sitte i trekk.
Tøm brystene ved hver amming. Bytt på stillinger du ammer i mellom liggende sittende og tvilling der barnet ligger under din arm. Dette da det er der haken er det trekkes mest fra brystet, på den måten får du tømt brystet bedre.
God håndhygiene hvis du berører brystknoppene.
Ha ull ammeinnlegg som dekker helt under armene.
Opplever du kuler eller rådhet - stell deg i dusjen med varmt vann, maser lett med sirkler fra brystknopp opp mot det harde området for å prøve å åpne den tilstoppende melkegangen.
Ikke vent med å kontakte legen hvis det viser seg noen tegn på at det skjer igjen.

Ønsker deg masse masse lykke til og håper du unngår enda en runde.

Takk for svar :) håper også jeg slipper flere runder!
 
Back
Topp