What to expect when you're not expecting.

Baby-yoda

Blir kjent med forumet
Hallo! [emoji1]

Jeg er en jente på 22 år som bor på vestlandet.
Jeg og min samboer har vært sammen i over tre år nå, og har lyst til å begynne å tenke på barn.

Før jul innså jeg at jeg ikke hadde brukt p-piller på 9mnd, og at ingenting hadde skjedd.
Jeg har barnløshet i familien, og ønsket derfor å sjekke det opp. Har aldri noen sinne vært gravid selv om jeg har vært slapp med prevansjon.

Noen ganger har jeg blødd syv uker i strekk, mens andre ganger har det gått noen måneder mellom hver menstruasjon.

I dag kom jeg endelig til hos gynekologen, og etter femten minutter med datatrøbbel og vimsing hos helsesekretæren, fikk jeg komme inn. Hadde aldri tatt en slik undersøkelse før, og jeg syntes det var ukomfortabelt i starten.

Jeg fikk se livmoren min, eggstokkene og én cyste som visstnok var på utsiden av den ene eggstokken.

Jeg sa at i følge kalenderen skal jeg få menstruasjon om tre dager, men hun sa at hun ikke trodde det kom til å skje. Jeg hadde visst ikke hatt eggløsning denne syklusen. Kanskje jeg ikke har fått noen eggløsninger for alt jeg vet.
Hun sa at det var bra med egg, og at livmoren så normal ut. Det skulle nok ikke være noe problem å "få meg gravid" i følge hun.

Likevel var hun kjapp med å krysse ut et utredningsskjema. Hun ba meg gå inn på KK, 2-4 dagen i neste menstruasjon for at de skulle teste blodet mitt.

Jeg spurte rett ut "tror du jeg har PCO?"
Hun så vekk og svarte "Ja, er det jeg mistenker"

Ble stor i øynene da kan du si. [emoji15] Har aldri tenkt over at jeg kunne ha det.. Jeg har bare lest om ekstreme tilfeller med mye hårvekst, acne og kraftig overvekt. (Har selvsagt lest mer nå)

Jeg er normalt hårete, lite urenheter, men litt overvekt har jeg. Har aldri vært veldig tynn, men heller aldri svær. Veier 75kg og er 166cm høy.. Noe som er litt mer enn jeg er vant med.

Jeg gikk ut derfra med en klump i magen. Jeg hadde tusen tanker og tårevåte øyner da jeg satt meg i bilen. "Hva skjer nå?"

Hele dagen har gått opp i dette. "Skal jeg begynne med kurer og prøverør så tidlig?" "Tenk om det ikke fungerer" "tenk om det ikke er meningen at jeg skal ha barn" Tenk om, tenk om, tenk om. [emoji20]
Jeg er litt frustrert, og måtte ventilere litt [emoji23]

Dette var da en smådepressiv start på min dagbok.
Vi er i PP 16 nå btw. Ingenting skjer [emoji87]
 
Skjønner det må være tøft for deg.
Men det kan jo være at det ikke er det også. Krysser fingrene for det[emoji846]
Du er jo så ung, så du har heldigvis tid på deg. Spiren vil nok sitte. Men den tålmodigheten er ikke alltid like lett:p

Jeg er også litt redd jeg kan ha pcos . Men jeg har noen tegn på det. Har googla mye, så er vel etter å gjort det jeg ble redd jeg kan ha det.

Jeg har barn fra før, men siste(2010) ble prematur(også et tegn på pcos),
Så det er med blanda følelser jeg prøver på en til nå. ( det er med ny mann så håper jo inderlig på en felles med han).
Ikke gått på prevensjon på ca 1år, prøvd aktivt i 5 mnd.. ingenting skjer[emoji17]

Og selvfølgelig er det meningen at du skal ha barn.
Vil gjerne følge deg fremover:)

Trøsteklem til deg[emoji254]
 
Digger tittelen på dagboka di.

Håper du kan få noen svar og etter hvert få ønskebarnet.
 
Back
Topp