Vold i hjemmet.. trenger sårt hjelp

N

Nsldigoan

Guest
Hei.

Jeg er gift med en mann som har vært så god og snill som du får det til i flere år. Men nå er det akkurat som noe har "klikket" for han. Han har begynt å slå etter meg og kaste ting på meg i enhver krangel, vi krangler ofte da det virker som han leter etter problemer hele tiden.

Han har aldri gj
 
Hei.

Jeg er gift med en mann som har vært så god og snill som du får det til i flere år. Men nå er det akkurat som noe har "klikket" for han. Han har begynt å slå etter meg og kaste ting på meg i enhver krangel, vi krangler ofte da det virker som han leter etter problemer hele tiden.

Han har aldri gjort ting som dette før. Vi har en sønn på 7 måneder jeg merker begynner å reagere veldig. Jeg har sagt flere ganger at jeg går fra han om det skjer igjen.

Nå er jeg kommet til er punkt der jeg rett å slett er redd for min sønn og min egen sikkerhet vist jeg pakker sammen og drar. Han har truet og sverget til Gud at han skal drepe meg, gjort i sinne da vell og merke. Men jeg kjenner det har skapt en ekstrem frykt hos meg. Jeg vet at han ikke ville gått så langt, men det er ikke noe jeg tør å ta sjansen på.

Er det noe jeg kan gjøre for å gå fra han, uten hans underskrift f.eks. På skilsmissen. Beskyttelse når jeg drar? Er redd ham skal komme etter meg.

En uforklarerlig situasjon jeg aldri trodde jeg skulle ende opp i og aner virkelig ikke hvordan jeg skal trå fram på tryggest måte..
 
Klarte å publisere innlegget før jeg hadde skrevet ferdig så resten står i innlegg nr 2. Der jeg har quotet meg selv
 
Søk hjelp hos kommunens krisesenter og/eller fastlegen din! Trusler og vold bør også anmeldes, men skjønner jo at dette er en fryktelig vanskelig situasjon!

Stor klem til deg! [emoji173]️
 


Dra på et krisesenter øyeblikkelig. Ta vare på alt av tekstmeldinger han sender til deg, og om du klarer ta opp telefonsamtaler mellom dere. Dette vil hjelpe deg mtp politiet og barnefordeling. Det høres kanskje ut som et svik, men barnet ditt vil vokse opp i dette og tro at det er vanlig at man behandler partneren sin med vold og blir behandlet med vold. Vi hadde nylig et konedrap i nabokommunen..ungt par og helt grusomt trist. Kanskje han kan oppsøke hjelp, sinnemestring eller noe sånt - men for Guds skyld, kom deg vekk før han skader deg eller sønnen deres.

Lykke til, håper du kommer deg helskinnet ut av det.
 
Dette er ikke bra! Men skal være trygg i ett forhold og ikke bli utsatt for vold, hverken psykisk eller fysisk!

Opplever du vold kan du der og da ringe politiet på 112. Ønsker du å snakke med politiet uten at det er akutt så kan du ringe dem på 02800.

På nettsiden til Helsenorge kan du lese masse nyttig info https://helsenorge.no/psykisk-helse/vold-og-overgrep
Nedover på siden finnes mange nyttige linker.

Du kan også få hjelp på ditt lokale krisesenter, fastlegen din, legevakten, helsestasjonen din, barnevernet (dem er der for å beskytte barnet, ikke for å ta fra deg barnet) og familievernkontoret... Venner og familie kan også hjelpe deg, snakk med dem.

Jeg ønsker deg alt godt, og for all del: kom deg vekk fra han!!! Husk at det er ett barn her, og barn SKAL beskyttes mot dette!
 
Som flere skriver. Kom deg på krisesenteret! Og deretter få hjelp til å gå fra han. Det kan være vanskelig, og mange kvinner går dessverre tilbake etter en stund.
 
Back
Topp