Er det verdt det?

Julifrøken87

Glad i forumet
Julimammaer 2016
Julegavene 2019
Vi har alltid reist når det har vært billig å reise, men fra høsten av begynner jeg å jobbe som lærer og må belage meg på å reise i skoleferiene - altså når det er dyrest [emoji28]

Vi har tenkt oss på charter til sol og varme i høstferien, bestiller selvsagt alt for sent og derfor er prisene sikkert litt stivere enn hvis vi hadde bestilt tidlig. Men er 30.000kr for all inklusive, 2-romsleilighet med direkte utgang til basseng dyrt dere som er rutinerte skoleferiereisere? Kan vi komme andre og bedre steder til den prisen? Mini er under 2 år, så prisen er jo for to voksne og babyavgiften. Vi får med seng, high chair og trille, samt transport til og fra flyplass og mat på flyet t/r. Kjenner det svir i lommeboka! Jeg har sjekket avreise fra andre byer som har høstferie uka før eller etter, men det var ikke mye å spare.
 
Hva endte dere opp med? :) Jeg synes ikke 30 000 høres alt for ille ut for å være høstferien :)
 
Husk å bestille sete til barnet på flyet og å ta med bilstolen så barnet kan sitte trygt hele reisen. :)
 
Reiste til Hellas. Det var veldig verdt det! Veldig kjekt å ha alt på et sted. Men kommer nok ikke til å bruke så mye penger på en slik ferie hvert år. [emoji4]
De hadde barneutstyr der? Hvilket hotell var det?Vi tenker litt på sommerferie neste år med jenta vår som da er litt over 1 år. Kunne tenkt oss en plass med all inclusive og der vi slipper drasse med oss unødvendig mye utstyr til jenta
 
De hadde barneutstyr der? Hvilket hotell var det?Vi tenker litt på sommerferie neste år med jenta vår som da er litt over 1 år. Kunne tenkt oss en plass med all inclusive og der vi slipper drasse med oss unødvendig mye utstyr til jenta

Det var et konsepthotell for barnefamilier. Tuis heter Tui Family Life, Vings heter Sunwing tror jeg. Apollo har vel det samme de også. Der får du alt du trenger, trille, seng, stol, all inclusive, utgang direkte til basseng osv. Men det koster jo å få det tilrettelagt da ;) men så er det billigere om du reiser i juni før skolen slutter eller i august rett etter at skolen har begynt. du slipper stress og mas, og da er hver krone verdt synes vi. Vi tok med egen vogn rett og slett fordi den er enkel å reise med og vi har prampack. De reisetrillene de hadde fungerte ikke så bra til å gå på tur med, på brostein osv. Ikke ville vår sove i den heller.
 
Spennende å høre andres input på slike ting da jeg selv og har måtte begynt å tenke litt slik :) Dog blir det mer ei investering enn impuls vil jeg se for meg ja :)
 
Spennende å høre andres input på slike ting da jeg selv og har måtte begynt å tenke litt slik :) Dog blir det mer ei investering enn impuls vil jeg se for meg ja :)

Ja, det blir ikke like impulsivt neste gang! [emoji4] denne gangen var et unntak etter et travelt år hvor vi voksne trengte forutsigbarhet og total avslapning i ferien [emoji23] og det fikk vi!
 
Back
Topp