Hellas, med eller uten baby?

Noelialita

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Desemberskatter 2016
Maiblomstene 2020
Junilykke 2020 ♡
Julilykke 2023
Hei vi har kjøpt billetter til hellas, ixia nå i midten/slutten av august. Har billett til oss og til baby som fyller 8 mnd i perioden vi er der. Er alikevell usikker på om jeg ønsker å ha med gutten vår, da jeg ikke vet hvordan han takler varmen, flyturene osv... Er også redd for eventuelt smitte av sykdommer som meslinger. Han er ikke gammel nok til å få vaksine før vi reiser heller.
Om han blir med kjøper jeg uvtelt, uvdrakter og solkrem faktor 50 + grøt, middagsglass, bleier osv til hele reisen. Annet vi burde ha med?

Har barnevakt til uken vi reiser om vi ikke tar han med også så det er ikke et problem.

Jeg lurer egentlig bare på råd, tips og anbefalinger fra andre som kanskje vet litt mer enn meg selv, eller andre sine erfaringer på å reise til så varme plasser med så små.
Lure
Tusen takk for eventuelle svar :)
 
Hvis dere har mulighet så ville jeg nok dratt uten :) så får dere en kjærestetur i samme slengen :-D sålenge mini har god tilknytning til de som skal passe og kjenner barnevakten godt, så ville jeg gjort det iallefall.
 
Hvis dere har mulighet så ville jeg nok dratt uten :) så får dere en kjærestetur i samme slengen :-D sålenge mini har god tilknytning til de som skal passe og kjenner barnevakten godt, så ville jeg gjort det iallefall.
Barnevakten blir barnets mormor som gutten ser så og si daglig, og trives godt hos henne (vi er naboer) så er ikke bekymra for lilles trivsel :)
 
I fjor hadde vi med baby på 6 mnd til Sardinia. Det gikk veldig fint, men nå som det har vært så mye fokus på meslinger, ville jeg nok ikke gjort det en gang til. Vi var i Italia nå i sommer også, men nå er hun jo vaksinert. Så jeg føyer meg med i det som står over her, at det sikkert er tryggest å la baby være hjemme. Dere er heldige som har mormor så nært!
 
Nå er vel ikke Hellas utpreget som noe land med mye mesling smitte tror jeg?
Jeg har vært veldig mye (langt over middels) i ixia, og kjenner plassen godt. Nå vet jeg ikke hvilket hotell du skal bo på, men jeg ser ingen betenkeligheter med å ta med lille dit.
Jeg skal selv til hellas med min lille som er 8 mndr på den tiden vi reiser.

Det er litt dårlig med gode matbutikker på ixiasletta (triller du mot ialyssos, retning flyplassen så ligger det flere langs hovedveien) , så anbefaler (som du selv nevner) å ta med alt du trenger til babyen. Jeg vet jo ikke åssen du skal bo, men ville også tatt med vannkoker for å gjøre det enklest mulig med koking av vann.

Trilling kan nok være litt pes noen steder. Gamlebyen har rullesteiner, så anbefaler vogn med lufthjul. Ellers er det stort sett asfalt overalt.

Mini her har vært på noen flyturer, han takler det helt supert.... han er veldig varm av seg, men det går også bra med varmen. Han bader når det blir veldig hett og jeg tar hensyn og holder han i skygge alt jeg kan. Jeg har gjerne hatt enten dagen eller kvelden på hotellet, så ikke det blir aaaaltfor hektisk, da mini her er vandt til en stille og rolig tilværelse. Så de kveldene vi har vært ute har han slappet av i vogna og ofte sovnet under middagen.

Tips fra vaksinekontoret ang meslinger var å holde oss unna kjøpesenter og andre innendørs arrangementer. Jeg ringte de i forbindelse med en reise til Polen hvor jeg hadde med meg han lille som da var 6 mndr
 
Back
Topp