Har du frukttre i hagen?

To epletrær, to ripsbusker, en solbærbusk, og to blåbærbusker som vi nettopp har fått :)
 
Jeg har i tillegg 8-10 ripsbusker (skal redusere) noe stikkelsbær gjemt bak den ene så vi ikke får tak i det, og rabarbra

Men altså bare det ene treet. Enda i alle fall.
 
Last edited:
Vi har rogn, blåbær, tyttebær, bringebær, markjordbær og rabarbra, men ingen frukttrær.
Ja, også en hel haug med fleinsopp da, men de gjør gressklipperen kort prosess av. :p
 
Nordland [emoji14] sørlige del, men enda Nordland.

Å ja! Det kommer litt av på hvor i Nordland du bor, om det er ved kysten eller i innlandet? Legger ved et klimasonekart for Nordland, da ser du hvilken sone du ligger på.

Dersom du bor ved kysten-ish så kan du av eple kan du velge "Pirja". Av plomme kan du gå for "Hermann" / "Opal". Mener å ha hørt om et morelltre med to sorter som funker på H6 i alle fall. Uansett bør trærne stå lunt og på sørveggen.

Det beste er nok å gå rundt i nabolaget og se om det finnes frukttrær i nærheten, for dine egne trær trenger andre trær for å bli polinert, med mindre du velger et familietre som har flere sorter podet på en og samme tre. :)

Skjermbilde 2017-07-24 kl. 10.21.59.png
 
Et stort plommetre og to småe epletrær.
 
Jeg plantet et plommetre i sommer, og fant med stor glede ut at det står et gammelt plommetre i skråningen på nedsiden av huset også :D Ønsker meg veldig eple og pæretre også :)
 
Har tre epletrær og ett plommetre:) Lagde mye eplekake og spiste mye plommer i sommer :D
 
Back
Topp