Lister meg inn igjen for sjette gang[emoji29]

Persillebrille

Elsker forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Septemberbarna 2019
Novemberbarna 2021
For en time siden fikk vi igjen beskjed om MA... Dette er sjette gang vi mister. 7+6, embryo 8,5mm, og null hjerteaksjon. Denne gangen var det to fostersekker. Den ene var tom. Det blir utskraping denne gangen fordi forrige medisinske abort ikke var vellykket. To uker etter cytotek startet jeg å blø på nytt og ble tilslutt lagt inn på akuttmottaket fordi jeg mistet så mye blod. Denne gangen vil de til og med ta meg inn hvis jeg begynner å blø ila helga.
Det er ikke så tungt denne gangen. Sorgen tok jeg forrige helg da UL viste at veksten var dårlig. Så dette var jeg innstilt på. Har tatt blodprøve for å være bombesikker.

Nå må vi finne på noe nytt. Skal få undersøkt innsiden av livmor etter skillevegg ol. Brukte Crinone denne gangen. Er nok derfor embryo ble større enn det har blitt tidligere.

Dere andre som har mistet flere ganger. Hva har dere gjort? Eller har for planer?
 
FY SØREN, så urettferdig [emoji22][emoji22][emoji22]
Har ingen erfaring med dette, men håper du får best mulige oppfølging videre.
Håper utskrapningen går bra. Sender en stor klem[emoji173]️[emoji170][emoji177][emoji170][emoji173]️
 
Så uendelig trist å høre, og så urettferdig at det skal ramme deg så mange ganger. Hadde selv utskraping i går (12+1) etter det ble oppdaget ingen hjerteaksjon hos lille på mandag, og at det mest sannsynlig stoppet opp midt i uke 10. Kjennes veldig rart, siden vi så en sprell levende lille i uke 9+0 og 9+5. Første gang for min del, og jeg har to friske gutter fra før av, så kan vel egentlig ikke klage. Men nettop pga at det har gått bra før, kom det veldig brått på, og jeg var totalt uforberedt der jeg kom på organrettet ultralyd i superhumør. Jeg synes egentlig det verste var å gå rundt fra mandag til i går og føle meg supergravid, kvalm og oppkast, og vite at det var til ingen nytte, og at det bodde noe dødt inni meg. Nå lurer jeg bare på om vi kan kjøre på for å prøve på nytt, eller om jeg bør vente til etter første mens. Tror det siste kan bli vanskelig, for hele meg skriker etter å bli gravid igjen. Beklager at jeg ikke kan hjelpe deg med plan videre. Har du fått vanlig utredning for habituell abort? Ønsker deg uansett lykke til. Kanskje vi ses på prøve-siden eller aller helst i en terminklubb... [emoji1303]
 
Utrolig leit at dere mistet igjen.
Jeg har ikke opplevd å se hjerteaksjon for så at den lille dør etterpå, men har mistet mange ganger.
Får progesteron, forsøker Prednisolon og går på metformin. Også er det lav terskel for sykemelding og bare ro og hvile... Prednisolon og det å ta progesteron fra EL og ikke først fra positiv test er det som er nytt. Har nå kommet til 5+6 så lenger på vei nå enn de siste fire gangene.
Har avtale om mer utredning til høsten om det ikke går bra nå...

Håper inderlig dere kan finne noe som fungerer slik at dere kommer i mål. Ta vare på deg selv.
 
Så uendelig trist å høre, og så urettferdig at det skal ramme deg så mange ganger. Hadde selv utskraping i går (12+1) etter det ble oppdaget ingen hjerteaksjon hos lille på mandag, og at det mest sannsynlig stoppet opp midt i uke 10. Kjennes veldig rart, siden vi så en sprell levende lille i uke 9+0 og 9+5. Første gang for min del, og jeg har to friske gutter fra før av, så kan vel egentlig ikke klage. Men nettop pga at det har gått bra før, kom det veldig brått på, og jeg var totalt uforberedt der jeg kom på organrettet ultralyd i superhumør. Jeg synes egentlig det verste var å gå rundt fra mandag til i går og føle meg supergravid, kvalm og oppkast, og vite at det var til ingen nytte, og at det bodde noe dødt inni meg. Nå lurer jeg bare på om vi kan kjøre på for å prøve på nytt, eller om jeg bør vente til etter første mens. Tror det siste kan bli vanskelig, for hele meg skriker etter å bli gravid igjen. Beklager at jeg ikke kan hjelpe deg med plan videre. Har du fått vanlig utredning for habituell abort? Ønsker deg uansett lykke til. Kanskje vi ses på prøve-siden eller aller helst i en terminklubb... [emoji1303]

Jeg vet det er vanskelig å vente på første mens! En gang startet vi rett på før første mens men da ble jeg ikke gravid[emoji14] Hver gang jeg har vært usikker på om vi skal starte rett på så tenker jeg på hvor mye bedre man sover i en nyredd seng[emoji4] Har man mistet i SA tenker jeg personlig at det kan vel ikke skade å bli gravid med en gang. Med medisinsk abort er det ofte rester høres det ut på folk så da er det lurt å skylle ut med en mens, og etter utskraping må man vel bygge opp slimhinnene igjen. Dette er min tanke da[emoji4]
Så fælt det er å miste så uventet! Det var godt du skulle på organrettet UL så tidlig så du slapp å gå enda lenger lykkelig uvitende[emoji20] Håper du blir gravid igjen snart og at den holder seg[emoji173]️
Vi har fått vanlig utredning. Men det var kun blodprøver... Håper vi sees i prøver eller terminforum ja[emoji4] Nå kommer ikke vi til å prøve før vi har funnet ut mer for det er nok ikke noe vits i å bli gravid igjen uten mer hjelp
 
Utrolig leit at dere mistet igjen.
Jeg har ikke opplevd å se hjerteaksjon for så at den lille dør etterpå, men har mistet mange ganger.
Får progesteron, forsøker Prednisolon og går på metformin. Også er det lav terskel for sykemelding og bare ro og hvile... Prednisolon og det å ta progesteron fra EL og ikke først fra positiv test er det som er nytt. Har nå kommet til 5+6 så lenger på vei nå enn de siste fire gangene.
Har avtale om mer utredning til høsten om det ikke går bra nå...

Håper inderlig dere kan finne noe som fungerer slik at dere kommer i mål. Ta vare på deg selv.

I hvilken form får du progesteron? Er det vaginalgele eller piller? Prednisolon er det medikament som senker immunforsvar så kroppen ikke skal avvise en graviditet? Håper virkelig det er det som skal til for deg! Du har jo også mistet så mange ganger[emoji20]
 
I hvilken form får du progesteron? Er det vaginalgele eller piller? Prednisolon er det medikament som senker immunforsvar så kroppen ikke skal avvise en graviditet? Håper virkelig det er det som skal til for deg! Du har jo også mistet så mange ganger[emoji20]
Progesteron får jeg som Lutinus. Vaginaltabletter. Mindre søl enn med crinone (gele) for meg ihvertfall. Litt ulikt hva man foretrekker. Den tas tre ganger om dagen istedet for to.

Stemmer ift Prednisolon ja. Gyn hadde ikke personlig tro på det, men skjønte hva jeg mente med at det hadde vært ok å prøve ihvertfall. Hadde hatt tre kjemiske etter en SA og BO/MA da jeg spurte samt en senebetennelse som Voltaren ikke hadde effekt på. Tenkte at med den betennelsen i kroppen Måtte noe gjøres for å hjelpe kroppen.
 
Progesteron får jeg som Lutinus. Vaginaltabletter. Mindre søl enn med crinone (gele) for meg ihvertfall. Litt ulikt hva man foretrekker. Den tas tre ganger om dagen istedet for to.

Stemmer ift Prednisolon ja. Gyn hadde ikke personlig tro på det, men skjønte hva jeg mente med at det hadde vært ok å prøve ihvertfall. Hadde hatt tre kjemiske etter en SA og BO/MA da jeg spurte samt en senebetennelse som Voltaren ikke hadde effekt på. Tenkte at med den betennelsen i kroppen Måtte noe gjøres for å hjelpe kroppen.

Det er fint at legen hører på deg! Min ville ikke gi meg blodfortynnende selvom jeg spurte flere ganger. Han ville heller ikke undersøke livmoren min med hysteroskopi. Det vil gyn vi var hos i går gjøre. Kjenner jeg blir oppgitt av motstanden vi har fått fra den egentlige gynekologen vår[emoji849] Ingen medisinsk grunn til å få blodfortynnende men det skader vel ikke å prøve det?
Mener du at Crinone tas to ganger om dagen, eller at det er vanligst å ta Prednisolon to ganger om dagen men at du tar tre?
Betennelsestilstander i kroppen er nok lurt å få bukt med ja. På annet forum har jeg fått masse tips fra andre brukere! Har masse å spørre gyn om når hun ringer i dag!
 
Det er fint at legen hører på deg! Min ville ikke gi meg blodfortynnende selvom jeg spurte flere ganger. Han ville heller ikke undersøke livmoren min med hysteroskopi. Det vil gyn vi var hos i går gjøre. Kjenner jeg blir oppgitt av motstanden vi har fått fra den egentlige gynekologen vår[emoji849] Ingen medisinsk grunn til å få blodfortynnende men det skader vel ikke å prøve det?
Mener du at Crinone tas to ganger om dagen, eller at det er vanligst å ta Prednisolon to ganger om dagen men at du tar tre?
Betennelsestilstander i kroppen er nok lurt å få bukt med ja. På annet forum har jeg fått masse tips fra andre brukere! Har masse å spørre gyn om når hun ringer i dag!
Jeg frustrerte meg over at jeg glemte å ta opp dette med blodfortynnende. Har foreløpig ikke prøver som viser jeg trenger det, men blir desperat når man mister så mange ganger.
Prednisolon skal alltid tas om morgenen.
Lutinus skal tas tre ganger om dagen mot to med crinone. Husker gyn kommenterte det, jeg var mest opptatt av at jeg føler jeg får nyttiggjort meg lutinus mer enn crinone.

Så bra med masse tips! Man kan trenge det. Skikkelig dumt med motstand fra den som liksom skal hjelpe, det er jo så tungt fra før av dette her.
Lykke til!
 
Huff, så utrolig trist at du har mistet igjen :( Jeg mistet tre ganger på rad før baby og det var ufattelig tungt. Vi var også på utredning og de fant ingenting. Jeg leste mye både på forum og i forskningsartikler mens vi ventet på svarene fra utredning. Noe av det første jeg spurte om var om vi kunne prøve blodfortynnende neste gang. Legen ville egentlig ikke gi det til oss, men jeg klarte til slutt å overtale henne. Albyl-e (som jeg tok hele svangerskapet) er ikke skadelig for verken mor eller baby i små doser og det gir bedre blodgjennomstrømning i livmoren. I mange andre land gis det som standard etter du har mistet to ganger. Jeg er overbevist om at det hadde en effekt på oss; kanskje det er noe du kan prøve neste gang?

Håper dere får en spire som sitter snart. God bedring :Heartpink
 
Huff, så utrolig trist at du har mistet igjen :( Jeg mistet tre ganger på rad før baby og det var ufattelig tungt. Vi var også på utredning og de fant ingenting. Jeg leste mye både på forum og i forskningsartikler mens vi ventet på svarene fra utredning. Noe av det første jeg spurte om var om vi kunne prøve blodfortynnende neste gang. Legen ville egentlig ikke gi det til oss, men jeg klarte til slutt å overtale henne. Albyl-e (som jeg tok hele svangerskapet) er ikke skadelig for verken mor eller baby i små doser og det gir bedre blodgjennomstrømning i livmoren. I mange andre land gis det som standard etter du har mistet to ganger. Jeg er overbevist om at det hadde en effekt på oss; kanskje det er noe du kan prøve neste gang?

Håper dere får en spire som sitter snart. God bedring :Heartpink

Håper å få prøve blodfortynnende! Hvis det ikke har noen påvirkning på foster så kan det vel prøves...

Takk[emoji4] Er du gravid nå eller har mistet nå eller prøver?
 
Håper å få prøve blodfortynnende! Hvis det ikke har noen påvirkning på foster så kan det vel prøves...

Takk[emoji4] Er du gravid nå eller har mistet nå eller prøver?
Det er absolutt verdt et forsøk, ja! Jeg gikk gjennom abortene i 2015, deretter hadde vi en lang pause før vi prøvde igjen. Fikk ei lita jente nå i mars :)
 
Har ikke ord[emoji178] Det var trist å lese! Du virker sterk ut fra det jeg leser[emoji4] Men hva skal man gjøre?
Opp gjennom har jeg hatt 1 SA, 2 MA og 5 kjemiske mellom uke 4 og 5. Men har også to friske barn. Prøver på en sistemann. Har vært 2 MA og 4 kjemiske etter andremann nå på 1,5 år så kjenner det er tøft. Det som er blitt gjort her er kromosomprøver av begge, og alle disse blodprøvene som går på blodets koagulasjon, vannscann av livmor. Alt er normalt i følge prøvene. Nå sist fikk jeg Fragmin, Prednisolon og progesteron i tillegg til ingen nytte. Nå i dag var jeg til scratching så håper det hjelper. Skal nevnes at vi går gjennom prøverør for å bli gravide. Selv om det ikke har noe å si for habituell abort...
 
Back
Topp