Har kroppen ryddet opp selv?

Shiepo

Glad i forumet
Hei, jeg hadde en spontanabort forje helg da jeg skulle vært 5 uker på vei. Jeg begynte å blø lørdag formiddag og blødde omtrent som en menstruasjon lørdag og søndag, mandag noe mindre og fikk målt Hcg som var på 10.
Etter det spottet jeg kun litt på tirsdagen og så har det ikke kommet noe mer.

Legen sa ingen ting om at jeg bør ha underlivssjekk, eller noe annet, men jeg kjenner forsatt noe murringer i livmoren. Er dette vanlig eller betyr det at det er noe igjen rester?
 
Det kan hende at du vil begynne å blø litt igjen, og da kjenner man gjerne murringer. Jeg blødde fra og til i to uker etter SA (men det var lenger ut i svangerskapet). Målte hcg 5 dager etter den største blødningen, og da var det rundt 5.
Om du tar en test 14 dager etter SA, og den er negativ, trenger du ikke bekymre deg for rester. Og hcg kan henge igjen i kroppen i så mye som 4-6 uker etterpå.
Hvis du kjenner mye ubehag, og/ eller får feber, ville jeg tatt kontakt med legen igjen.
Veldig leit at du mistet[emoji22]
Stor klem [emoji173]️
 
Takk for svar veivalsa! Jeg tror egentlig alt er ute siden hcg sank så fort bare dagen etter den største blødningen, og har ikke har antydning til blødning etter det. Hadd helt lys utflod også.

Venter litt å ser jeg [emoji4] Murringene kommer og går, men for det meste føles det helt fint [emoji4]

Off ja ble helt knust:( kjenner forsatt litt på det når jeg kommer på at jeg ikke er gravid lenger. Men heldigvis kommet godt videre mentalt [emoji173]️
 
Ja, det høres ut som at kroppen har ordna det bra.
Godt å høre at det mentale er bedre [emoji173]️ Selv om det skjer tidlig, er det fortsatt både trist og veldig vondt, særlig når veien til en spire ikke har vært så enkel.
Klem [emoji177]
 
Ja, det høres ut som at kroppen har ordna det bra.
Godt å høre at det mentale er bedre [emoji173]️ Selv om det skjer tidlig, er det fortsatt både trist og veldig vondt, særlig når veien til en spire ikke har vært så enkel.
Klem [emoji177]

Ja håper det[emoji173]️

Ja fet går veldig opp og ned og er nok som du sier at det kanskje er litt vanskeligere å gi slipp når veien hit har vært så tøff[emoji173]️
Masse lykke til til deg, og kos deg med frøet i magen [emoji173]️
 
Ja håper det[emoji173]️

Ja fet går veldig opp og ned og er nok som du sier at det kanskje er litt vanskeligere å gi slipp når veien hit har vært så tøff[emoji173]️
Masse lykke til til deg, og kos deg med frøet i magen [emoji173]️

Tusen takk, kjære deg [emoji173]️[emoji173]️
Måtte en ny spire komme til dere snart, og sitte helt til termin [emoji173]️
 
Jeg er midt oppi det nå og lurer på det samme..
er i uke 11 og har blødd veldig mye, masse klumper osv..
skal du til sjekk?
Jeg vurderer å ringe legen i morgen..
 
Jeg er midt oppi det nå og lurer på det samme..
er i uke 11 og har blødd veldig mye, masse klumper osv..
skal du til sjekk?
Jeg vurderer å ringe legen i morgen..

Jeg har egentlig en time hos legen, som skulle være en svangerskapskontroll 5. Juli, så jeg bare beholder den timen i tilfelle det skulle skje noe, men så langt virker det vel egentlig som kroppen ordnet opp selv. Har ikke hatt veldig vondt eller feber, men jeg var bare 5 uker på vei.

Utrolig trist at du mistet[emoji173]️ Sender deg en god klem [emoji53] er det lenge siden du begynte å blø?

Jeg trodde forresten at man må ha sjekk uansett om man er over 8 uker gravid? Men det er kanskje bare noe jeg har lest.
 
Last edited:
Jeg har egentlig en time hos legen, som skulle være en svangerskapskontroll 5. Juli, så jeg bare beholder den timen i tilfelle det skulle skje noe, men så langt virker det vel egentlig som kroppen ordnet opp selv. Har ikke hatt veldig vondt eller feber, men jeg var bare 5 uker på vei.

Utrolig trist at du mistet[emoji173]️ Sender deg en god klem [emoji53] er det lenge siden du begynte å blø?

Jeg trodde forresten at man må ha sjekk uansett om man er over 8 uker gravid? Men det er kanskje bare noe jeg har lest.

Jeg vet ikke, var på legevakten igår, men ble ikke gjort mye der annet enn å sjekke blodtrykk og blodprosent+sykmld.

Begynte så smått å blø på onsdag, natt til fredag kom det masse og det gjør det fortsatt! Aner ikke om fosteret har kommet ut, men før idag hadde jeg "rier" og mye kom etter det..
jeg har også time den 3.7 Som skulle vært første kontroll, men synes ikke jeg kan vente så lenge når jeg enda blør mye.
Jeg var 11 uker så sikkert mye som skal ut..

Takk for klem og klem tilbake [emoji173]️
 
Jeg vet ikke, var på legevakten igår, men ble ikke gjort mye der annet enn å sjekke blodtrykk og blodprosent+sykmld.

Begynte så smått å blø på onsdag, natt til fredag kom det masse og det gjør det fortsatt! Aner ikke om fosteret har kommet ut, men før idag hadde jeg "rier" og mye kom etter det..
jeg har også time den 3.7 Som skulle vært første kontroll, men synes ikke jeg kan vente så lenge når jeg enda blør mye.
Jeg var 11 uker så sikkert mye som skal ut..

Takk for klem og klem tilbake [emoji173]️

Jeg ville ha ringt til lege for å ta hcg til uka. Jeg gjorde dette etter å ha spontanabortert i uke 13.
Forhør deg om legen anbefaler en henvisning til gyn. I såfall et det passe å ha en sjekk ca 14 dager etter SA.
Veldig leit å høre om det du går gjennom [emoji22][emoji173]️
Klem[emoji173]️
 
Jeg ville ha ringt til lege for å ta hcg til uka. Jeg gjorde dette etter å ha spontanabortert i uke 13.
Forhør deg om legen anbefaler en henvisning til gyn. I såfall et det passe å ha en sjekk ca 14 dager etter SA.
Veldig leit å høre om det du går gjennom [emoji22][emoji173]️
Klem[emoji173]️

Kan jeg spørre hvor lenge og hvor mye du blødde da i uke 13?
Var det litt sånn av og på at det fosset blod?
Synes det er så grusomt å bare vente på neste runde, aner ikke om det er mye eller lite igjen! [emoji17]
Plutselig er det som om krana blir skrudd på, så fosser det ut.. [emoji37]
 
Jeg vet ikke, var på legevakten igår, men ble ikke gjort mye der annet enn å sjekke blodtrykk og blodprosent+sykmld.

Begynte så smått å blø på onsdag, natt til fredag kom det masse og det gjør det fortsatt! Aner ikke om fosteret har kommet ut, men før idag hadde jeg "rier" og mye kom etter det..
jeg har også time den 3.7 Som skulle vært første kontroll, men synes ikke jeg kan vente så lenge når jeg enda blør mye.
Jeg var 11 uker så sikkert mye som skal ut..

Takk for klem og klem tilbake [emoji173]️

Off ja det høres ut som det kan være greit med en sjekk! Og få sjekket blodprosenten igjen også, hvis du har blødd såpass mye di siste dagene [emoji173]️ Off dette er noen tunge dager, skulle så gjerne ønske både du og jeg slapp å gå igjennom dette [emoji173]️
Håper mannen din tar godt vare på deg[emoji173]️
 
Kan jeg spørre hvor lenge og hvor mye du blødde da i uke 13?
Var det litt sånn av og på at det fosset blod?
Synes det er så grusomt å bare vente på neste runde, aner ikke om det er mye eller lite igjen! [emoji17]
Plutselig er det som om krana blir skrudd på, så fosser det ut.. [emoji37]

Ja, det kan du :) Jeg hadde småblødd litt 5 dager i forveien, før riene starta på kvelden. Hadde da ganske tette rier i 6 timer. Blødde som at det fosset ut, sånn som du beskriver, og brukte vel en pakke med nattbind på de timene. I tillegg til at jeg satt en del på do og blødde. Kjente at en stor klump kom ut etter 6t. Det var nok fosteret, for etter dette stoppet smertene. Da gikk det over til mer vanlige menssmerter i blant og som en kraftig mens det første døgnet. Deretter var det moderate smerter og blødninger en ukes tid, og spotting en ukes tid.
Hvis du fortsatt fossblør på samme måte i morgen, ville jeg ha kontakta lege. Og såklart også om du blir svimmel/ uvel/ feber.
En legesjekk er uansett greit, for å måle blodprosent og hcg. Jeg tok jerntabletter i et par uker etter aborten. Det var på eget initativ, så det er sikkert best å høre med lege.

Huff, får veldig vondt av deg.. Det er utrolig trist og sårt å spontanabortere[emoji17] Synes selv det var ganske skremmende å være hjemme da det skjedde, men hadde god støtte i samboer. Håper dere tar godt vare på hverandre [emoji173]️ Jeg synes de første ukene etterpå var veldig tøffe.
Stor klem [emoji177][emoji173]️
 
Off ja det høres ut som det kan være greit med en sjekk! Og få sjekket blodprosenten igjen også, hvis du har blødd såpass mye di siste dagene [emoji173]️ Off dette er noen tunge dager, skulle så gjerne ønske både du og jeg slapp å gå igjennom dette [emoji173]️
Håper mannen din tar godt vare på deg[emoji173]️

Takk [emoji173]️. Ja han gjør det..
trøster meg med gutten jeg har fra før og håper på bedre lykke neste gang!
Gleder meg til dette er over.. [emoji29]
 
Ja, det kan du :) Jeg hadde småblødd litt 5 dager i forveien, før riene starta på kvelden. Hadde da ganske tette rier i 6 timer. Blødde som at det fosset ut, sånn som du beskriver, og brukte vel en pakke med nattbind på de timene. I tillegg til at jeg satt en del på do og blødde. Kjente at en stor klump kom ut etter 6t. Det var nok fosteret, for etter dette stoppet smertene. Da gikk det over til mer vanlige menssmerter i blant og som en kraftig mens det første døgnet. Deretter var det moderate smerter og blødninger en ukes tid, og spotting en ukes tid.
Hvis du fortsatt fossblør på samme måte i morgen, ville jeg ha kontakta lege. Og såklart også om du blir svimmel/ uvel/ feber.
En legesjekk er uansett greit, for å måle blodprosent og hcg. Jeg tok jerntabletter i et par uker etter aborten. Det var på eget initativ, så det er sikkert best å høre med lege.

Huff, får veldig vondt av deg.. Det er utrolig trist og sårt å spontanabortere[emoji17] Synes selv det var ganske skremmende å være hjemme da det skjedde, men hadde god støtte i samboer. Håper dere tar godt vare på hverandre [emoji173]️ Jeg synes de første ukene etterpå var veldig tøffe.
Stor klem [emoji177][emoji173]️


Takk for at du deler og for gode ord.. [emoji173]️
Ja det er veldig sårt.. men akkurat nå er jeg bare opptatt av å bli ferdig, så jeg får vel en sorgreaksjon igjen senere.
Skremmende, ja helt klart!! Ser så voldsomt ut med alt blodet og store klumper med blod.
Skal ringe legen nå når det åpner kl 8 og få time idag, blir forhåpentligvis tatt noen føere prøver enn på legevakten.

Takk for god omtanke [emoji173]️
Skulle ønske det var flere som snakket høyt om sa og om hvor vondt og sårt det er..
synd det er et av mange tabuer for oss kvinner!
 
Takk for at du deler og for gode ord.. [emoji173]️
Ja det er veldig sårt.. men akkurat nå er jeg bare opptatt av å bli ferdig, så jeg får vel en sorgreaksjon igjen senere.
Skremmende, ja helt klart!! Ser så voldsomt ut med alt blodet og store klumper med blod.
Skal ringe legen nå når det åpner kl 8 og få time idag, blir forhåpentligvis tatt noen føere prøver enn på legevakten.

Takk for god omtanke [emoji173]️
Skulle ønske det var flere som snakket høyt om sa og om hvor vondt og sårt det er..
synd det er et av mange tabuer for oss kvinner!

Bare hyggelig [emoji173]️
Det forstår jeg godt, hadde det slik selv, og den ordentlige sorgreaksjonen kom litt etterpå. Da håper jeg du får en time veldig snart. Jeg følte meg bedre ivaretatt hos lege enn hos legevakt hvertfall.

Det er helt sant, mange som ikke snakker om dette. Jeg er første blandt mine venninner med å være gravid, og har vært åpen om sa. Håper det kan være til hjelp om de, mot formodning, skulle være uheldige og oppleve det samme.

Kos deg med mannen og gutten din i sommer. Håper jeg snart ser deg i en termingruppe igjen [emoji173]️[emoji255][emoji254]
 
Så trist du har mistet. :( Sender deg en stor klem. :Heartred
 
Bare hyggelig [emoji173]️
Det forstår jeg godt, hadde det slik selv, og den ordentlige sorgreaksjonen kom litt etterpå. Da håper jeg du får en time veldig snart. Jeg følte meg bedre ivaretatt hos lege enn hos legevakt hvertfall.

Det er helt sant, mange som ikke snakker om dette. Jeg er første blandt mine venninner med å være gravid, og har vært åpen om sa. Håper det kan være til hjelp om de, mot formodning, skulle være uheldige og oppleve det samme.

Kos deg med mannen og gutten din i sommer. Håper jeg snart ser deg i en termingruppe igjen [emoji173]️[emoji255][emoji254]

Takk igjen for støtte..
Jeg kom til lege igår og ble sendt til sykehuset! Fikk bekreftet at fosteret er borte og at det bare er litt igjen, og tok cytotec igår.
Nå blør jeg bare som en vanlig mens og er såå vanvittig lettet for at det verste fysiske er over!
Vil så gjerne begynne å leve igjen, føler meg litt nærmere det idag [emoji173]️
 
Back
Topp