Symfyseløsning

Cowgirl

Forumet er livet
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
Dere som har hatt symfyseløsning i tidligere graviditet, fikk dere det i neste graviditet?
I såfall, kom det med en gang?
 
Jeg prøver å lese på det, men finner lite..en sort Bekkenløsning som sitter i symfysen?

I så fall hadde jeg smerter i symfysen sist. Kjentes ut som om det var delt i to der fremme, og bitene knakk mot hverandre..?
Har ikke hatt det til nå i denne graviditeten, i alle fall.

Men vet ikke om det er det du snakker om heller...
 
Hadde det de siste ukene med nr 1. Er i uke 22 nå, men ikke merket noe enda.
 
Jeg prøver å lese på det, men finner lite..en sort Bekkenløsning som sitter i symfysen?

I så fall hadde jeg smerter i symfysen sist. Kjentes ut som om det var delt i to der fremme, og bitene knakk mot hverandre..?
Har ikke hatt det til nå i denne graviditeten, i alle fall.

Men vet ikke om det er det du snakker om heller...

Stemmer det, slik som du beskriver det. Kjentes ut som jeg revnet i to når jeg flyttet meg i sengen/gikk fort/ ut og inn av bilen osv. Kjenner det litt enda, det er 6 mnd siden fødsel.
Så bra! Håper jeg slipper unna i neste graviditet:)
 
Hva er symfyseløsning?

Symfyseløsning er en form for bekkenløsning, bare dette sitter i sener og muskler. Det er ingen hjelp å få for symfyseløsning. Det gjør vondt å "skræve", bytte sovestilling i sengen var ett mareritt! Våknet av store smerter og følte jeg revna i to!
Vondt å gå, bøye seg, inn og ut av bil osv.
 
Hadde det veldig i andre svangerskap. GIkk aldri til fysio eller noe da. I tredje svnagerskap gikk jeg til fysio, i tillegg til å ta det mer med ro - og berget mye bedre enn andre svangerskap :)
 
Stemmer det, slik som du beskriver det. Kjentes ut som jeg revnet i to når jeg flyttet meg i sengen/gikk fort/ ut og inn av bilen osv. Kjenner det litt enda, det er 6 mnd siden fødsel.
Så bra! Håper jeg slipper unna i neste graviditet:)
Er 30+5 i dag, og enda ikke kjent det. Trodde det var på vei rundt uke 14, for hadde milde smerter i symfysen da, men.. Sov med pute ei uke, så var det borte. Gikk over. Så var vel noe muskulært heller.

Sist hadde jeg det fra.. Midt svangerskap ca, og lenge etter. Husker det tok mange mnd før den knekkingen gav seg.
 
Symfyseløsning er en form for bekkenløsning, bare dette sitter i sener og muskler. Det er ingen hjelp å få for symfyseløsning. Det gjør vondt å "skræve", bytte sovestilling i sengen var ett mareritt! Våknet av store smerter og følte jeg revna i to!
Vondt å gå, bøye seg, inn og ut av bil osv.
Vet ikke om jeg hadde dette men jeg hadde alle disse symptomene (bortsett fra at jeg ikke våknet av smerter) med førstemann, men ikke neste gang:) var litt nøye med å samle bena før vending osv men tror ikke det kan gjøre at man ikke får det:) var også mer i ro denne gangen.
 
Hadde det i slutten av sist svangerskap, men absolutt håndterlig. Denne gang har jeg store smerter som begynte for ca. en uke siden. Er i uke 24 nå.
 
Invalidisert i første svangerskap, kunne gå korte avstander med krykker. Andre svangerskap jobbet jeg til permisjon, og levde tilnærmet normalt. Har blitt behandlet hos kiropraktor mellom svangerskapene og jeg er sikker på at det var det som skulle til for et så fint svangerskap denne gangen.
 
Back
Topp