Har du vert på barseltreff?

Spirelykke

Glad i forumet
Marsboerne2017
August 2018
har du vert på barseltreff og var det gøy? :) jeg skal på mandag å kjenner jeg gleder meg litt, vi flyttet til ny kommunen i februar å kjenner ingen her :p så skal bli kjekt å bli kjent med litt nye folk
 
Jeg har vært på barseltreff. Veldig hyggelige mennesker. Hedda var minst og var bare fire uker når første møtet var, mens den eldste babyen var nesten tre mnd.. har hatt to møter og skal på et neste om en uke. Jeg har i tillegg et ganske stort nettverk med mødre fra barnehagen som får/har fått nr to eller tre i år eller i fjor, så vi har egentlig dannet oss vår egen lille barselgruppe vi. Så selv om jeg er relativt ny i kommunen føler jeg at jeg begynner å få er ganske stort nettverk. Det er gull verdt å kjenne andre i samme situasjon som en selv. Hvis man har overskudd tror jeg det er veldig lurt å ta initiativ til å bli med og dra igang treff ut over det som settes ppp på helsestasjon.
 
Jeg var på barseltreff i begynnelsen av mai. Veldig hyggelig og har vært på babykino et par ganger etterpå, med noen derfra. Trilleturer er også planlagt :)
 
Med førstefødte var det mange likesinnede med sitt første barn og det var lettere å få en slags kjemi. Med andrefødte nå var det bare foreldre med barn nr to eller tre, og naturlig nok opptatt med sitt. De var ikke ute etter å danne barselgruppe, litt kjedelig synes jeg da jeg hadde stort utbytte av det forrige gang. Turer, voksenprat etc. Men forstår man ikke alltid kan treffe[emoji4]så lenge det ikke er initiativ i gjengen så dabber det bare av og du gidder ikke ta den videre.
 
Vi har vært på barseltreff gjennom helsestasjonen, og har treftes etter det :) fin blanding av førstegangsfødende og flerbarnsmødre, og vi har planlagt flere treff :)
 
Back
Topp