Masse symptomer på graviditet...men er det mulig??

Status
Stengt for ytterligere svar.

Bkno2655782

Andre møte med forumet
Symptom


Jeg har disse symptomene:

  • økt omfang rundt mage siste månedene
  • uregelmessig og lite blødning (1 dag siste 4 mnd,men kun brunt i april.)
  • uteblitt mens i mai
  • lavt blodtrykk
  • press på blæra og ofte på do,også natt
  • ubehagelig å sove på magen
  • forstoppelse i perioder og mye luft/oppblåst
  • veldig trøtt døgnet rundt
  • svimmel/kvalm og hodepine i perioder frem til april
  • vann i kroppen
  • bekkenplager
*stråler i underliv og nedover lår
*pressfølelse i underliv

  • ømme brystvorter til og fra i noen mnd,men konstant siste 3 uker
  • Større bryster med tydelige blodårer
  • blør fort ved tannpuss
  • bevegelser i magen som om noe turner eller ruller...
  • bevegelser i mage hvor det noen ganger kommer luft og andre ganger ikke.
  • bevegelse i mage som deretter føles som stråling nedover lyske og bein og trykk i underliv
  • trangere skjede
  • stikker i underliv iblant
  • hormonell
  • magen trekker seg sammen når jeg dytter til den og ved tunge løft og arbeid
Det kan nevnes at jeg steriliserte meg for mange år siden,og jeg har derfor skyldt symptom på overgangsalder,mageproblem og annet...men vet om folk som har blitt gravide selv om de er sterilisert.
Dersom jeg er gravid så er jeg ca 23 uker på veg, og da vises det ikke på urinprøver, ifølge en jordmor jeg snakket med på tlf.
Har tatt tester som er negative mtp overgangsalder,stoffskifteproblematikk og nyre-/leversykdom.

Skal på ultralyd om en uke,noe jeg måtte bestille privat da lege har satt opp henvisning med at det ikke haster pga sterilisering og da lite trolig graviditet.

Noen tanker rundt dette? Jeg er rimelig fortvilet av å gå rundt uten å vite..
 
Hei,

Dette er det vanskelig for jordmor Katrine å svare på for deg. Du må nok ta deg en tur til legen din.

Neste nettmøte er 27 juni
 
Hei!
Ser det er en stund siden du har sent dette, og håper nå at alt gikk bra på den private ultralyden.

Ja du har rett veldig mange av disse symptomene kan relateres til andre ting enn graviditet.
Dessverre forekommer det en kjelden gang at en bli gravid selv om man er sterilisert.

Jeg har full forståelse for at dette er en frusterende, håper nå at du har funnet ut av det og at du får god oppfølging hvis du er gravid, evt god hjelp med å redusere plagene hvis du ikke er gravid.

Ha en fin kveld.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp