Hvordan får dere de små til å sove på dagen?

Lykkeår2016

Gift med forumet
Aprillykke 2016
Vi sliter brått veldig med å få M til å sove på dagtid. Aldri vært en problem tidligere så er litt rådvill nå.. Før ble vogna brukt men nå er det hylgrin, første luren i dag tok rett å slett sambo med seg han å kjørte en tur slik at han fikk sove.. Men dette kan vi ikke holde på med [emoji53] Noen tips? [emoji4]
 
Vi hadde en slik periode før vi kuttet ene hvilen, og en periode når vi ikke skulle bysse vognen. Da måtte vi bare la vognen stå i ro for at han skulle sovne.
 
Vi hadde en slik periode før vi kuttet ene hvilen, og en periode når vi ikke skulle bysse vognen. Da måtte vi bare la vognen stå i ro for at han skulle sovne.
Han sover brått ingen lurer, han blir dødstrøtt å kapitulerer sent på dagen å så blir det trøbbel med legging for natta [emoji53] håper det går seg til [emoji53] kanskje det å la vogna stå i ro er tingen [emoji106]
 
Vi hadde en slik periode før vi kuttet ene hvilen, og en periode når vi ikke skulle bysse vognen. Da måtte vi bare la vognen stå i ro for at han skulle sovne.
Hvordan reagerte han på vogn som sto i ro da? Har en som må trilles i søvn på dagen... :/
 
Vi triller vogna på trappa til han sovner. Noen ganger gråter han idet han blir lagt, men etter litt trilling roer han seg som regel. Enkelte ganger kan han sovne uten at vogna er i bevegelse men det er sjeldent.
 
Vi fant ut at M ikke er trøtt før ca kl 13 og har derfor kuttet ut luren han pleide å ville ha ved 10 -11 tiden. Nå sovner han i vogna igjen ganske lett heldigvis [emoji4]
 
Vi fant ut at M ikke er trøtt før ca kl 13 og har derfor kuttet ut luren han pleide å ville ha ved 10 -11 tiden. Nå sovner han i vogna igjen ganske lett heldigvis [emoji4]
Så bra at det er bedre!

Her er det faktisk kjempeenkelt med legging for tida, så lenge vi er heime. Gir flaske og legger han i senga. Han kravlar litt rundt og så legg han seg berre ned og sovnar. Både på dagtid og til natta.

Ikkje like enkelt ute, han vil ikkje sove i vogn. Blir rasande om vi legg han ned. Så vi prøver å vere heime når han skal sove. Ev gå frå åpen bhg når han skal sove, då sovnar han i bilen og eg kan bære han inn i senga når vi kjem heim.
 
Så bra at det er bedre!

Her er det faktisk kjempeenkelt med legging for tida, så lenge vi er heime. Gir flaske og legger han i senga. Han kravlar litt rundt og så legg han seg berre ned og sovnar. Både på dagtid og til natta.

Ikkje like enkelt ute, han vil ikkje sove i vogn. Blir rasande om vi legg han ned. Så vi prøver å vere heime når han skal sove. Ev gå frå åpen bhg når han skal sove, då sovnar han i bilen og eg kan bære han inn i senga når vi kjem heim.
Vi drar også fra åpen barnehage når han skal sove men det blir med å sove i bilen, her er han umulig å legge igjen hvis han har sovet litt og våknet igjen [emoji53] tar ca 20 min hjem å da lar jeg han rett å slett sove i bilen hjemme, jeg sitter i bilen sammen med han da [emoji23] er ikke i åpen barnehage mer enn ett par ganger i uken da, ellers når vi er hjemme så sovner han i vognen [emoji4]
 
Vi drar også fra åpen barnehage når han skal sove men det blir med å sove i bilen, her er han umulig å legge igjen hvis han har sovet litt og våknet igjen [emoji53] tar ca 20 min hjem å da lar jeg han rett å slett sove i bilen hjemme, jeg sitter i bilen sammen med han da [emoji23] er ikke i åpen barnehage mer enn ett par ganger i uken da, ellers når vi er hjemme så sovner han i vognen [emoji4]
Sånn var det her og før... Sov han 5 min i bilen var han ferdig då vi kom fram. Glad han søv vidare inne no, det gjer det mykje lettare å dra ut på dagtid.
 
Her sovner han ute i vogna med litt trilling fram og tilbake på trappa eller vi går tur... eller så sovner han i armene mine/ammer han i søvn og legger han over i senga... han kan enda ikke sovne på egen hånd hverken på dagen eller til natta...
 
Her sovner han ute i vogna med litt trilling fram og tilbake på trappa eller vi går tur... eller så sovner han i armene mine/ammer han i søvn og legger han over i senga... han kan enda ikke sovne på egen hånd hverken på dagen eller til natta...


Akkurat det samme med frøkena her.


Skal bli deilig både for oss og henne når hun klarer å finne søvnen selv, men ikke noe vi stresser med.
 
Legger henne i sengen ca samme tid hver dag. Synger en sang og jynger litt. Så finner hun roen selv og sovner selv. Ganske nøyaktig kl 10 og kl 14 hver dag. Hun har vært god på å sovne selv de siste mnd.
 
Pupper i søvn i senga eller helst trille en tur:)
 
Back
Topp