Gravid etter sa/ma

..Kirsebær..

Elsker forumet
Junilykke 2020 ♡
Påskeliljene 2022 ❤️
Det fins eldre tråder ang dette, men jeg spør likevel:

- hvor fort ble du gravid etter sa/ma? og hvordan gikk det nye svangerskapet?

jeg mistet 13.mars i uke 9+5 og har akkurat fått tilbake mensen. Har plutselig blitt litt redd for at jeg ikke kommer til å bli gravid, eller at jeg kommer til å miste igjen.. :/
 
Jeg hadde ma i uke 9 i august. Ble gravid etter første mens men dette endte i ny ma i uke 9 i november. Har ikke blitt gravid igjen.
 
Jeg hadde ma i uke 9 i august. Ble gravid etter første mens men dette endte i ny ma i uke 9 i november. Har ikke blitt gravid igjen.

Uff! Håper spiren sitter snart nå. :Heartred
 
MA i uke 12 i oktober (fosteret var 8+5), ble gravid i pp5 i februar. Jeg har også vært fryktelig redd for å ikke bli gravid igjen, samtidig som jeg har vært redd for å bli det også, om du skjønner. Trodde at jeg kom til å være livredd for å miste igjen, men da jeg først ble gravid på nytt var jeg i grunnen bare lykkelig og uendelig takknemlig. Jeg har vært bekymret imellom, selvfølgelig, men stort sett har jeg hatt en helt annen ro i kroppen denne gangen. Var på TUL denne uken og fikk se en meget aktiv liten krabat, så det ser ut til å gå bra denne gangen (er 12+0 i morgen).
 
MA i uke 12 i oktober (fosteret var 8+5), ble gravid i pp5 i februar. Jeg har også vært fryktelig redd for å ikke bli gravid igjen, samtidig som jeg har vært redd for å bli det også, om du skjønner. Trodde at jeg kom til å være livredd for å miste igjen, men da jeg først ble gravid på nytt var jeg i grunnen bare lykkelig og uendelig takknemlig. Jeg har vært bekymret imellom, selvfølgelig, men stort sett har jeg hatt en helt annen ro i kroppen denne gangen. Var på TUL denne uken og fikk se en meget aktiv liten krabat, så det ser ut til å gå bra denne gangen (er 12+0 i morgen).

Så godt å høre :Heartred Håper jeg også klarer å glede meg ved neste graviditet og ikke blir helt nervevrak. Lykke til videre i svangerskapet, det går nok veldig bra nå som du allerede er i andre trimester :Heartred
 
SA i uke 11: 1. August 2014
1. mens: 9. September
2. mens: 8. Oktober

Testet positivt 4. November og frøkna er i dag 21 mnd gammel :D
 
  • Liker
Reactions: K.B
SA i uke 11: 1. August 2014
1. mens: 9. September
2. mens: 8. Oktober

Testet positivt 4. November og frøkna er i dag 21 mnd gammel :D

Deilig å høre! Håper det går like raskt her :D
 
Jeg fant ut jeg var gravid 16 februar :) da var jeg 4+3 uker på vei begynte å blø 6+3 å ente i sa , fikk beskjed om at jeg ikke kunne bli gravid på ny før jeg hadde hatt en mens men blødde bare i 5 dager etter sa , og fang ut på torsdag 19 april at jeg er gravid å er idag 7 (6+2) men mindre urolige i kroppen , mindre stressa denne gang og håper at denne gangen sitter spiren for godt :) krysser fingrene for deg :)
 
Jeg fant ut jeg var gravid 16 februar :) da var jeg 4+3 uker på vei begynte å blø 6+3 å ente i sa , fikk beskjed om at jeg ikke kunne bli gravid på ny før jeg hadde hatt en mens men blødde bare i 5 dager etter sa , og fang ut på torsdag 19 april at jeg er gravid å er idag 7 (6+2) men mindre urolige i kroppen , mindre stressa denne gang og håper at denne gangen sitter spiren for godt :) krysser fingrene for deg :)

Betryggende å høre at det nok ligger noe i at man (i alle fall noen) blir raskere gravide igjen etter å ha mistet :)

Jeg har god tro på denne pp'n!

Masse lykke til videre i svangerskapet :Heartred
 
Mistet i uke 9 i januar. Ble gravid tre uker etterpå og er nå i uke 12. Alt ser ut til å gå bra denne gangen:)
 
Mistet i uke 9 i januar. Ble gravid tre uker etterpå og er nå i uke 12. Alt ser ut til å gå bra denne gangen:)

Takk for svar :Heartred Deilig å høre!
Det går litt i berg og dalbane følelsesmessig - i dag gleder jeg meg mer enn jeg gruer meg og tror det kommer til å gå bra.
 
Her hadde jeg en sa i uke 6 i november 2015, men ble gravid på første el i slutten av desember.

Jeg mistet igjen i uke 9 i (MA). I april 2016 ble jeg igjen gravid på først el etter MA, men mistet nok en gang (BO).

Jeg ble så gravid igjen i august på andre el etter siste gang jeg mistet, og er nå i uke 37 :)


Masse lykke til :)
 
Mistet slutten av november, ble gravid i 4 pp etter sa. Altså nå i april. (Er bare noen uker på veg og krysser fingrene) Jeg mista i uke 8.
 
Her hadde jeg en sa i uke 6 i november 2015, men ble gravid på første el i slutten av desember.

Jeg mistet igjen i uke 9 i (MA). I april 2016 ble jeg igjen gravid på først el etter MA, men mistet nok en gang (BO).

Jeg ble så gravid igjen i august på andre el etter siste gang jeg mistet, og er nå i uke 37 :)


Masse lykke til :)

Takk for fint svar :) Så forferdelig å miste så mange ganger etter hverandre, men nå har du snart en liten i armene :Heartred Lykke til med siste innspurt og fødsel :)
 
Mistet slutten av november, ble gravid i 4 pp etter sa. Altså nå i april. (Er bare noen uker på veg og krysser fingrene) Jeg mista i uke 8.

Takk for svar! Det tok ikke så lang tid (selv om tiden nå etter sa (i alle fall for meg) går ultrasakte). Denne gangen går det bra :Heartred
 
Takk for svar! Det tok ikke så lang tid (selv om tiden nå etter sa (i alle fall for meg) går ultrasakte). Denne gangen går det bra :Heartred
Ja, viktig å ikke bekymre seg <3 Det føltes ut som en evighet, men for mange tar det endå lengre tid, så jeg er jo innenfor normalen.
Hatt venninner som har fått på første forsøk også etter sa/ma :) masse lykke til <3 plutselig så skjer det!
 
september - SA 5 uker
oktober - gravid igjen - MA/BO oppdaget 6+3, avsluttet ved 10 uker
2pp etterpå (mars) - kjemisk
april - kjemisk
 
4 prøveperioder etter. Da gikk svangerskapet bra :)

Gravid august/september 2014
Mistet 22. September 2014, 6+5
Gravid rundt midten på januar 2015,
Fødte en frisk og fin gutt 20.10.2015 <3
 
Back
Topp