Smoothie

Ransua

Gift med forumet
Hei.

Dere som lager smoothie hjemme til deres babyer, har dere noen finnes tips/oppskrifter å dele? Hva bruker dere som væske i smoothiene?

Tenker å lage litt smoothie til min på 7 måneder. Noen som har erfaring med å fryse de? Like fine når de tines?
 
Bruker banan, jordbær, blåbær, bringebær, epler,pærer,melon. Bruker vann i, og eventuelt naturell yoghurt(etter 10 mnd). Brukte også chia frø og finmalt havregryn i for å få de litt mer mettende :)
Lagde opp mye og frøs ned, og er gode etter tining :)
 
Vi bruker kokosmelk som væske noen ganger. Mi er veldig glad i banan, jordbær og kokosmelk. Lager og av epler, gulrot, blåbær. Tilsetter havregryn.
 
Grønn suoersmoothie fra bloggen lagbarnemat.wordpress.com [emoji106][emoji4]
 
Hvor mye gram ca lager dere Pr smoothie / middag?:)
 
Bruker banan, jordbær, blåbær, bringebær, epler,pærer,melon. Bruker vann i, og eventuelt naturell yoghurt(etter 10 mnd). Brukte også chia frø og finmalt havregryn i for å få de litt mer mettende :)
Lagde opp mye og frøs ned, og er gode etter tining :)
Har gjort som deg, brukt havre etter at jeg så innlegget ditt. Helt perfekt! Men bruker kokosmelk istedenfor vann.
 
Vi bruker kokosmelk som væske noen ganger. Mi er veldig glad i banan, jordbær og kokosmelk. Lager og av epler, gulrot, blåbær. Tilsetter havregryn.
Må bli flinkere til å bruke grønnsaker...

Prøvde favoritten deres (banan, jordbær og kokosmelk). Denne er en slager! Men har i havre for at den skal mette litt mer.
 
Hvor mye gram ca lager dere Pr smoothie / middag?:)
Jeg måler ikke. Ble så opphengt av det da jeg begynte med grøt at jeg bare kuttet det ut. Har etter snart to måneder fått en følelse av hva som er en porsjon for min. Smoothie og frukter lager jeg mye av med en gang og fryser. Helt genialt!
 
Egg, avokado, grønnsaker, frukt av alle slag.. Smoothie er en god måte å få i barnet ting som kan være vanskelig ellers.
Hvis du bruker appelsiner eller lignende frukter med mye væske, trenger du ikke tilsette det. :)

Anbefaler å kjøpe poser som åpnes i bunnen, så du får dem skikkelig rene i oppvaskmaskinen.
Ellers er det bare å putte hva som helst oppi (tilpasset etter barnets alder), men gi barnet én og én ny matvare for å sjekke for allergi.
Husk også at man må smake nye ting mange ganger før kroppen venner seg til en ny smak, så ikke fortvil om barnet spytter ut eller "brekker seg" av nye konsistenser eller smaker. :)

Du kan også gi grøt på pose, og det samme med ren frukt/grønnsaksmos og middagsmat. :)
 
Egg, avokado, grønnsaker, frukt av alle slag.. Smoothie er en god måte å få i barnet ting som kan være vanskelig ellers.
Hvis du bruker appelsiner eller lignende frukter med mye væske, trenger du ikke tilsette det. :)

Anbefaler å kjøpe poser som åpnes i bunnen, så du får dem skikkelig rene i oppvaskmaskinen.
Ellers er det bare å putte hva som helst oppi (tilpasset etter barnets alder), men gi barnet én og én ny matvare for å sjekke for allergi.
Husk også at man må smake nye ting mange ganger før kroppen venner seg til en ny smak, så ikke fortvil om barnet spytter ut eller "brekker seg" av nye konsistenser eller smaker. :)

Du kan også gi grøt på pose, og det samme med ren frukt/grønnsaksmos og middagsmat. :)
Hvor kjøper du poser som er åpne i bunnen og kan kjøres i oppvaskmaskin? [emoji4]
 
Vesla mi biter på tuppen av smoothieposene slik at de blir flate. Hvordan tror du det går med disse?

De er helt harde, så den vil nok være vanskelig å få bitt på dem. :)
(Mener ihvertfall å huske at de er det, har ingen fremme akkurat nå, men et par billigere varianter vi har er det ser jeg.) :)
 
Back
Topp