Pappaperm på 1 år - reaksjoner fra arbeidsgiver?

Pappaen her har 40 ukers pappaperm fordi jeg er student. Jobben ble overrasket men han har krav på det og de kan ikke nekte. Han stortrives og tilknytningen mellom han og baby er helt unik. Det kan rett og slett ikke beskrives hvor godt det har vært. :)
 
Pappan her var hjemme 1 år. Storkoste seg :)
 
Synes egentlig det er dumt når vi damene blander oss i pappaforum men skal bare si at min mann var også hjemme hele permisjonen da jeg studerte fordi jeg ikke hadde rett på foreldrepenger. Gikk fint fordi han jobber som snekker og da tok de det bare med i beregningen da de fant jobber:p så det er jo en helt annen situasjon. Håper det ordnet seg greit for deg!:)
 
Her er pappaen hjemme i pappaperm nå, han skal totalt være hjemme i 6 måneder. Han og lillegutt har det kjempefint sammen og det er flott å se at de får et så nært bånd :) i vårt tilfelle tok han sine 10 "pappaperm-uker", 5 uker ferie og resten ulønna permisjon. Han måtte søke om det siste, men du har krav på inntil 1 år ulønnet perm direkte etter foreldrepermisjonen, så ingen kan nekte deg dette :) lykke til! Oppdater gjerne om hvordan det går!
 
Min mann tok 40uker 100%.
Med ferier så ble det nesten 1 år.
Jeg hadde ikke rett til foreldrepenger, men klarte å få studieplass
Jobben tok NAV pengene direkte og betalte ut høyere lønn.
Jobben ble glad for det var en billig måte å ri av stormen i oljeindustrien.
 
Back
Topp