Hvor farlig er nattlys for barn? (4 uker)

FirstTimeDad

Andre møte med forumet
Mine kone har angst som bekymrer meg for det kan gå utover bartenes livskvalitet.

Vi sover med nattlys på (denne lyspære) fordi hun er red for at vårt barn skal slutte og puste eller gulpe opp oppkast og at barnets skal kveles av dette.

Norske helsemyndigheter skriv f.eks.
Nattlyst kan forsinke barnets evne til å prdusere Melatonin
Barn får Melatonin via morsmelk og begynner selv å produseres ca fra 3 mnd( gutten vår er på nan)
Melatonin er med på å hjelpe produksjon av veksthormon.
Lite produksjon av Melatonin kan økt sykdomsrisiko

Alle råd mottas med stor takk.
 
Litt lys tror jeg ikke er noe farlig. Jeg mener. Jeg bor i Nordland, og her er det lyst om natta over flere måneder!
Pluss at jeg også sov med nattlys på et vis. En liten lampe dog, eller døra på gløtt. Ikke lyset på. Og jeg er generelt sett frisk, og sover generelt sett VELDIG godt. Men det var jo ikke i spedbarnsfasen.

Men.. Jeg tenker også litt på din kone her. Hun bør mulig få skaffet seg mer informasjon, og kanskje litt hjelp dersom hun er meget angstfull?
Lys hjelper lite på pust og gulp (kanskje hun heller skulle bare hatt et lys tilgjengelig til når hun trengte det.. Trenger vel ikke stå på hele tiden?)

Har dessverre ikke noen gode fakta til deg. Men kan hende dere skulle tatt dette opp med helsesøster :)
 
Back
Topp