♥ Baby nr.1 på vei ♥

Huff, så trasig :( Får håpe det ikke varer tiden ut, for kan ikke tenke meg det er noe godt å gå sånn oppi alt annet :( Klem til deg [emoji173]
Håper virkelig at det gir seg snart ja. Er helt utslitt :(
 
God klem til deg![emoji173] Alt blir verdt det når skatten kommer! Riktig god bedring! Håper du blir bedre snart.
Tusen takk [emoji173] Hun er så absolutt verdt det ja. Gleder meg sånn til hun kommer ut [emoji173]
 
31+6

Var på vekstkontroll i dag. Lille prinsessa har det helt fint og vokser akkurat slik hun skal. Snudd seg med hodet ned har hun også gjort [emoji173]
Jeg har jo vært kjempedårlig i mange uker nå. Kastet opp mye og fått i meg minimalt med næring. Hadde 3+ på ketoner i urinen og legen mente at det kom av dehydrering. Fikk beskjed om å komme til ny kontroll på torsdag og om det var like gale utslag da måtte jeg innlegges for intravenøs væsketilførsel. Føler kvalmen kanskje har vært bittelitt mildere siste 2 dagene og jeg ønsker absolutt ikke innleggelse, så nå har mannen kjøpt inn masse salte kjeks, farris og eplemost så får jeg prøve mitt beste på å få i meg så mye som mulig.
 
31+6

Var på vekstkontroll i dag. Lille prinsessa har det helt fint og vokser akkurat slik hun skal. Snudd seg med hodet ned har hun også gjort [emoji173]
Jeg har jo vært kjempedårlig i mange uker nå. Kastet opp mye og fått i meg minimalt med næring. Hadde 3+ på ketoner i urinen og legen mente at det kom av dehydrering. Fikk beskjed om å komme til ny kontroll på torsdag og om det var like gale utslag da måtte jeg innlegges for intravenøs væsketilførsel. Føler kvalmen kanskje har vært bittelitt mildere siste 2 dagene og jeg ønsker absolutt ikke innleggelse, så nå har mannen kjøpt inn masse salte kjeks, farris og eplemost så får jeg prøve mitt beste på å få i meg så mye som mulig.

Jeg var jo innlagt litt sist. Det gjorde bare godt å være der et par netter for oppfølging. Ikke vær redd for det :)
 
Jeg var jo innlagt litt sist. Det gjorde bare godt å være der et par netter for oppfølging. Ikke vær redd for det :)
Jo, men har så utrolig lite lyst til å legges inn. Også har mannen bursdag på fredag [emoji173] Men klarte å holde på det jeg fikk i meg i går og fortsetter i dag med godt mot så jeg er optimistisk :)
 
Presset i meg så mye væske og næring som mulig siste dagene og urinprøven i dag var heldigvis fri for ketoner. Har klart å holde på alt av mat noen dager nå så får bare håpe at det fortsetter slik :)

Tenkte jeg kunne komme med en slik oppdatering som jeg ser flere gjør:

Termin: 13. mai
På vei: 32+1
Måned: 8.
Igjen til termin: 58 dager
Trimester: 3. trimester
Neste kontroll: Jordmor 27/03 og fødselsforberedende kurs 04/04
Ultralyd: 07/04
Kjønn: Jente
Utålmodig: Begynner å bli litt utålmodig med tanke på å bli kvitt alle svangerskapsplager, men synes godt hun kan holde seg inni magen noen uker til så hun får vokst seg stor og sterk [emoji173]
Nye innkjøp: Litt klær, lammeskinn til vogna, sengetøy
Utstyr som mangler: Vi har vel egentlig stort sett det vi trenger nå. Det er noen ting jeg virkelig kunne tenkt meg, men er usikker på om vi kommer til å kjøpe med det første pga økonomi og prioriteringer (babynest, bæresele, babygym, vippestol)
Mage: Begynt å bli stor nå. SF-mål ligger perfekt på kurven
ed01617d37f4da19f2798988c384de1f.jpg

Vektendring: Er 5 kg under startvekt (pga kvalme og oppkast)
Melk i brystene: Nei
Aktivitet i magen: Mye liv hver dag. Hun er spesielt aktiv sent på kvelden
Kynnere: Får mye kynnere om jeg gjør mye husarbeid, anstrenger meg og er sliten.
Hodet festet: Nei
Babys leie: Hodeleie
Babys hjerteslag: Lagt på 140 på samtlige kontroller
Barnerom: Hele rommet skal pusses opp. Det blir en stor jobb og vi har ikke fått begynt på det ennå, men siden hun skal ligge inne på vårt rom i mange måneder så stresser jeg ikke med det
Cravings: Hadde i lang tid cravings på appelsiner (måtte ha hvertfall 3 per dag), men nå har jeg ikke hatt noe på lenge
Plager: Vært veldig mye plaget med kvalme og oppkast, men blitt bedre siste dagene nå. Mye svimmel og hyppige blodtrykksfall, bekkenløsning, halsbrann og mye kramper i beina (til tross for at jeg tar magnesiumtilskudd)
Humør: Godt humør til tross for mye plager og at jeg er veldig sliten
Fødebag: Tenkte å snart skrive en liste på hva jeg bør pakke hvertfall
Høygravid: Om 18 dager
Tanker om fødselen: Har ikke så mye mer tanker om det enn at jeg gleder meg til å møte jenta vår [emoji173] Får kanskje litt mer å tenke på etter fødselsforberedende kurs
Tilskudd: Gravitamin, omega 3 og magnesium
 
Last edited:
Presset i meg så mye væske og næring som mulig siste dagene og urinprøven i dag var heldigvis fri for ketoner. Har klart å holde på alt av mat noen dager nå så får bare håpe at det fortsetter slik :)

Tenkte jeg kunne komme med en slik oppdatering som jeg ser flere gjør:

Neste kontroll: Jordmor 27/03 og fødselsforberedende kurs 04/04

Ser at flere skal på fødselsforberedende kurs. Er det et gratis tilbud til gravide eller tar man det privat og betaler selv?

Spennende med oppdatering. Her har jeg også begynt å like frukt. Spesielt meloner som jeg aldri før likte :) Men fikk beskjed av jordmor om å ikke spise for mange frukt på grunn av sukkerinnhold.
 
Ser at flere skal på fødselsforberedende kurs. Er det et gratis tilbud til gravide eller tar man det privat og betaler selv?

Spennende med oppdatering. Her har jeg også begynt å like frukt. Spesielt meloner som jeg aldri før likte :) Men fikk beskjed av jordmor om å ikke spise for mange frukt på grunn av sukkerinnhold.

Betalte vel 200kr elns :) i min kommune
 
Ser at flere skal på fødselsforberedende kurs. Er det et gratis tilbud til gravide eller tar man det privat og betaler selv?

Spennende med oppdatering. Her har jeg også begynt å like frukt. Spesielt meloner som jeg aldri før likte :) Men fikk beskjed av jordmor om å ikke spise for mange frukt på grunn av sukkerinnhold.
Her er det jordmor som holder kurs og inviterer. Koster 125,- å delta :)
 
Last edited:
33+6

Har begynt å tenke en del på fødebag i det siste og har nå laget en pakkeliste. Tenker det er greit å være forberedt [emoji4]

Til meg:
- helsekort
- mobillader
- ørepropper til å høre musikk
- crocs
- sjampoo, balsam, intimsåpe
- ansiktskrem + håndkrem
- lipsyl
- nesespray
- tannkost + tannkrem
- hårbørste + hårstrikk
- deoderant
- ammeinnlegg + purelan
- kosesokker
- sokker x 2 par
- truser x 3
- amme BH x 2
- joggebukse
- haremsbukse
- singletter x 2
- 1 litt finere mammatopp
- cardigan
- snacks (til meg og mannen)

Mannen:
- kamera + lader
- boxer x 2
- sokker x 2 par
- bukse
- t-skjorte x 2
- genser
- deoderant
- tannkost
- iPad

Baby:
- hentesett (body, strømpebukse, lue, jakke, hjemmestrikket kjole og hjemmestrikkede tøfler)
- langermet omslagsbody x 2
- bukse x 2
- strømpebukse
- nattdress
- lue
- sokker x 2 par
- klorevotter
- smokk
- gulpekluter x 3
- siklesmikke
- pledd til å ha i bilstolen

Mulig jeg pakker altfor mye, men vil heller ha med litt for mye enn for lite [emoji4]

Rop gjerne ut om du ser det er noe jeg har glemt å notere som er veldig lurt å ha med, eller om noe av dette er totalt unødvendig å ta med [emoji4]
 
Truser trenger du nok ikke, da nettingtruse med stort bind nedi er det som sikkert blir brukt[emoji85] men greit å ha liggende da. Tar jo ikke store plassen
 
Truser trenger du nok ikke, da nettingtruse med stort bind nedi er det som sikkert blir brukt[emoji85] men greit å ha liggende da. Tar jo ikke store plassen
Det er sant, men er såååå glad i de mammatrusene fra Lindex [emoji14]
Hvordan går det med den kvalmen forresten?:)
Det går heldigvis mye bedre. Bare kastet opp 2 ganger på ei uke nå :D Bekkenet derimot er blitt verre og det begynner å bli alvorlig tungt, men bare 44 dager igjen til termin nå [emoji173] Hvordan går det der da? [emoji4]
 
34+1

Listefreak som jeg er så har jeg laget en to-do-liste over det som gjenstår. Får sette en [emoji818] bak etterhvert som ting blir gjort. Rart å se hvor liten den listen er nå i forhold til for 2 måneder siden. Nå er snart lillegullet vårt her [emoji173]

- Pusse opp barnerom (stresser ikke med det og blir nok ikke ferdig før ungen er ute, men greit å komme litt i gang da)
- Vaske resten av babyklærne vi har [emoji818]
- Pakke fødebag [emoji818]
- Skrive fødebrev? (Ikke bestemt meg for om jeg skal gjøre det enda)
- Installere bilstol
- Strikke ferdig vognteppe [emoji818]
- Gjøre klar seng
- Gjøre klar vugge [emoji818]
- Gjøre klar vogn [emoji818]
- Fylle i stellekommoden [emoji818]
- Bake litt for å ha i fryseren? Og kanskje lage litt middager som kan fryses? (Ikke førsteprioritet. Får se hva jeg orker) :)
 
Last edited:
Det er sant, men er såååå glad i de mammatrusene fra Lindex [emoji14]

Det går heldigvis mye bedre. Bare kastet opp 2 ganger på ei uke nå :D Bekkenet derimot er blitt verre og det begynner å bli alvorlig tungt, men bare 44 dager igjen til termin nå [emoji173] Hvordan går det der da? [emoji4]

50% sykmeldt og kaster opp hver dag. Kvelder for det meste. Kastet opp ca hele veien. Drittlei! Oul neste uke:)
 
34+1

Listefreak som jeg er så har jeg laget en to-do-liste over det som gjenstår. Rart å se hvor liten den listen er nå i forhold til for 2 måneder siden. Nå er snart lillegullet vårt her [emoji173]

- Pusse opp barnerom (stresser ikke med det og blir nok ikke ferdig før ungen er ute, men greit å komme litt i gang da)
- Vaske resten av babyklærne vi har
- Pakke fødebag
- Skrive fødebrev? (Ikke bestemt meg for om jeg skal gjøre det enda)
- Installere bilstol
- Strikke ferdig vognteppe
- Gjøre klar sengen og vuggen til baby
- Fylle i stellekommoden
- Bake litt for å ha i fryseren? Og kanskje lage litt middager som kan fryses? (Ikke førsteprioritet. Får se hva jeg orker) :)

Her begynner vi pusse opp kommende barnerom snart:D
 
Off :( Håper det snart gir seg!! Blir spennende med OUL da :D [emoji173]

Ja nå må det gi seg altså :( supertravelt!

Ja kjempespennende! :eek: håper virkevirkeviiiirkelig jeg får se kjønn. For jeg trenger noe å knytte meg i. Tenke navn, osv
Vært helt rart denne gangen. Distansert mef helt liksom.
Foreldrene mine fikk vite det først når jeg var 16+6 liksom. Vises ikke at all
 
Ja nå må det gi seg altså :( supertravelt!

Ja kjempespennende! :eek: håper virkevirkeviiiirkelig jeg får se kjønn. For jeg trenger noe å knytte meg i. Tenke navn, osv
Vært helt rart denne gangen. Distansert mef helt liksom.
Foreldrene mine fikk vite det først når jeg var 16+6 liksom. Vises ikke at all
Krysser fingrene for at du får vite kjønn [emoji4] Kanskje tilknytningen kommer seg mer etterhvert som du kjenner mer bevegelse og det begynner å vises mer? [emoji173]
 
Back
Topp