Navnevalg?

AnneS

Forumet er livet
VIP
Vi som prøver :)
Desemberlykke2017
Har noen av dere allerede begynt å tenke navn? Noe navn dere har likt godt oppi gjennom?
Eller tenker dere å gå for oppkalling?

Synes dere det er enklest å finne jente- eller guttenavn? Gjerne nevn hva dere vil bruke, hvis dere vil :) (jeg lover å ikke ta det, vi skal ha oppkalling fra min side av familien da jenta vår er oppkalt etter samboers bestemor) ;) må gå på slektsgransking!
 
Om det blir jente vil jeg ha Thea. Han vil ha Ofelia/Ophelia noe som er helt uaktuelt for min del.

Guttenavn står vi veldig fast på. Kommer ikke på noen forslag. Syns guttenavn er så vanskelig.
 
Jeg syns det er mye enklere med jentenavn jeg også. Guttenavn står vi litt fast på, så gleder meg til flere svarer her[emoji1] Litt inspirasjon[emoji173]
 
Jente : Ada, Mathea, Emmeline, Alvilde, Marielle, Mina

Gutt: Matheo, Lumen, Lennox, Caspian.

:) spesielle men jeg syntes de er unike og flotte :D typen er faktisk enig :)
 
Har lagret en liste på mobilen med navn jeg syns er fine[emoji28][emoji85]
Gutt
Theo
Niklas
Ruben
Mathias
Oliver

Jente
Miriam
Nora
Emma
Ella
Sofie
 
Egentlig helt fra vi ble sammen så har vi hatt et jentenavn og et guttenavn klart [emoji4] nå er guttenavnet i bruk, Jens Einar. Jentenavnet er Elisa Margrethe, nytt guttenavn har det ikke blir enda [emoji4] vi bruker bare arvenavn, så må nok dykke ned i slektstreet for å finne nytt guttenavn hvis vi blir så heldige med å få en gutt til [emoji4]
 
Null tull, tenkte å går å spørre det samme spm selv [emoji14]

Har jo begynt å tenke litt. Har lyst på et godt gammeldags navn..

Jeg synes begge deler er like vanskelig.. Mest fordi søstern skal ha barn nå, og hun har skrevet ned ALLE mine favoritter [emoji28] men hun er ikke egoistisk på det da :)
Men er så irriterende at man assosierer et navn med en person. Gjerne en person man ikke liker [emoji14]

Synes alle navnene jeg liker blir "claima" rett under nesa på meg.
I går sa sjefen som nettopp har fått en gutt at "det skulle bli Alva om det ble jente, så om det blir jente nestegang så blir det Alva", og i hodet mitt fant jeg frem den lista og strøk bort det navnet [emoji28]
Da blir man ekstra utålmodig med å få barn og [emoji14]

Men på guttenavntoppen står Gustav og på jentenavntoppen står Aurora. Helt til noen tar de [emoji14]
 
Så mange fine navn :D hvis vi skal bruke slektsnavn så er de eneste av de jeg kan som er aktuelle Marie, Cecilie og Martin :) Hadde en tippoldemor som hette Olga Marie Cecilie, haha :p
 
Med første slet vi med jentenavn men guttenavnet hadde vi klart så når vi fikk vite vi skulle ha gutt på oul var der greit. Denne gangen sliter vi med guttenavn. Jentenavnet er vi enige om men om vi skulle få en gutt sliter vi [emoji23]
 
Med første hadde vi jentenavn klart og slet med guttenavn for det jeg likte best ble tatt for noen år siden, men vi fikk jente så da slapp vi å tenke mer på det ;) litt det samme denne gangen, synes jentenavn er lettere enn gutenavn. Men først må vi få til ett barn til da, det virker vanskelig nå :(
 
Syns jentenavn er klart lettest! Men det er så mange av de fine som er "brukt opp" allerede i familie og vennekrets.... så av de "ledige" står nå bl.a Charlotte og Marthe

Guttenavn.... mine favoritter er Thomas, Casper og Sebastian
 
Det er virkelig ikke lett å finne på navn, og ser at guttenavn gjerne går igjen med tanke på å skulle finne et :p
 
Har tenkt på navn i mange år jeg :D Samboer hater alle de navnene jeg kommer med.. Det eneste vi bli enige om et at det skal være nordisk, helst norrønt :p
 
Jeg syntes det er enklest ned guttenavn! Men vi venter en jente, så ikke kommet på noe enda! [emoji848]
 
Å snakke med gubben om navn nå er helt håpløst. Var helt håpløst i de 2 forrige graviditetene også.. Han ville vente til etterpå.. men Jeg har ett favoritt jentenavn som jeg gjerne vil ha og det er Lilja Charlotte. Charlotte blir oppkalling etter min mormor.. Charlotte er ganske bankers siden vi blei enige om det siden det var det eneste vi var enige om ang navn forrige gang. Guttenavn så synes jeg Eivind og Flemming er ganske fint
 
Last edited:
Har sittet og trålet navnetoppen.no opp og ned nå. Har oppkalt mine to første etter oldemor og bestemor. Liker litt gammeldagse navn og inne på den siden fant jeg faktisk navn helt tilbake til 1800-tallet
 
Back
Topp