Vekstestimering

Bokstavkjeks

Gift med forumet
Januarskatter 2015
Desemberskattene 2014
Sommerfuglene 2017
Har noen vært på det? Isåfall hvilken uke og hvor stor var baby?:)
 
27+0 idag, og vekten ble estimert til 1010g :)
 
Var sist i uke 28, estimert til ca 1200g
 
var i dag. er 28+4 mini va 1491 gr. han legger på seg som han skal ennå. ikke noe forandringer i morkaken siden sist. skal tilbake om 4 uker
 
Uke 25+5 1000gr [emoji4]
 
Last edited:
Uke 27+6 var hun 1078 gr.Hun lå da litt under, 41( percentil?) Men heilt innafor :happy: dkal igjen i mai p.g.a tidligere store barn, men ser jo fint ut foreløpig :)
 
Jeg fikk ikke beskjed om hvor stor han var i gram. Fikk bare beskjed om at han var 12-15% over snittet. Det var i uke 28. Skal tilbake i uke 34.
Stoler ikke på de målingene de tar likevel, så tar det hele me en klype salt :p
 
28+3 og 1130g :) Helt gjennomsnittlig sa legen.
 
28+2, og ca 1300gr [emoji4]
 
Jeg var i uke 27 og de målte han til 1280 gr. Jeg fikk da beskjed om at han er 18% større enn han "bør være" i forhold til ant uker, og fikk time tilglukosebelastning og ny vekstkontroll. Men i følge appen min ligger han akkurat på gjennomsnittet og det ser jo ut som dere andre som har kommentert her har fått ca samme vekt. Lurer på om hun tok feil når hun da:eek::D:troll::D:D:Du
 
Jeg var i uke 27 og de målte han til 1280 gr. Jeg fikk da beskjed om at han er 18% større enn han "bør være" i forhold til ant uker, og fikk time tilglukosebelastning og ny vekstkontroll. Men i følge appen min ligger han akkurat på gjennomsnittet og det ser jo ut som dere andre som har kommentert her har fått ca samme vekt. Lurer på om hun tok feil når hun da:eek::D:troll::D:D:Du
Her hang tlf seg helt opp :nailbiting:
 
I uke 26+2, ble vesla målt til 1150 :rolleyes:
Men skulle ta det med "en klype salt", pga hun hadde lange bein :p Sa hun legen på Riksen ;)
 
Jeg var i uke 27 og de målte han til 1280 gr. Jeg fikk da beskjed om at han er 18% større enn han "bør være" i forhold til ant uker, og fikk time tilglukosebelastning og ny vekstkontroll. Men i følge appen min ligger han akkurat på gjennomsnittet og det ser jo ut som dere andre som har kommentert her har fått ca samme vekt. Lurer på om hun tok feil når hun da:eek::D:troll::D:D:Du
18% større enn gjennomsnittet? Høres helt fint ut det :) noen ligger over og noen ligger under :)
 
I dag var vi på ul hos jordmor, er i dag 28+2. Jenta vår er -3,5 % og estimert vekt er 1150. Nå lå hun på tvers nede i magen min, så det var litt vanskelig å få målt henne ordentlig. Det ser ut som hun følger sin kurve, så da får vi se om en måned når vi skal tilbake om hun fremdeles følger kurven.
 
jeg skal på vekstkontroll 25.04. da er jeg omtrent i uke 37. når jeg var sist var i uke 24 og da sa jordmor at lille ligger på plusssiden på gjennomsnittet på 4 %
 
Uke 28+5, 1620gram og 13% prosent over.. Estimert til rett over 4kg ved fødsel hvis han fortsetter å vokse på samme vis. Har et håp om at han roer seg! :) Har en gutt født i uke 37+0 som var 2875gram, var på kontroll dagen før han kom og da estimerte de han til å være 2800gram, så de treffer rimelig bra med ultralyd målinger på sus iallefall :p Har diabetes så risikere visst å få store unger, selv om forrige mann var litt under.
 
27+1 og da var hun -14%. Inn igjen på kontroll på torsdag
 
Back
Topp