Har du vært fristet til å nyte alkohol i svangerskapet?

Jeg har hatt fullstendig avsmak på alkohol siden jeg ble gravid. Hvis jeg ser noen på tv som er skikkelig drita blir jeg nesten dårlig. Men jeg savner litt festene/de sosiale sammenkomstene, de har jeg avstått fra siden jeg ikke har orket å hverken late som eller si noe til folk hvorfor jeg ikke drikker.
 
Har ikke fristet overhodet. Det og andre ting som ikke er bra for kroppen nå har jeg fått helt avsmak på. Akkurat som kroppen sier ifra [emoji16]
 
Nei, ikke i det hele tatt. Er vant til å drikke litt vin eller øl i helgene, men etter at vi ble gravid så har jeg ikke tenkt på alkohol engang. Er som en annen skrev her, at det er som om kroppen forstår at den skal holde seg unna [emoji5]
 
Foreløpig har jeg følt meg konstant fyllesyk, så alkohol har egentlig vært noe av det siste jeg har fyset på :D Men husker jeg mot slutten fikk intenst lyst på øl i forrige svangerskap. Da gikk det noen flakser Carlsberg 0, som faktisk var et godt alternativ ;)

Alkoholfri øl synes jeg har vært sykt digg når jeg er gravid, og jeg drikker ikke øl til vanlig en gang ;)
 
Nja... drikker sjelden så det har aldri vert problem å holde seg unna. Men jeg har vært i situasjoner det jeg har tenkt"hm..nå hadde det vert godt/hyggelig med et glass vin" eller noe lignende. Har derimot aldri vurdert å faktisk ta det glasset!
 
Alkohol har vært noe av det minst fristende. Har følt meg kvalm og fyllesyk i over 5 uker... bare lukten av alkohol ,spesielt vin, gjør meg dårlig!
 
Vi har gjerne kost oss med et glass vin eller to sammen noen kvelder i uka, og jeg var litt spent på om jeg skulle få abstinenser :laughing002 Men det har gått veldig fint! Ikke fristet i det hele tatt faktisk, sannsynligvis fordi jeg føler meg fyllesyk hver kveld :joyful:
 
Overraskende mange som ikke har hatt lyst på alkohol i svangerskapet. Det er kanskje litt tabu i si. Jeg skal være ærlig å si at jeg har ofte lyst på rødvin når det nærmer seg helg og jeg gleder meg til å nyte det igjen. Er ikke flau over å si det. Jeg har ikke smakt en dråpe alkohol etter eggløsning og selv om jeg selvfølgelig har lyst innimellom, så forsvinner lysten mere og mere etterhvert som ukene går.
 
Overraskende mange som ikke har hatt lyst på alkohol i svangerskapet. Det er kanskje litt tabu i si. Jeg skal være ærlig å si at jeg har ofte lyst på rødvin når det nærmer seg helg og jeg gleder meg til å nyte det igjen. Er ikke flau over å si det. Jeg har ikke smakt en dråpe alkohol etter eggløsning og selv om jeg selvfølgelig har lyst innimellom, så forsvinner lysten mere og mere etterhvert som ukene går.

Du er ikke alene om å ha hatt lyst på et glass vin ved en anledning eller to[emoji6]
 
Alkohol er det siste som frister pga kvalmen. Jeg begynner å brekke meg bare mannen tar et glass vin..
 
Nei, tanken har ikke slått meg en gang. Kan jo ikke drikke nå uansett, så er ikke noe tenke på. :)
 
Ikke egentlig.
Men kom hjem fra ferie i dag til fantastisk sol på balkongen og tenkte at her hadde det vært godt med et glass rosévin. Men, Ikke noe tap i det hele tatt - alkohol er ikke noe jeg savner nå i svangerskapet
 
Enig med at når sola kommer frem hadde det vært godt og nyte et glass eller to. Også er det litt sånn at man har litt lyst på det man ikke kan få. Men når jeg er blitt gravid er det plutselig ikke så fristende lenger. Nå har jeg vært mye kvalm da,så det er nok litt av grunnen. Vet at det vil friste mer når sommeren kommer [emoji85] Hehe
 
Enig med at når sola kommer frem hadde det vært godt og nyte et glass eller to. Også er det litt sånn at man har litt lyst på det man ikke kan få. Men når jeg er blitt gravid er det plutselig ikke så fristende lenger. Nå har jeg vært mye kvalm da,så det er nok litt av grunnen. Vet at det vil friste mer når sommeren kommer [emoji85] Hehe

Det er det samme her. Har jo ikke lyst på noe som helst egentlig, og veldig liten matlyst generelt
 
Det er det samme her. Har jo ikke lyst på noe som helst egentlig, og veldig liten matlyst generelt

Nettopp det. Men kvalmen har begynt nå å ta av for min del da [emoji120] heldigvis! [emoji3] Så istedenfor alkohol kan man se frem til friske sommer drikker som iste, smoothie , blande drinker med mango, lime, jordbær, melon osv med masse isbiter uten alkohol vel og merke ;) Gleder meg max til det når det blir varmt til sommeren [emoji254][emoji295]️[emoji523][emoji847] Og hvis man trenger det så finnes det jo alkohol fri vin og øl som kan erstatte "suget". Hvis man har et så stort behov for alkohol burde man kanskje revurdere noen ting, prate med noen. Barn og alkohol hører ikke sammen. Bedre å få hjelp sent enn aldri [emoji173]️
 
Overraskende mange som ikke har hatt lyst på alkohol i svangerskapet. Det er kanskje litt tabu i si. Jeg skal være ærlig å si at jeg har ofte lyst på rødvin når det nærmer seg helg og jeg gleder meg til å nyte det igjen. Er ikke flau over å si det. Jeg har ikke smakt en dråpe alkohol etter eggløsning og selv om jeg selvfølgelig har lyst innimellom, så forsvinner lysten mere og mere etterhvert som ukene går.

Virker som det er veldig tabu ja.
 
Nettopp det. Men kvalmen har begynt nå å ta av for min del da [emoji120] heldigvis! [emoji3] Så istedenfor alkohol kan man se frem til friske sommer drikker som iste, smoothie , blande drinker med mango, lime, jordbær, melon osv med masse isbiter uten alkohol vel og merke ;) Gleder meg max til det når det blir varmt til sommeren [emoji254][emoji295]️[emoji523][emoji847] Og hvis man trenger det så finnes det jo alkohol fri vin og øl som kan erstatte "suget". Hvis man har et så stort behov for alkohol burde man kanskje revurdere noen ting, prate med noen. Barn og alkohol hører ikke sammen. Bedre å få hjelp sent enn aldri [emoji173]️

Enig. Gleder meg til friske drikker. til vanlig har jeg aldri likt helt kaldt vann f eks, mens nå vil jeg ikke ha det som det har stått en halv time ute, kun iskaldt som gjelder. Masse fruktdrikker blir jo helt knall!!

Har selv ikke noe behov for vin eller øl såpass at jeg vil drikke alkoholfritt heller - jeg tror det er mer assossiasjonen - at man til en god biff er vant til rødvin, eller første utepilsen eller lignende :)
 
Back
Topp