Hvor lang dag har barna i barnehagen?

Er i permisjon så ca 8.30-15.30 på det lengste. Til høsten blir det vel maks på begge to:)
 
7-8 timer.
Kommer an på når hun våkner. Om hun skulle finne på å sove lenge en dag blir det kanskje 5-6 timer.
Leverer stort sett til frokost kl 8. Startet med å levere senere, men da står hun som regel ved døra og maser fra kl 6-7..
Henter henne mellom 15 og 16, men hadde det vært opp til henne hadde hun nok vært der til stengetid:p
 
1 åringen vår er i barnehagen et sted mellom 8 og halv 9. Også blir hun hentet en gang mellom halv 3 og 4 avhengig av hvordan dagen vår er. Prøver å ha så lite 8-4 som mulig! :) så 6-7 timer da.
 
Som oftest leverer vi ca kl 09 og henter mellom 16 og 16.45. Men det varierer ut ifra arbeidsdagene våre. De dagene en av oss har fri henter vi henne tidligere :)
 
De første årene så var de i barnehagen fra 10-16.30 stort sett, begge var i bhg 4 dager i uka nesten hele første året. De siste årene så ble det lengere dager fordi vi begge jobbet 100%, jeg leverte stort sett til 8 og mannen henta rundt 16.30-17.00 (kom an på trafikk).
 
En vanlig dag for oss er fra 07.30 til 15.30-16.00. Jeg er ofte den første som leverer og noen ganger den siste som henter. Føler mange ganger jeg får for lite tid med barnet mitt. Har alltid fri i helgene og har mulighet til å ta barnet ut av barnehagen i ferier.
 
Ca 9 til 16.15, hun er 2.5 nå. Jeg har nylig gått ut i permisjon fordi vi venter en lillesøster om et par uker og tenkte da naivt nok at hun ville sette pris på litt kortere dager i barnehagen, så jeg prøvde å hente henne en halvtime tidligere enn vanlig denne uka, men da ble det hyl og skrik og beskjed om at hun ikke ville hjem enda :p

Jaja, velger å ta det som et tegn på at hun trives godt i barnehagen da :)
 
Men dere som har barna 5-6-7 timer i bh, jobber dere? ;)
Nå har jeg akkurat gått ut i permisjon, men tenkte jeg kunne svare på denne likevel :)

Vi har alltid klart å kombinere to 100% jobber med 7-timersdager i barnehagen uten problem - den av oss som skal hente i barnehagen en gitt dag står opp kl 6 og er på jobb til kl 7-7.30, og er da ferdig på jobb kl 15-15.30 slik at vesla hentes i 15.30-16-tiden, mens den av oss som skal levere i barnehagen den dagen leverer henne like før kl 9 og er på jobb til halv ti (jobber da til 17.30 og er hjemme til ferdig middag kl 18 laget av den som hentet i barnehagen). Vi veksler på avhengig av møter o.l. på jobb, men bytter normalt sett på henting og levering annenhver dag for at det ikke skal bli for slitsomt for den som må stå opp tidlig.

Det skal sies at vi begge har fleksible kontorjobber der våre respektive arbeidsgivere ikke legger seg opp i når vi kommer og går på jobb så lenge vi får jobbet de vanlige 40 timene (inkl. lunsj) hver uke, så vi er veldig heldige sånn sett :)
 
Som regel 08.30 - 13.30, 08.30 - 15 hvis jeg tar ekstravakter på dagtid. Jeg jobber - men stort sett utenom bhg-tid, så derfor har de ikke fulle dager i bhg.
 
Ca 0745-1515 er normalen her, så ca 7,5 time. Jeg leverer, og den som slutter tidligst henter, med mindre det er noe spesielt.
 
Alt etter min vakt på jobb, men stort sett 8 timer. Feks 8:30 til 16:35 eller 06:45 til 15:15

Tar fort en halvtime å kjøre fra jobb til barnehagen, så hun har jo en halvtime lengre dag enn meg da kan en si...
 
Er så heldig så ho går i samme bhg som jeg jobber pluss at vi har ammefri så ho er der ca 6t tenker jeg. Når vi er ferdig med ammefri så blir det ca 7,5t,kommer da mellom 6.30-9.30 og drar mellom 14.00-17.00
 
Back
Topp