Annen bruk av navnet Kenneth?

Klementina96

Flørter med forumet
Hei, forlovede og meg venter baby i juli og vi har egentlig blitt enige om guttenavnet Kenneth. En som bf ser opp til har samme navn, og ville da at vår gutt skal hete det.

Jeg sa ja til navnevalget uten å egentlig tenke så mye på det der og da, -nå i ettertid (i flere uker) så klarer jeg ikke slå meg til ro med at gutten vår skal hete Kenneth. Siden jeg føler at det blir rart/feil..
Har heller hatt tanken på at vi kan bruke en forkortelse / eller noe i samme duren som navnet.. Noen navneforslag på navnet?

Har prøvd å google meg litt frem, men er vanskelig når jeg ikke husker et spesielt ord man bruker på slikt.. (altså å google navnet Kenneth, men i ulike betydninger/andre navn basert på Kenneth).. Tips te hvilket ord man bruker? [emoji28]

Vil gjerne finne andre navn, før jeg tar det opp med gubben :)
 
Det første jeg tenker er at du må snakke med din mann om at du ikke lenger ønsker å navngi han Kenneth.. navn er jo et personlig og veldig privat valg foreldre tar sammen! Og som begge bør være komfortabel med.

Men om jeg skulle kombinert navnet Kenneth med et annet navn måtte det blitt:

Kenneth-Andrè
Kenneth- Mathias eller kanskje Kenneth-Mathias?
 
Vent til babyen kommer og dere ser hvem han er før dere bestemmer dere for navn, det er mitt tips. :)

Bli enige om å finne 5 fine navn hver f.eks, eller foreslå et dobbeltnavn, eller en annen variant som Kent.

Hvorfor vil han oppkalle barnet etter denne Kenneth? Er det fordi han vil imponere ham han ser opp til, eller er det et familiemedlem?
 
Vent til babyen kommer og dere ser hvem han er før dere bestemmer dere for navn, det er mitt tips. :)

Bli enige om å finne 5 fine navn hver f.eks, eller foreslå et dobbeltnavn, eller en annen variant som Kent.

Hvorfor vil han oppkalle barnet etter denne Kenneth? Er det fordi han vil imponere ham han ser opp til, eller er det et familiemedlem?

Han vil kalle sønnen vår for Kenneth, grunnet hvor mye han andre betyr for ham.

Men ja, jeg er også enig i det du skriver om at man bør ha flere ulike navn klare,- for å heller vente å se om babyen ligner det navnet man har valgt ut :)
 
Han vil kalle sønnen vår for Kenneth, grunnet hvor mye han andre betyr for ham.

Men ja, jeg er også enig i det du skriver om at man bør ha flere ulike navn klare,- for å heller vente å se om babyen ligner det navnet man har valgt ut :)

Jeg forstår.
Hadde det kanskje gått an at denne Kenneth får en rolle under dåp/navnefest f.eks da, er fadder e.l?
Det er jo litt mindre "sårbart" ifht at vennskap kan endre seg. :)
 
Jeg forstår.
Hadde det kanskje gått an at denne Kenneth får en rolle under dåp/navnefest f.eks da, er fadder e.l?
Det er jo litt mindre "sårbart" ifht at vennskap kan endre seg. :)

Veldig godt poeng!
 
Back
Topp