Hvordan fortelle familien?

DollyDuck87

Blir kjent med forumet
Hei Jeg har bare vært sammen med barnefaren i 4 mnd, og nå er jeg 5 +1 uker på vei. Begge er også midt i master, uten jobb. Han har hilst på familien min, men er jo litt vanskelig å fortelle de.. Noen tips?
 
Hvis årstallet på nicket ditt stemmer er du 30 år eller fyller 30 år, dvs du er jo voksen og kapabel til å ta egne valg i ditt liv. Jeg tror jeg ville sagt at du uventet har blitt gravid, men at dere gleder dere masse. At situasjonen rundt ikke er ideell, men at dere har god tro på at dette vil gå fint. Kanskje familien din blir litt overrasket, men få vil vel få voldsomme reaksjoner på at en voksen person med ansvar for eget liv velger å bære frem et barn :) om så, vil jeg tippe reaksjonene legger seg fort og at de gleder seg til å møte den lille. Lykke til!
 
Ta en middag sammen. Det kommer jo veldig ann på hvordan foreldre er, men de er få så blir skuffa eller sinte på tross av hvor lenge dere har vært sammen.

Jeg viste bilde av gravidtetstesten. Jeg er gravid og sånn er det bare sa jeg
 
Ville bedt på middag og fortalt nyheten da:)
 
Jeg og mannen var sammen en mnd når jeg ble gravid. Vi sa det over en middag med hans foreldre :) De var alle veldig positive.

Mine sa jeg det til på tlf. Var i sommerferien. Så de var bortreist :) De lo bare og erta oss.

12 år senere og fremdeles "going strong" [emoji1]
 
Ville fortalt det og bare fortsatt med "Det er ikke akkurat planlagt, men vi gleder oss veldig".. Ikke gi inntrykk av at du venter på deres mening :)
 
Back
Topp