Muskelknute??

Jeg har. Det er litt størrelse på den også. Men er snart ferdig med min andre graviditet, og det har ikke vært noe problem, annet enn at siden den ligger på bakre vegg, har morkaka festet seg på fremre vegg begge ganger.
 
Ok. Så du merker ingenting? Jeg var på min tredje ul i går og er nå 13+5. Ingen har sett de før men hadde visstnok 2 stk. Den ene ligger foran utgangen nå og om den ikke drar seg opp så må jeg ha snitt.. ble litt nervøs å fikk egentlig ikke så mye forklaring på hva som kan skje annet enn at det kan føre til spontanabort og sånt...
 
Har aldri merket noe. Trenger ikke å ha noe å si. Som sagt har jeg straks to graviditeter bak meg, og det har ikke vært noe sak. Den er ganske stor, og de kan fort vokse litt ekstra på grunn av hormoner, men jeg har hele tiden fått beskjed om at det ikke er videre grunn til å bekymre seg.
 
Nei. Ingen oppfølging. Har bare konstatert at den er der og at den ikke gjør noe ut av seg ved diverse rutinekontroller under og etter svangerskap. Det er sikkert ulikt fra situasjon og person, men hos meg har det ikke vært tema. Jeg har jo selvfølgelig spurt og forsikret meg. Her står det forøvrig om selve tilstanden: http://nhi.no/pasienthandboka/sykdommer
 
Ok. De skulle ha ekstra oppfølging på meg da ettersom den ligger der den gjør.. litt kjedelig om fødselen skulle starte av seg selv og det skulle skje noe for at den ligger der den gjør...
 
Back
Topp